گزارش میدانی مهر از فردوسی؛ افزایش تقاضا برای دریافت ارز از صرافی های بانكی

گزارش میدانی مهر از فردوسی؛ افزایش تقاضا برای دریافت ارز از صرافی های بانكی

گزارش میدانی مهر از فردوسی؛ افزایش تقاضا برای دریافت ارز از صرافی های بانكی

مدل كودك: در شرایطی كه نرخ ارز امروز در بازار با نوساناتی با دامنه نسبتا كوتاه همراه بود، تقاضا برای ارز از صرافی های بانكی افزایش یافته و كار عمده دلالان، نظاره نرخ ها و خرید و فروش های یواشكی است.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، دولت و نیروی انتظامی با قاطعیت اعلام نموده اند كه هر گونه خرید و فروش ارز در حاشیه خیابان و خارج از صرافی ها ممنوع می باشد و به شدت با آن برخورد می گردد بنابراین باآنكه تعداد دلالان در بازار به شدت كاهش یافته اما آنهایی هم كه برای گذران امور در مقابل صرافی ها نشسته اند بیشتر نظاره گر هستند تا اینكه معامله جدی انجام دهند.
بر این اساس باآنكه ردپای دلالان در بازار ارز وجود دارد اما به نظر می آید كنترل بازار در دست صرافی های مجاز و بانك مركزی است بنابراین حتی اگر جسته و گریخته دلالان در بازار، فاصله میدان فردوسی تا چهارراه استانبول را بالا و پایین می كنند اما نقش جدی و اثرگذاری در این بازار ندارند.
هم اكنون بیشتر معاملات دلالی به پستوها و كوچه و پس كوچه های تنگ بازار فردوسی كشیده شده كه البته ماموران نیروی انتظامی به صورت نامحسوس در آنها هم حضور دارند و بعد از اعلام گزارش و ردیابی دقیق دلالان را دستگیر می كنند.
این ترس دلالان از حضور ماموران امنیتی در بازار در شرایطی است كه امروز محاكمه اخلالگران ارزی شروع شده و برخی فرآیندها در رسیدگی به پرونده های آنها، از جدیت دستگاه قضا در مقابله با آنها حكایت دارد. ازاین رو ریسك معامله ارز در شرایط كنونی بسیار بالا رفته است.
گزارش های میدانی خبرنگار مهر از وضعیت كنونی حضور دلالان و اخلالگران بازار ارز حكایت از آن دارد كه صرافی های بانكی گوی سبقت را در بازار ارز به شدت از دلالان ربوده اند و معاملات از كانال رسمی و با عرضه مدارك و مستندات و در چارچوب دستورالعمل های بانك مركزی اجرایی می گردد.
امروز صرافی های غیربانكی دلار را در پایین ترین نرخ ۱۴ هزار و ۲۵۰ تومان از مشتریان می خریدند و ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان به آنها می فروختند. ضمن اینكه در بالاترین نرخ ها هم دلار را ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان می خریدند و ۱۵ هزار و ۵۰ تومان می فروختند. در مقابل صرافی های بانكی دلار را ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان می خریدند و ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان می فروختند ضمن اینكه برای هر یورو نرخ آنها ۱۶ هزار و ۱۰۰ برای فروش و ۱۵ هزار و ۹۰۰ برای خرید بود.
بررسی های میدانی خبرنگار مهر از تابلو صر افی ها حكایت از آن دارد كه برخی هر دلار را ۱۴ هزار و ۲۵۰ می خریدند و ۱۴ هزار و ۳۵۰ می فروختند. برخی دیگر هم ۱۴ هزار و ۲۵۰ می خریدند و ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان می فروختند. برخی دیگر ۱۴ هزار و ۶۰۰ نرخ خریدشان بود و ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان نرخ فروش شان و در نهایت برخی دیگر دلار را ۱۵ هزار تومان می خریدند و ۱۵ هزار و ۱۵۰ تومان می فروختند.
اما در مورد یورو برخی هر یورو را ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان می خریدند و ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان می فروختند و برخی دیگر ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان می خریدند و ۱۶ هزار و ۵۵۰ می فروختند.
بودند صرافی هایی كه یورو را ۱۵ هزار تومان هم می خریدند و ۱۵ هزار و ۱۸۰ تومان می فروختند. در نهایت نرخ ۱۷ هزار تومانی برای خرید و ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومانی برای فروش هم در این بازار رقم خورده است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~