گزارش مدل كودك به نقل از مهر؛ تكرار بدعهدی خودروسازان به بهانه تحریم، پیشنهادات عجیب به خریداران

گزارش مدل كودك به نقل از مهر؛ تكرار بدعهدی خودروسازان به بهانه تحریم، پیشنهادات عجیب به خریداران

گزارش مدل كودك به نقل از مهر؛ تكرار بدعهدی خودروسازان به بهانه تحریم، پیشنهادات عجیب به خریداران

به گزارش مدل كودك ولع خودروسازان برای دریافت پول از دست مردم به بهانه ثبت نام های مدت دار از ابتدا هم فرجام خوشی را نمودار نمی كرد؛ حالا خودروسازان به متقاضیان پیشنهادات عجیب و غریب می دهند.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، با اینكه ولع خودروسازان برای دریافت پول از دست مردم به بهانه ثبت نام های مدت دار از ابتدا هم فرجام خوشی را نمودار نمی كرد اما حالا خودروسازان به متقاضیانی كه موعد تحویل خودرویشان ماه هاست گذشته است، پیشنهادات عجیب و غریب می دهند.
خودروسازان باز هم از یك آزمون دیگر در فروش محصولاتشان مردود شدند؛ همان هایی كه با ولع بسیار طرح های پیاپی فروش خودرو را رونمایی می كردند و تلاش داشتند تا با سوءاستفاده از وضعیت بد بازار، هیجانات كاذب، نقش آفرینی دلالان و نااطمینانی مردم از آینده قیمت خودرو، مردم را به سمت خرید خودروهای خود ترغیب كنند و سناریوی تكراری خویش را با استفاده از فراموشی مردم نسبت به عملكردقبلی خودروسازان، پیاده سازی نمایند.
بارها و بارها خودروسازان ثبت نام هایی را انجام داده و وقتی پای عمل رسیده، بدعهدی كرده اند؛ این هم تنها مختص یكی از آنها نیست، بلكه هم ایران خودرو و هم سایپا بار دیگر از اعتماد مشتریان كه البته به علت انحصاری بودن بازار و عدم رقابت در آن چاره دیگری جز اعتماد به آنها نداشتند، سوءاستفاده كرده و بازار را با خیل عظیمی از افرادی مواجه كرده اند كه حالا موعد تحویل خودروهایشان رسیده اما دست شان به جایی بند نیست و از جانب خودروساز پیشنهادات عجیب و غریب می شنوند؛ افرادی كه به امید دریافت خودرو با نرخ های نظارت شده در طرح های ثبت نامی رنگارنگ خودروسازان شركت كرده اند، و الان با فرا رسیدن موعد تحویل خودروهایشان، دستشان به جایی بند نیست و باید فرمانبردار خودروسازان باشند؛ چاره ای هم ندارند چون كه عموما مفاد قراردادهای پیش خرید به صورت یكسویه و با ترفندهای حقوقی به نحوی تنظیم می گردد كه جایی برای شكایت و یا احقاق حق خریدار باقی نمی ماند.
متاسفانه سازمان به اصطلاح حامی مردم یعنی سازمان حمایت حقوق مصرف كنندگان و تولیدكنندگان در هیچ كجای این قراردادها نقش آفرین نیست و به نظر می آید تنها به یك سازمان نمادین در بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت تبدیل گشته است.
تعداد خیلی از خریداران خودرو كه قراردادهایی را با خودروسازان دارند این روزها با رجوع به نمایندگانی های فروش با در بسته مواجه می شوند و گاها پیشنهادات عجیب و غریبی از آنها می شنوند به نحوی كه حتی با تهدید از جانب برخی مدیران صنعت خودرو مواجه شده و با برخوردهای شدید حراستی از دفتر آنها بیرون رانده می شوند.
یكی از خریداران خودرو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه خودروی خویش را باید تا مهرماه امسال تحویل می گرفته است، اظهار داشت: در مراجعات مكرر به نمایندگی فروش با این جمله مواجه شدم كه اگر خودرو را نیاز دارم، می توانم آنرا بدون قطعاتی مثل ایربگ یا بالابر برقی تحویل بگیرم و در قبال آن رضایت خویش را از خودروساز اعلام نمایم، این در شرایطی است كه در مفاد قرارداد چنین برخورد یك طرفه ای دیده نشده است.
وی اضافه كرد: ایربگ همچون قطعات ایمنی الزامی یك خودرو به حساب می آید اما معلوم نیست كه خودروساز با چه مجوزی چنین تحویلی را مجاز می داند، ضمن اینكه آیا سازمان ملی استاندارد در جریان چنین برخوردهایی هست؟
به گفته این خریدار خودرو، در بعضی نمایندگی ها مردم به خصوص آنهایی كه از خودروی ثبت نامی بعنوان ابزار كار استفاده می نمایند با دریافت رضایتنامه خودروی بدون ایربگ هم تحویل می گیرند چون كه فرد برای گذران زندگی ناچار به تحویل گرفتن چنین خودرویی است؛ اما معلوم نیست سازمان ناظر بر عملكرد خودروسازان چه نظارتی بر این فرآیند دارد.
یكی دیگر از مشتریان صنعت خودرو با اشاره به اینكه خودروی خویش را باید ماه ها قبل از خودروساز تحویل می گرفته است، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مراجعات مكرر مردم به نمایندگی های خودروسازان عموما بدون پاسخ باقی می ماند، به خصوص اینكه مفاد قرارداد آنقدر یك سویه است كه دست مشتری به هیچ كجا بند نیست، این در شرایطی است كه معاونت بازاریابی و فروش خودروسازان هیچ پاسخ مشخصی در خصوص زمان تحویل خودرو به مشتریان نمی دهد.
وی اضافه كرد: وقتی نماینده فروش با اصرار مكرر مشتریان در عمل به تعهدات خود مواجه می شود، اعلام می كند كه مشتری می تواند انصراف داده و سود ۱۰ درصدی دریافت نماید؛ در حالیكه سود ناشی از دیركرد خودروساز بسیار بالاتر از این ارقام است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~