همایش پرسش از هنر معاصر ایران برگزار می گردد

همایش پرسش از هنر معاصر ایران برگزار می گردد

همایش پرسش از هنر معاصر ایران برگزار می گردد

مدل كودك: همایش «پرسش از هنر معاصر ایران» در هفته‌ی چهارم آبان ماه در دانشگاه هنر تهران برگزار می گردد.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، این همایش در دو حوزه‌ی «برگزاری نشست و سخنرانی» و «تدوین مقاله» به بررسی هنر معاصر ایران و روش شناسی آن می پردازد.

همایش مذكور دارای شش محور اصلی است كه عبارتند از:
*سیر دگردیسی در هنر معاصر ایران
*تداوم هنر اسلامی در هنر معاصر ایران
*بازتاب اندیشه‌ی اسطوره ای در هنر معاصر ایران
*اقتصاد در هنر معاصر ایران
*رویكردهای نقد در هنر معاصر ایران
*زنان در هنر معاصر ایران

اظهارنظر درباره‌ی هنر نو و معاصر ایران را می توان از نسبت این هنر با وضعیت كلی اجتماعی و فرهنگی امروز شروع و سیر دگردیسی آن را تبیین كرد. امروزه هنرمند ایرانی با مسئله‌ی جهانی شدن و رقابت های شدید در عرصه‌ی دنیای هنر مواجه می باشد و تحلیل این مهم به مطالعه روشمند و ساختاری نیازمند است تا بتواند راه گشای مناسبی در خوانش هنر امروزین ایران باشد.

رویكردهای گوناگونی كه پژوهشگران در پرداختن به هر مبحث اتخاذ می كنند باعث تولید نظریه های گوناگون در باب آن مبحث خواهد شد و آگاهی از میزان كمی و كیفی مطالعات انجام شده در حوزه‌ی هنر معاصر، مسیرهای پیموده شده، تكرارها و كمبودها را معلوم می كند. از این رو بازخوانی گفتمان های پیدا و پنهان در سیر تكامل و تطور یك مقوله‌ی فرهنگی، می تواند در عین حال كه یك صدمه شناسی از آن پدیده عرضه می دهد، راه را برای مطالعات نظری و عملی هموار كند.

همایش «پرسش از هنر معاصر ایران» محملی برای پرداختن به بسترها، دگردیسی ها، جایگاه فعلی هنر ایران، و نحوه‌ی تعامل آن با هنر امروز جهان است.

مؤسسه فرهنگی و هنری آكادمی هنر شمسه، انجمن هنر اسلامی با همكاری انجمن پژوهش هنر، كمیته‌ی اجرایی برگزاری این همایش را برعهده دارند.

متقاضیان می توانند برای دریافت فایل فرمت مقاله، ثبت نام، ارسال مقالات و كسب اطلاعات بیشتر به سایت آكادمی هنرشمسه به آدرسwww.academyehonar.comمراجعه كنند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~