آثار و صدای سلیم موذن زاده اردبیلی ثبت ملی میگردد

آثار و صدای سلیم موذن زاده اردبیلی ثبت ملی میگردد

آثار و صدای سلیم موذن زاده اردبیلی ثبت ملی میگردد

مدل كودك: مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ثبت ملی آثار و صدای زنده یاداستاد سلیم موذن زاده آگاهی داد.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی در مراسم بزرگداشت استاد سلیم موذن زاده اعلام نمود: آثار و صدای سلیم موذن زاده بعنوان میراث معنوی ماندگار استان اردبیل ثبت ملی میگردد.
وی اظهار داشت: استاد سلیم موذن زاده بعنوان چهره ماندگار فرهنگی و مذهبی كشور یكی از سرمایه های بزرگ ایران اسلامی شمرده می شود و وظیفه ما حفظ و نگهداری از این آثار بی بدیل و تكرار شدنی برای نسل های آینده است.
مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان كرد: پرونده این آثار در كوتاه ترین زمان ممكن تهیه و برای ثبت ملی به مراجع ذی ربط ارسال خواهد شد.
فلاحی اظهار داشت: صدای سلیم موذن زاده بعنوان یك برند مداحی نه تنها در اردبیل و ایران بلكه در تمام دنیا و برای عاشقان و دوستداران اباعبدالله الحسین آشنا و خاطره انگیز است.
سلیم مؤذن زاده اردبیلی، مداح ایرانی در سال ۱۳۱۵ خورشیدی در شهر محله تازه شهر اردبیل متولد شد. مؤذن زاده به طور متوسط روزانه پنج ساعت از عمر خودرا صرف مداحی می كرد و بیشتر از ۲۰۰۰ عنوان نوار كاست مربوط به برنامه های وی از زمان پیدایش ضبط صوت تابحال به زبان های تركی، فارسی و عربی موجود است. وی در دوم آذر ۱۳۹۵ در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~