هفتمین جشنواره ملی نقش تن پوش فراخوان داد

هفتمین جشنواره ملی نقش تن پوش فراخوان داد

هفتمین جشنواره ملی نقش تن پوش فراخوان داد

مدل كودك: جشنواره ملی نقش تن پوش كه هفتمین دوره خویش را پیش رو دارد، فراخوانش را منتشر نمود.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، به نقل از جهاد دانشگاهی واحد دانشگاه هنر، جشنواره ملی نقش تن پوش كه هفتمین دوره خویش را پیش روی دارد، در سال های گذشته با حضور دانشجویان، هنرمندان و اساتید طراحی و مد و لباس و دیگر رشته های مرتبط برگزار گردید و در دوره جدید هم با نگاهی متفاوت از سال های گذشته آماده برگزاری است.
به قول الهام زایجانی- دبیر هفتمین جشنواره ملی نقش تن پوش- جشنواره نقش تن پوش تلاشی برای الگوسازی و ترویج نقش های ایرانی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه و ترغیب هنرمندان جوان به خلق تصاویر زیبا بر روی تن پوش یا همان تی شرت ساده است. جهاددانشگاهی واحد هنر در قالب دبیرخانه دائمی جشنواره” نقش تن پوش”، تلاش می كند با برجسته سازی این موضوع، طرح ها و نمادهای متناسب با فرهنگ ایرانی را جایگزین طرح های غیربومی كند.
از مهم ترین اهداف این جشنواره می توان به كمك به انتقال مفاهیم و مؤلفه های فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی با استفاده از تن پوش، بسترسازی جهت حضور فعال هنرمندان و طراحان خلاق در عرصه مدو لباس كشور، رشد خلاقیت و استعدادهای هنری جوانان و شناسایی افراد مستعد و معرفی آنها به مراكز تولیدی و صنعتی، كمك به تجاری سازی و تولید طرح های منتخب تن پوش اشاره نمود.
این جشنواره در دو بخش اصلی (مسابقه) و برنامه های بخش جانبی برگزار می گردد. محورهای اصلی آن شامل فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی(مظاهر و مولفه های فرهنگ و تمدن ایرانی، مكان های تاریخی و گردشگری، اعیاد ملی و مذهبی(نوروز، یلدا و…)، دانشمندان، مشاهیر و اساطیر ایرانی، صنایع دستی ایران، دستاوردها و فعالیت های علمی، فناوری و صنعتی كشور… است.) همینطور بخش اصلی این جشنواره شامل یك بخش آزاد هم هست.
محورهای بخش جانبی این جشنواره هم شامل برگزاری كارگاه های همسو با محورهای بخش اصلی، نمایشگاه آثار طراحان و هنرمندان خلاق در زمینه طراحی تن پوش، بازدید از مراكز تاریخی، گردشگری و صنعتی است.
مهلت ارسال آثار این جشنواره ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۷ و اختتامیه و اهدای جوایز ۱۱اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ است.
علاقه مندان به قوانین و جزئیات و همینطور مبلغ جوایز این جشنواره به سایت WWW.JDART.IR می توانند رجوع كنند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~