جلال شباهنگی تجلیل می گردد

جلال شباهنگی تجلیل می گردد

جلال شباهنگی تجلیل می گردد

مدل كودك: در دیدار علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر، با استاد جلال شباهنگی، برگزاری بزرگداشت و مروری بر آثار و احوال اعضای پیوسته فرهنگستان هنر عنوان شد.
به گزارش مدل كودك به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر، عصر روز گذشته با جلال شباهنگی گرافیست، نقاش، مجسمه ساز و عضو پیوسته فرهنگستان هنر دیدار و گفتگو نمود.
وی در این دیدار با اشاره به اینكه فرهنگستان هنر متعلق به هنرمندان و خانه ایشان است، اعضای پیوسته این فرهنگستان را ستون و جزو لاینفك فرهنگستان هنر دانست و ابراز امیدواری كرد با حضور این هنرمندان و با راهنمایی و كمك ایشان قدم های اساسی و موثری برداشته شود.
وی در ادامه، تجلیل از هنرمندان پیشكسوت، بخصوص اعضای پیوسته فرهنگستان هنر را همچون برنامه های پیش روی این فرهنگستان دانست و عنوان كرد: امید است با «روایتی از زندگی استادانه» كه با محوریت مروری بر آثار و احوال هنرمندان و روایتی از زندگی هنری ایشان است، گامی كوچك در هنر این مرز و بوم برداریم.
اسماعیلی تصریح كرد: برای شروع، مروری بر زندگی، آثار و احوال شما ـ استاد جلال شباهنگی ـ را در نظر گرفته ایم كه با موافقت و همراهی شما امیدواریم بتوانیم تا آخر سال جاری آن را عملی نماییم.
جلال شباهنگی هنرمند پیشكسوت و عضو پیوسته فرهنگستان هنر نیز، ضمن اظهار علاقه برای همكاری تصریح كرد: كار هنری برای من همیشه ارجح تر از هر خواسته ای بوده و در ۴۵ سال فعالیت هنری ام، هیچگاه درخواست و توقعی نداشته و ندارم؛ اما همچنان برای یاری آماده همكاری هستم.
وی به آثار جدیدش اشاره نمود و اضافه كرد: پس از آثاری كه با مبحث كویر داشتم، به خلق آثار تازه ای در زمینه گل و مرغ پرداختم و خوشحال خواهم شد كه بتوانم این آثار را در موسسه فرهنگی هنری صبای فرهنگستان هنر به نمایش بگذارم.
جلال شباهنگی فارغ التحصیل رشته گرافیك در مقطع فوق لیسانس از كالج ایالتی سن خوزه كالیفرنیاست. این هنرمند در ۱۳۴۷ به عضویت هیات علمی دانشكده هنرهای زیبا درآمد و در سال ۱۳۸۱ بازنشسته شد. وی تا كنون در دانشگاه های تهران، شاهد، شریعتی، سوره و الزهرا تدریس داشته است. شباهنگی عضو پیوسته فرهنگستان هنر است و در سال ۱۳۸۰، همزمان با بی ینال هفتم گرافیك و به همت مرحوم ممیز، از وی تجلیل به عمل آمد. او تا كنون چندین كتاب ترجمه و تالیف كرده است كه خلاقیت در رنگ كه آشنای همه طراحان گرافیك، تصویرسازان و نقاشان است همچون آنهاست. همینطور نمایشگاه های متعددی از آثار وی در داخل و خارج از كشور برگزار شده است، كه برگزاری نمایشگاه در گالری زروان، گالری قندریز، گالری سیحون، گالری سبز، گالری گلستان، گالری فرامرزی، فرهنگسرای بهمن، فرهنگسرای نیاوران، دانشكده شریعتی، دانشگاه ایالتی كالیفرنیا، دانشگاه ایالتی وست ولیساراتوگا كالیفرنیا، موزه هنرهای مدرن ترایتون شمال كالیفرنیا، گالری بوشهری (كویت)، مركز فرهنگی ریاض (عربستان) و… از آن جمله است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~