گردهمایی هنرمندان پیشكسوت، ما به جایگاه محكم تری نیاز داریم

گردهمایی هنرمندان پیشكسوت، ما به جایگاه محكم تری نیاز داریم

گردهمایی هنرمندان پیشكسوت، ما به جایگاه محكم تری نیاز داریم

مدل كودك: مراسم تولد تیر ماهی های هنرمندان پیشكسوت با حضور پررنگ مسئولان برگزار گردید و رضا فیاضی به نمایندگی از هنرمندان پیشكسوت تصریح كرد كه ˮما به جایگاه محكم تری نیاز داریم.ˮ

به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، مراسم نشست صمیمی اعضای موسسه هنرمندان پیشكسوت و همینطور تقدیر از هنرمندان پیشكسوت متولد تیرماه با حضور وزیر ارشاد، معاون هنری وزارت ارشاد، رئیس شورای شهر تهران، رئیس برنامه و بودجه و همینطور هنرمندان پیشكسوت برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم كه ۲۵ تیر ماه در سالن همایش «هامی پارسه» برگزار شد؛ اسماعیل آذر اجرای آن را بر عهده داشت.

سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد پس از بیان خاطره ای اظهار داشت: ما به شدت به همكاری جوانان نیاز داریم چونكه كه با حضور آن ها افكار نو رشد خواهند كرد. آن ها باید از كتاب ها و از شما پیشكسوتان كه سرمایه این مملكت هستید استفاده كنند. دعا كنید كه بتوانم برای خدمت گذاری لایق باشم.

سپس موسسه هنرمندان پیشكسوت تابلویی به معاون هنری وزیر ارشاد اهدا شد.

در ادامه مراسم محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در سخنانی ضمن تبریك سالروز تولد هنرمندان پیشكسوت تیرماه بیان كرد: این محفل طوری تدارك دیده شده كه محل دیدار باشد و جایی برای سخنرانی نیست اما امروز من به نمایندگی از شورای شهر در این مراسم حضور پیدا كردم.

او با اشاره به اینكه در هفته كرامت قرار داریم، بیان كرد: اصولا پیشكسوتان در هر رشته ای مایه مباهات و افتخار كشور هستند و مردم باید با احترام از آن ها یاد كنند. می دانیم كه آن ها هستند كه كشوری را به جهانیان معرفی می كنند. تفاوت پیشكسوتان هنرمند با دیگران در این است كه مخاطبان آن ها همه مردم هستند و در عرصه های بین المللی هم برای خودشان و هم كشورشان افتخار می آفرینند. تفاوت دیگر آن ها در مهارت و ذوق و جوشش زیبایی از دستان آن هاست كه سبب می گردد تبلور جدیدی در عرصه های هنری تولید كنند و در نهایت بتوانیم بگوییم هنر نزد ایرانی ها است و بس.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینكه هنرمندان پیشكسوت مشكلاتی هم دارند و باید به آن ها پرداخته شود، اظهار داشت: نخستین مشكل حقوق معنوی و مادی این هنرمندان است كه ضعف در پشتیبانی از آن ها سبب شده پیشكسوتان ما روزگار نه چندان مناسبی را سپری كنند. یكی از سیاست های جدید در شهرداری گشودن درهای امكانات این سازمان به روی هنرمندان است. به جهت اینكه بتوانیم این ضعف ها را جبران نماییم باید كمیسیون فرهنگی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد و دیگر نهادهای مرتبط در این حوزه تحولی تولید كنند كه اقتصاد هنر طوری آن را حل كند كه ضعف های مادی آن برطرف شود.

او افزود: من مشتاقم هر گونه كمكی كه از دستمان برمی آید انجام دهیم. در ادامه باید یادی هم از آیت الله هاشمی رفسنجانی نماییم چونكه كه در آستانه پذیرش قطعنامه ۵۹۸ هستیم كه با پیگیری های ایشان به ثمر رسید و سبب شد با وجود آنكه امام خمینی (ره) آن را “جام زهر” نامیدند پیشرفت های خوبی در كشور اتفاق بیفتد و رژیم بی رحم عراق بعنوان مقصر شناخته شود و در نهایت اسرای ما آزاد شوند و شیعیان در عراق حكومت را به دست بگیرند. ما خواستار ایرانی آباد و آزاد هستیم با كمترین فشار بر مردم.

در ادامه این مراسم رضا فیاضی از بازیگران پیشكسوت سینما، تئاتر و تلویزیون بیان كرد: من در همایشی به همسر آقای نوبخت گفتم كه شما می دانید كه همسر شما یك وزنه بردار بزرگ است چونكه او همه این كارها را با یك دست بلند می كند. ما پیشكسوتان خانواده بزرگی شدیم كه اكنون تنها بخشی از آن ها حضور دارند. ازاین رو به جایگاه محكم تری نیاز داریم و همینطور حمایت های بیشتری می خواهیم و این مسیر، میسر نمی گردد مگر با همراهی شما مسئولان.

او سپس از مسئولان كه در این مراسم حضور داشتند همچون وزیر ارشاد، معاون هنری وزارت ارشاد و رئیس شورای شهر تهران درخواست نمود تا بالای سن بیایند و به آن ها نشان موسسه پیشكسوتان را اهدا كرد.

سپس در ادامه این مراسم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه این مراسم بهانه ای است تا هنرمندان را گردهم آورد، اظهار نمود: پیشكسوتان سرمایه اجتماعی این جامعه اند و خط ارتباطی نسل ها با هم هستند و می توان با تدبیر این افراد شور جوانان را به یك طلای اجتماعی تبدیل كرد.

