خاطرات اسكیپی در تهران زنده می گردد

خاطرات اسكیپی در تهران زنده می گردد

خاطرات اسكیپی در تهران زنده می گردد

مدل كودك: رایزن فرهنگی استرالیا در ایران اظهار داشت: برای خود من جالب است كه نسل های مختلفی از ایران سریال اسكیپی را می شناسند اما متاسفانه استرالیایی ها درباره ایران اطلاعات زیادی ندارند، چونكه تعداد سفرهای دیپلماتیك بین دو كشور محدود بوده است و آنچه استرالیایی ها می توانند به آن دسترسی داشته باشند، با استفاده از رسانه های غربی است.

به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، همیش لزلی – رایزن فرهنگی استرالیا در ایران – در نشست رسانه ای هفته فرهنگی ایران در استرالیا بیان كرد: فكر می كنم روند قبلی كه درباره روابط ایران و استرالیا بوده در حال تغییر است. آنچه ا سترالیایی ها می توانند از كشور شما بدانند، در سینمای ایران وجود دارد، بخصوص از زمانی كه اصغر فرهادی برنده اسكار شد، استرالیایی ها متوجه عمق سینمای ایران شدند. بنابراین فكر می كنم برای شروع هفته فرهنگی و شناخت در این زمینه، فیلم می تواند عنصر مهمی باشد.

او كه تا حدودی به زبان فارسی تسلط دارد، بخشی از صحبت هایش را به فارسی بیان كرد و اظهار داشت: امسال سال مهمی برای استرالیا و ایران است. گرچه كشور ما در برابر ایران بسیار جوان است. اما به مناسبت پنجاهمین سالگرد ارتباطات دیپلماتیك بین دو كشور برگزار كردیم كه یكی از آن ها هفته فرهنگی و دیگری جشنواره فیلم استرالیا در ایران است. ما خوشحال می شویم اطلاعات بیشتری از ایران داشته باشیم.

رایزن فرهنگی استرالیا در ایران اعلام كرد، سفارت استرالیا روابط دیپلماتیك خوبی با ایران دارد و یكی از نشانه های آن این است كه من مدت زمان زیادی در ایران هستم و توانستم فارسی یاد بگیرم. برای م استرالیایی ها مهم می باشد كه روابط دو جانبه فرهنگی با ایران داشته باشیم. ازاین رو فكر كردیم كه امسال فرصت خوبی است كه این كار را در ایران انجام دهیم.

لزلی همینطور به فیلم هایی كه مقرر است در هفته فیلم استرالیا در تهران برگزار شود، اشاره نمود و اضافه كرد: تلاش كردیم مجموعه خوبی از فیلم های استرالیا را در این هفته انتخاب نماییم. تم اصلی فیلم ها هم ارتباط بومیان استرالیا با اروپاییانی است كه در ابتدا ساكن این كشور شدند. مدت زمانی كه در ایران بودم مطمئن شدم كه آنچه مردم ایران درباره استرالیا می دانند، مربوط به سریال اسكیپی و بازی فوتبال ایران و استرالیا می گردد. با عنایت به اینكه از چه زاویه ای به استرالیا نگاه كنید این كشور از استعمار ضربه خورده و این مورد همچنان ادامه دارد. همینطور به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیك ایران و استرالیا نمایشگاهی از اسناد تاریخی در خانه هنرمندان از امروز عصر افتتاح می گردد. مسلما اتفاقات گسترده ای می تواند در هفته فرهنگی این دو كشور اتفاق بیفتد كه مورد استقبال قرار بگیرد. برای مثال، گروه های موسیقی ایرانی بسیاری به استرالیا می آیند كه اجرای آن ها با استقبال روبه رو می گردد و امیدواریم این رابطه تداوم داشته باشد.

