در جلسه وزیر ارشاد با معاون وزیر خارجه اتریش چه گذشت؟

در جلسه وزیر ارشاد با معاون وزیر خارجه اتریش چه گذشت؟

در جلسه وزیر ارشاد با معاون وزیر خارجه اتریش چه گذشت؟

مدل كودك: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با معاون فرهنگی وزیر امور خارجه كشور اتریش با اشاره به روابط دیرینه ایران و اتریش اظهار داشت: روابط دو كشور بر اساس فرهنگ شروع شده است و نظام دانشگاهی كشور ما با معلمان اتریشی شروع به كار كرد و این نشان دهنده فرهنگی بودن پایه و بنیان روابط ایران و اتریش است.
به گزارش مدل كودك به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در دیدار قبل از ظهر امروز خود با خانم اینجین ـ معاون فرهنگی وزیر امور خارجه اتریش بیان كرد: دو كشور بیش از ۱۶۰ سال روابط دیپلماتیك با یكدیگر دارند و سفر اخیر دكتر روحانی رییس جمهوری ایران به اتریش نشانگر سطح عمیق روابط سیاسی دو كشور است.
وی ادامه داد: به تازگی دكتر روحانی از سفر خود به اتریش گزارشی عرضه داد و از مجموعه نتایج این سفر رضایت داشت و علاقه مند به ادامه موضوعات مطرح شده در این سفر بود.
صالحی خطاب به معاون فرهنگی وزیر امور خارجه اتریش اظهار داشت: خوشحالم سفر شما به ایران در حوزه گسترش روابط فرهنگی دو كشور با فاصله كمی از سفر رییس جمهور ایران به اتریش انجام شده است و حوزه های متنوعی برای همكاری های مشترك در بخش های فرهنگی، هنری، علمی و دینی میان دو كشور وجود دارد.
وی افزود: در دهه های اخیر سفارت ایران در اتریش و انجمن فرهنگی اتریش در ایران تلاش های خوبی در گسترش روابط فرهنگی با یكدیگر داشته اند و علاقه مند به ادامه و تعمیق این روابط هستیم، چونكه آنچه روابط دو ملت را عمیق و پایدار می كند گسترش روابط فرهنگی و هنری و همكاری های مشترك در این زمینه است.
صالحی در عین حال اضافه كرد: دو كشور تابحال در زمینه های فرهنگی، علمی و هنری همچون موسیقی، تئاتر و سینما همكاری های خوبی با یكدیگر داشته اند. ایران در هر سه زمینه از جایگاه خوبی برخوردار می باشد و در زمینه ادبیات و شعر هم شهرت جهانی دارد و قرار گرفتن زبان فارسی بعنوان یك زبان اختیاری در سرفصل های برخی دانشگاه های اتریش اقدام خوبی در جهت گسترش این زبان است.
ایشان در ادامه سخنان خود بر گسترش روابط دو كشور در زمینه های سینما، تئاتر، موسیقی، گفت وگوهای مذهبی و دینی با هدف معرفی چهره واقعی اسلام و گسترش اندیشه های اعتدالی و عقلانی در سطح جهان تصریح كرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تفاهم نامه همكاری های فرهنگی میان دو كشور اضافه كرد: برنامه مبادلات فرهنگی میان دو كشور مسیر همكاری های فرهنگی را مشخص تر می كند و ما از ادامه آن استقبال می نماییم.
در این دیدار اینجین، معاون فرهنگی وزیر امور خارجه اتریش هم ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران اظهار داشت: سفر من به ایران به دنبال سفر دكتر روحانی به اتریش و برای پیگیری نتایج فرهنگی و علمی این سفر است.
وی در بخشی از سخنان خود گزارشی از مجموعه فعالیت های وزارت امور خارجه اتریش در حوزه های فرهنگی عرضه داد.
اینجین در ادامه به گسترش روابط دو كشور در زمینه همكاری های موزه ای تصریح كرد و اظهار داشت: وزارت امور خارجه در اتریش در زمینه فعالیت های فرهنگی بسیار فعال است و سالانه قریب به ۶ تا ۷ هزار پروژه فرهنگی در سطح جهان با دیگر كشورها دارد.
معاون فرهنگی وزیر امور خارجه اتریش اضافه كرد: همواره در همكاری های مشترك خود با دیگر كشورها تلاش می نماییم بر جوانان خلاق متمركز شویم و در گفتمان با ایران هم می توانیم با جوانان خلاق همكاری داشته باشیم.
وی با اشاره به جلسه بامداد امروز خود با مسؤولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: طرفین بر گسترش روابط دولت ها و ملت ها تاكید داشتند و یادداشت تفاهم نامه در این زمینه می تواند همكاری های مشترك دو كشور را برنامه ریزی و سازماندهی كند.
معاون فرهنگی وزیر امور خارجه اتریش در ادامه بر گسترش فعالیت های دو كشور در زمینه گفت و گوی ادیان تصریح كرد و اظهار داشت: انجمن فرهنگی اتریش با اتحادیه اروپا به صورت مشترك پروژه های فرهنگی با دیگر كشورها انجام می دهد و علاقمندیم این پروژه ها را با ایران هم داشته باشیم.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~