اولویت با هنرمندان فعال در منطقه های كم برخوردار می باشد

اولویت با هنرمندان فعال در منطقه های كم برخوردار می باشد

اولویت با هنرمندان فعال در منطقه های كم برخوردار می باشد

مدل كودك: معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر كهگیلویه و بویر احمد اظهار داشت: در حوزه تسهیلات و پرداخت وام به اعضا، سعی شده است با برنامه ریزی و سرمایه گذاری صحیح و منسجم منابع پرداختی بیشتر از گذشته به استان ها اختصاص یابد. در این باره اولویت تخصیص تسهیلات با هنرمندانی است كه در مناطق كم برخوردار فعالیت می نمایند. تلاش ما براین است كه در جهت توانمند سازی هنرمندان گام برداریم.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، به نقل از صندوق اعتباری هنر، مدیران صندوق اعتباری هنر كه به منظور دیدار و بررسی مسایل و مشكلات فعالان فرهنگی و هنری استان كهگیلویه و بویر احمد به این استان سفر كرده بودند در جمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این استان حاضر شدند.
فرزاد طایفه حیدری- معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر- در این نشست با اشاره به فعالیت های صندوق اظهار داشت: صندوق اعتباری هنر در پنج بخش بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تكمیلی، طرح تكریم و كمك مستمری و تسهیلات به بیشتر از ۵۶ هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران خدمات خویش را عرضه می دهد.
وی در تشریح فعالیت های صندوق در زمینه بیمه درمان تكمیلی اظهار داشت: تسهیلات بیمه درمان تكمیلی صندوق در قالب سه طرح (امید، آرامش و رفاه) به متقاضیان عرضه می گردد. در طرح امید، اعضا با پرداخت ماهانه پنج هزار تومان از امكاناتی چون جبران هزینه های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی عمومی، جبران هزینه اعمال جراحی تخصصی، جبران هزینه های زایمان بدون سقف بهره مند می شوند. تلاش ما این است در حوزه فرهنگ و هنر هیچ هنرمندی نگران هزینه درمانش نباشد.
حیدری با اشاره به خدمات بیمه تأمین اجتماعی اظهار داشت: از سال ۸۳ تا ۹۶، تنها ۲۰ هزار هنرمند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر قرار گرفته بودند كه در سال ۹۶ با امضاء تفاهم نامه با سازمان تأمین اجتماعی برای نخستین بار ۶۰ درصد به ظرفیت بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر اضافه گردید.
او اضافه كرد: بر طبق این تفاهمنامه طی یك سال قبل ۱۲ هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه كشور از جانب صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی گشتند. براین اساس تابحال ۳۲ هزار نفر از خدمات بیمه ای صندوق برخوردار شده اند.
معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر با اشاره به اعضاء صندوق در كهگیلویه و بویر احمد اظهار داشت: تنها ۳۶۱ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان كهگیلویه و بویر احمد عضو صندوق اعتباری هنر هستند. برای گسترش عرضه خدمات تعداد هنرمندان عضودراین استان باید افزایش یابد.
زهرا حق شعار- مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر- هم بیان كرد: خیلی از هنرمندان مستعد كشور در مناطق مختلفی زندگی می كنند كه كمتر شناخته شده اند و متاسفانه اكثریت آنها از نظر معیشتی وضعیت خوبی ندارد. ما در صندوق اعتباری هنر امیدواریم طی سفر به استان های كشور ضمن دیدار چهره به چهره با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه بتوانیم در یك جریان مستمر، از گرفتاری ها و دردهای جامعه هنری را بكاهیم.
مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اضافه كرد: هدف ما از سفر به ۱۱ استان و پیمودن بیشتر از ۵۰ هزار كیلومتر، برقراری پیوند انسانی میان مسئولان و جامعه فرهنگی و هنری كشوراست. ما در جلسات با هنرمندان به ایجاد روحیه مطالبه گری همواره تاكید می نماییم. شناخت هنرمندانی كه درگیر مسائل و مشكلات مختلف هستند وظیفه همه ماست كه باید این هدف را گسترش دهیم.
در این جلسه هنرمندان حاضر در نشست نظرات و سوالات خویش را پیرامون خدمات صندوق از قبیل بیمه تامین اجتماعی، بیمه درمان تكمیلی و وام و تسهیلات مطرح نمودند.
نمایندگان صندوق اعتباری هنر طی روزهای گذشته با بیشتر از ۳۵۰ تن از فعالان فرهنگ و هنری شهرستان های دنا، دهدشت، باشت، بهمئی، چرام، سی سخت، لنده، گچساران وسوق دیدار داشتند. همینطور در منازل بیشتر از ۵۰ تن از پیشكسوتان عرصه فرهنگ و هنر حضور پیدا كردند.
مدیران صندوق اعتباری هنر درباره بهره مندی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران استان كهگیلویه و بویر احمد از خدمات صندوق قول مساعد دادند.
نمایندگان صندوق اعتباری هنر در این سفر با هنرمندانی چون استاد سید قربانعلی موسوی شیرازی (بازیگر و مدرس تئاتر)، استاد عباسی (شاعر و طنزپرداز)، ملا الهی (شاهنامه خوان)، كیخسرو طاهری (شاهنامه خوان)، داریوش حقایقی (مجسمه ساز)، مسعود شریفی (نمایش)، فریبرز رضایی (خوشنویس)، عرفان شیروانی (نویسنده و نوازنده ویولون)، استاد درویشی و…دیدار كردند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~