او همینطور اظهار داشت: هنر یك معرفت متفاوت از جهان و انسان است و جهانیان به هنرمند به شكل دیگری نگاه می كنند چونكه مهارت ها و هنر او متفاوت می باشد. پیشكسوتان در جامعه ایران از افراد مهمی شناخته می شوند چونكه خلاقیت های آنان و همینطور مهارت هایشان مختص خودشان است و این امر جایگاه و نقش آنان را در جامعه متفاوت می كند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه بسیار خوشحالم كه در سر سفره این موسسه نشسته ام، اظهار داشت: موسسه پیشكسوتان این نگاه را دارد و بطور قطع قدم های اولین در بحث تكریم و حرمت نهادن به هنرمندان را مهیا كرده است و این كارشان بسیار پرارزش است. جان هنر به حرمت گذاشتن به آن هاست و جان هنرمند به این است كه ببیند مورد احترام قرار گرفته است.

سیدعباس صالحی اضافه كرد: چنین محفل هایی احترام به هنرمندان پیشكسوت است كه باید ترویج پیدا كند. آن ها باید بتوانند در حوزه های مختلف تصمیم گیری كنند و در زیرساخت های هنر نقش داشته باشند. آن ها نقش های متراكمی دارند ازاین رو وزارت ارشاد و همكاران ما باید به این نكته توجه نمایند كه پیشكسوتان بازنشستگان خانه نشین نیستند بلكه افرادی هستند كه باید به كمك هنر بیایند چونكه مشورت ها و تجربیات آن ها می تواند در ساختار تصمیم سازی و تصمیم گیری مهم باشد و نباید از این امر غفلت نماییم.

او با تاكید بر اینكه ارتباط این پیشكسوتان با استفاده از معاونت های ارشاد باید با جوانان برقرار شود، اظهار داشت: نسل جدید باید بتواند با نسل گذشته پیوند داشته باشد و وظیفه وزارت ارشاد این است كه پیشكسوتان بعنوان موزه های گذشته و تاریخی به نظر نیایند. امید است كارهای ما در تكریم پیشكسوتان و مستمری آن ها تا آخر تیرماه یا اوایل مرداد ماه صورت بگیرد.

سپس مریم نشیبا از گویندگان رادیو و دوبلور در سخنانی كه خارج از برنامه این مراسم بود از فعالیت های عباس عظیمی رئیس موسسه هنرمندان پیشكسوت تشكر كرد.
در ادامه ی مراسم با حضور وزیر ارشاد، معاون هنری، رئیس شورای شهر، رئیس برنامه و بودجه و داریوش ارجمند از هنرمندان پیشكسوتان متولد تیرماه با اهدای تابلوی یادبودی تجلیل شد.
از جمله هنرمندان تیرماهی می توان به علی رحیمیان، رضا روحانی، ابراهیم فلاحی، سیدعلی موسوی گرمارودی، مجید مهرگان، محمد حمزه زاده، زهره جهان پرور، سیمون آیوازیان، منوچهر والی زاده، اكبر نیكان پور، محمدمهدی روحانی، ارفع اطرائی، منوچهر آذری، علیرضا رئیس شقاقی، حسن نیك نژاد، كیومرث قورچیان، هرمز هدایت، احد ده بزرگی، غلامحسین نوری، آذرنوش صدرسالك، حسن ناهید، فرشید مثقالی، اكبر عالمی، رضا جفاری، منوچهر پناهی نژاد، رضا فیاضی، مجید انتظامی، غلامحسین شادی، ملیحه سعیدی، بهروز بقایی، ویولت دهقانی، علی اكبر كردبچه، محمدرضا بامدادیان، شاپورخان ترابی گودرزی، حسین جعفری دارنجانی، محسن افتاده و همینطور داود رشیدی كه احترام برومند همسر او برای دریافت هدیه حضور پیدا كرد، اشاره نمود.

در ادامه محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت كه همچون افرادی بود كه به این موسسه كمك های بسیاری كرده است، در سخنانی كوتاه اظهار نمود: پیشكسوتان شخصیت هایی هستند كه ما با آن ها بزرگ شدیم. كسی نیست كه «قصه های شب» را فراموش كرده باشد و امید است كه سال های سال سایه پیشكسوتان بر سر ما باشد و ما بتوانیم شخصیت آن ها را تكریم نماییم.
محمدجواد حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران، احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و همینطور داریوش ارجمند، اصغر همت، ایرج راد، محمود پاك نیت، فریده سپاه منصور، علیرضا خمسه، جهانگیر الماسی، اكبر عالمی، فرزانه كابلی، بهروز بقایی، اسحاق خانزادی، داریوش اسدزاده، جلیل فرجاد، احمد نجفی، كامبیز درم بخش، احمد عربانی، علی فریدون، قباد شیوا، حمیدرضا نوربخش، محمود عزیزی، هوشنگ توكلی، حمید لولایی، رضا بنفشه خواه، مریم نشیبا، حسن ریاحی، داود گنجه ای، اسماعیل خلج و… حضور داشتند.
در ادامه مراسم هم از كتاب «بانوی خیال» از آثار نگارگری مهین افشان پور، رونمایی گردید.
برای این رونمایی از دختر و داماد این هنرمند دعوت شد.
در آخر مراسم هم موسیقی سنتی با حضور داود فیاضی، بهناز ذاكری و داود یاسری اجرا شد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~