او در بخش دیگری از صحبت هایش به هفته فرهنگی كه در كاشان برگزار گردید اشاره نمود و اظهار داشت: در این هفته فرهنگی ۴ موزیسین استرالیایی در ایران حاضر شدند، یك نوازنده كمانچه، یك نوازنده دیجیریدو و دو نوازنده موسیقی فولكلور استرالیایی حضور داشتند. از طرفی اشتیاقی زیادی برای اتفاقات فرهنگی بین دو كشور وجود دارد اما بعد مسافتی زیاد این امكان را برای ما دشوار می كند اما امیدواریم پس از این شاهد تبادل فرهنگی بیشتری باشیم. هنرمندان زیادی در استرالیا هستند كه از هنر مدرن پیروی می كنند كه متاسفانه آن ها را در هفته های فرهنگی ایران نمی بینیم.

این مقام دیپلماسی فرهنگی استرالیا، همینطور اظهار نمود: با دانشگاه هنر صحبت كردیم و تلاش می نماییم برنامه ای برای تبادل دانشجو بین دو كشور داشته باشیم كه به شناخته شدن هنر تجسمی دو كشور كمك نماید. همینطور اشتیاق زیادی درباره هنر نقاشی دیواری و گرافیكی در استرالیا وجود دارد، چونكه این هنر در كشور ما مورد توجه است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه فعالیت هایی داشته باشیم.

آرمین میلادی مدیر هنری هفته فیلم استرالیا در تهران هم در بخشی از این صحبت ها به ۶ فیلمی كه مقرر است نمایش داده شود اشاره نمود و اضافه كرد: دو فیلم مستند و چهار فیلم داستانی برای نمایش در این هفته انتخاب شده و یكی از فیلم ها مربوط به مستندساز ایرانی مقیم استرالیاست كه فیلم مستند از موسیقی تا سكوت را تولید كرده است. كارگردان این فیلم فرشید اخلاقی است. همینطور جلسه نقد و بررسی هم در آخر هفته فیلم خواهیم داشت. همینطور وارویك تورنتون فیلمساز ۴۸ ساله استرالیایی هم در این برنامه حاضر می گردد و جلسه نقد و بررسی با حضور او خواهیم داشت.

او همینطور به برگزاری هفته فیلم ایران در استرالیا اشاره نمود و اظهار داشت: امسال هشتمین دوره فیلم های ایرانی را در كشور استرالیا و ۶ شهر اصلی آن خواهیم داشت. مجموعه ای از ۱۲ فیلم از ۲۶ مهر تا ۲۷ آبان برگزار می گردد. فیلم های خوك، تنگه ابوقریب، هندی و هرمز، مارموز، داركوب، حكایت دریا، نسخه بازسازی روسری آبی همچون فیلم هایی هستند كه در استرالیا به نمایش درمی آیند.

مجید رجبی معمار – مدیرعامل خانه هنرمندان – هم در این نشست كه عصر امروز ۸ مهرماه در خانه هنرمندان برگزار گردید هم بیان كرد: در نمایشگاهی كه امروز در این مجموعه افتتاح می شود، مجموعه ای از عكس ها و اسناد مربوط به ارتباطات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی طی ۵۰ سال قبل به نمایش درمی آید. این فرصت خوبی است كه جامعه هنری ما و علاقه مندان با دیدن این نمایشگاه كه با هماهنگی وزارت خارجه ایران و استرالیا برگزار شده است، بازدید نمایند. در مجاورت آن هم هفته فیلمی پیش بینی شده كه از ۱۳ تا ۱۷ مهرماه در خانه هنرمندان برگزار می گردد.

او همینطور به دیپلماسی فرهنگی اشاره نمود و اظهار داشت: دیپلماسی فرهنگی وظیفه اصلی خانه هنرمندان نیست بلكه سازمان ها و وزارتخانه ها همچون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولیت هایی در این زمینه دارند. برای مثال بردن فرآورده های ایران به كشورهای مختلف بر عهده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است. نمایشگاه پیش رو هم به درخواست طرف استرالیایی و با هماهنگی وزارت خارجه برگزار می گردد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~