دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی مطرح كرد؛ آموزش رفتارهای صحیح اجتماعی با استفاده از اسباب بازی

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی مطرح كرد؛ آموزش رفتارهای صحیح اجتماعی با استفاده از اسباب بازی

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی مطرح كرد؛ آموزش رفتارهای صحیح اجتماعی با استفاده از اسباب بازی

مدل كودك: دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی درباره اینكه چگونه با استفاده از اسباب بازی می توانیم رفتارهای اجتماعی صحیح را به كودكان آموزش دهیم؟ اظهار داشت: گروهی از اسباب بازی ها به منظور آموزش رفتارهای اجتماعی مانند سبك زندگی، آپارتمان نشینی، فرهنگ ترافیك طراحی شده اند و خوشبختانه در كشور ما و مجموعه تولید ملی هم مثال های زیادی از آنان داریم.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، به نقل از ستاد برگزاری نمایشگاه اسباب بازی، محسن حموله- دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی- در آستانه برگزاری نخستین نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی درباره وضعیت اسباب بازی از نظر كیفی در كشور اظهار نمود: كیفیت تولید در بعضی بخش های تولید اسباب بازی مثل محصولات مقوایی و كاغذی و اسباب بازی های پلاستیكی حدودا به مرز قابل قبول رسیده است و امروز بعضی محصولات مان حتی در سطح استانداردهای جهانی در حال تولید و توزیع است.
وی ادامه داد: البته در بعضی بخش های تولیدی مثل اسباب بازی های چوبی هنوز به كیفیت قابل قبولی نرسیده ایم. دلیلش هم این است كه در كشور ما امكان دسترسی به چوب صنعتی خشك حدودا ممكن نیست و روش های فرآوری و رنگ آمیزی چوب كاملا بدوی و سنتی است. بنابراین با تولید اسباب بازی با كیفیت چوبی فاصله بسیاری داریم.
دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی افزود: هم اكنون برخی تولید كننده ها با عنایت به شناخت بازارهای جهانی توانسته اند، تولیدات خوبی را عرضه كنند طوری كه به صادرات اسباب بازی هم منجر شود. در سال قبل طبق اعلام مسئولان وزارت صنعت و معدن و تجارت نزدیك به ۱۱ میلیون دلار صادرات انجام شده است و هم اكنون با عنایت به نوسانات ارز بعضی از وارد كنندگان با عنایت به ارتباطات خوب و موثر در تلاش هستند تا محصول ایرانی به كشورهای همسایه صادر شود.
حموله درباره اینكه خانواده ها چه خصوصیت هایی را برای خرید اسباب بازی كودكان خود باید مورد توجه قرار دهند؟ عنوان كرد: خصوصیت های كودكان كاملا با یكدیگر متفاوت می باشد و والدین معمولا با رجوع به متخصصان و مربیان مربوطه می توانند خصوصیت های فرزندان خویش را یافته و با دقت و تمركز بیشتر بر توانایی ها و ضعف های آنها، محصولاتی را انتخاب كنند كه مناسب فرزندشان باشد.
او درباره اینكه اسباب بازی چقدر در شكوفایی ذهنی كودكان موثر است؟ اظهار داشت: اسباب بازی، در گروه آموزش های غیر مستقیم، بیشترین سهم را در انتقال مفاهیم آموزشی به كودكان دارد. سطحی از یادگیری در بازی با اسباب بازی طراحی شده توسط متخصصین به كودكان منتقل می گردد كه كاملا اثرگذار و ماندگار است و از این نظر اسباب بازی در همه گروه های آن رقیبی ندارد.
دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی درباره اینكه چگونه با استفاده از اسباب بازی می توانیم رفتارهای اجتماعی صحیح را به كودكان آموزش دهیم؟ افزود: گروهی از اسباب بازی ها به منظور آموزش رفتارهای اجتماعی مانند سبك زندگی، آپارتمان نشینی، فرهنگ ترافیك و… طراحی شده اند و خوشبختانه در كشور ما و مجموعه تولید ملی هم مثال های زیادی از آنان داریم.
حموله بیان كرد: استفاده به هنگام و مناسب این گروه محصولات بطور قطع مفید و موثر خواهد بود. علاوه بر رشد روانی كودك و رشد شخصیت، بازی هم سبب كسب مهارت های اجتماعی می گردد. از آنجائیكه بازی راه را برای دوستی و تعامل میان كودكان همسال می گشاید و كودك خویش را عضوی از یك جمع می داند، احساس می كند به ارزیابی منصفانه رفتار و كردار خویش و همبازی هایش می پردازد.
او درباره اینكه برگزاری این نمایشگاه چه نتایج موثری برای خانواده ها و كودكان آنها دارد؟ اظهار داشت: نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی، فرصتی است تا تولید كنندگان و فروشندگان اسباب بازی دستاورد های این حوزه را به مخاطبان خود ارائه نمایند و خانواده ها هم از این فرصت استفاده می نمایند تا اسباب بازی های مناسب را در یك محل مشاهده و خرید كنند. هم اكنون خانواده ها كمتر وقت دارند برای خرید اسباب بازی به فروشگاه ها رجوع كنند.
دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی اعلام نمود: این نمایشگاه در كنار سایر برنامه های جانبی این فرصت را برای پدر و مادر ها فراهم می آورد. امسال این دومین نمایشگاه فروش اسباب بازی در سطح تهران است كه از جانب شورای نظارت بر اسباب بازی مجوز گرفته و در آبان ماه هم چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی بصورت تخصصی برگزار می شود. بطور قطع این چنین نمایشگاه هایی با تولید سازوكار مناسب زمینه های تولید و توسعه صنعت اسباب بازی را فراهم می آورد تا توانمندی های داخلی منجر به تولید فاخر ملی شده و نتایج حاصل از آن و محصولات مناسب در اختیار خانواده ها قرار گیرد.
نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی ۲۳ تا ۲۷ مهرماه در خیابان حجاب تهران، مركز نمایشگاه های كانون( سالن حجاب)از ساعت ۱۰ بامداد تا ۸ شب برگزار می گردد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~