سرمایه گذاری های حال حاضر در ایران

سرمایه گذاری های حال حاضر در ایران

سرمایه گذاری های حال حاضر در ایران

به گزارش مدل كودك پیش بینی آینده اقتصاد ایران در شرایط فعلی كار سختی است و در این وضعیت باید آنچه بر بازارهای مالی گذشته است، را موردبررسی قرار دهیم.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، برای فهم آنچه بر اقتصاد ایران خواهد گذشت و اینكه كدام بازار برای سرمایه گذاری مطمئن تر است به روابط بین الملل و چشم اندازی كه هر بازار برای مان دارد نگاهی بیاندازیم.
در چند سال اخیر همه چیز آرام بود، سودهای بانكی بیشتر از تورم و نرخ تورم همواره روندی كاهنده داشت. بنابراین خیلی از افراد سرمایه خویش را به بانك ها سپردند، اما مشكلی به نام ركود وجود داشت كه خیلی از كارشناسان دلیل این ركود را سودده بودن بانك و انتخاب آن بعنوان نخستین گزینه برای سرمایه گذاری می دانستند كه متعاقب آن كسب وكارهای دیگر در حال افول و نابودی بودند.
كارشناسان از سود بانك ها كاستند و به محض كاهش سود بانك، بازارهای رقیب آغاز به جنب وجوش كردند.
بسیاری به دنبال بازار مالی مناسب بودند كه بورس احتمالاً نخستین انتخاب حرفه ای ها و مسكن انتخاب غیرحرفه ای ها بود. پس از آن، بازار مسكن جهشی خارج از كنترل نشان داد كه هیجان در آن كاملاً ملموس بود. سرمایه گذاران به محض بروز افزایش قیمت در بازار مسكن مسیر دیگری را برای سرمایه گذاری انتخاب كردند: بازار ارز و طلا.
از سوی دیگر، ناكارآمدی صنایع و عدم امكان رقابت و به روزسانی محصولات در كلاس جهانی سبب شد خودروهای وارداتی در پیك قیمتی قرار بگیرند و عملا ًبرای كسانی كه در این بازار سرمایه گزاری نموده بودند شرایط خوبی به وجود آمد.
در این میان كارشناسان یك مورد را در ذهن نداشتند: «از دست دادن برجام». شایعه از دست رفتن برجام همه معادلات را به هم ریخت. بازی ترامپ بسیار دقیق و حساب شده نظم بازارهای ایران را از هم پاشید. به صورتی كه تا لحظه آخر خبر از عدم امضا بود اما تا چهارماه بازار ایران را در حالت كما قرارداد تا برجام را نابود كند.
با تهدید برجام توسط ترامپ همه چیزعوض شد. شوك به سرعت به بازار ارز و طلا وارد شد، مسكن دوباره وارد ركود شد وحتی بازار سهام به شدت سقوط كرد.
در این شرایط علاوه بر به هم ریختن بازارها، تورم تك رقمی از دست رفت و ركود بسیار شدید به علت ناروشن بودن آینده به وجود آمد. به دنبال آن افزایش بیش از ۳۰ درصدی قیمت سكه و افزایش بیش از ۲۷ درصدی قیمت دلار را شاهد بودیم.
دوران بعد از تحریم
پس از تحریم مجدد، دو یا سه سال سخت در انتظار اقتصاد ایران خواهد بود و مشكل بزرگ ایران فروش نفت و وصول مطالبات خواهد بود كه كسری بودجه را به دنبال دارد.
رشد ماهیانه قیمت دلار دور از ذهن نخواهد بود. بازار طلا به علت تأثیر از بازار دلار، بدون توجه به تقاضا مسیر رشد را پیش خواهد گرفت. مسكن به علت نقدینگی ضعیف و عدم جذب سرمایه های خرد، از لیست بازارهای سرمایه گذاری حذف خواهد شد. بازار خودرو، رشدهای عجیب تری تجربه خواهد نمود و….

در این آشفته بازار چه كار كنیم؟
در این دوران كه پیش بینی بازارهای سرمایه گذاری برای كارشناسان هم سخت به نظر می آید. نگهداری پول اشتباه بزرگی است؛ چونكه هر روز از ارزش آن كم می شود. بهتر است بازاری بیابیم كه در عین داشتن بازده بالا بتواند ریسك كمی را به دنبال داشته باشد.
با توجه به اینكه روش های سرمایه گذاری كه در بالا به آن ها اشاره كردیم هر یك مشكلات و ریسك مربوط به خویش را دارند، باید به دنبال روش های جدید و غیرسنتی دیگری باشیم.
یك سرمایه گذاری هوشمند و مدرن
ایران رنتر چاره ای برای خرید اعتباری هوشمند است. این پلت فرم به آدرس (www.iranrenter.com) با استفاده از روش وام دهی فردبه فرد و تطابق آن با ساختارهای قانونی و شرعی كشور توانسته بستری برای سرمایه گذاری هوشمند با استفاده از روش های به روز فراهم آورد. سرمایه گذاری در این پلت فرم به این صورت است كه شما می توانید با تأمین وجه موردنیاز برای خرید وسایلی كه مورد تقاضای خریداران است سرمایه گذاری انجام دهید. در واقع ایران رنتر واسطی میان سرمایه گذاران و خریداران اقساطی است.
توزیع و مدیریت ریسك با استفاده از تعیین سقف ۴میلیون تومانی برای خرید اقساطی و تقسیم سرمایه سرمایه گذاران میان افراد مختلف، اعتبارسنجی هوشمند خریداران، بازده قابل توجه، شرعی بودن این روش و عرضه پنل اختصاصی به تأمین كنندگان برای مشاهده پرداختی خریداران از مزیت های سرمایه گذاری در این پلت فرم فروش اقساطی به حساب می آید.
سرمایه گذاری در این پلت فرم كه نخستین پلت فرم فروش اقساطی در ایران است، روشی از سرمایه گذاری با بازده قابل توجه و با ریسك كم است. اگر اطلاعات بیشتری در مورد این روش سرمایه گذاری نیاز دارید می توانید به قسمت «راهنمای تأمین كنندگان» در وبسایت ایران رنتر نگاهی بیاندازید.
باید بدانیم اقتصاد در همه كشورها افت وخیزهای مخصوص به خویش را دارد؛ در این میان مهم همدلی افراد و یافتن راهی است كه كم ترین صدمه از شرایط موجود را متحمل شویم و در عین حال به بهبود شرایط كمك كنیم؛ پس بهتر است برای سرمایه گذاری راهی بیابیم كه در عین داشتن ریسك كم و بازده قابل توجه بتواند سبب افزایش قدرت خرید مردم هم بشود تا از این طریق بتوان قدمی در جهت بهبود شرایط موجود كشور برداشت.
 

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~