از مرغ آمین شهرزاد و نقره جات حاج عبدالله تا فقر هنری سریال ها

از مرغ آمین شهرزاد و نقره جات حاج عبدالله تا فقر هنری سریال ها

از مرغ آمین شهرزاد و نقره جات حاج عبدالله تا فقر هنری سریال ها

به گزارش مدل كودك زیورآلات «خرم سلطان» در سریال حریم سلطان و گردنبند مرغ آمین در سریال «شهرزاد» نمونه هایی از زیورآلات مطرح و محبوب بین ایرانی ها محسوب می شوند كه جای خودشان را با استفاده از فیلم و سریال بین مردم باز كردند.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، «نقره جات اعلا از حجره حاج عبدالله، انگشترهایی با سنگ های فیروزه نیشابور كه ركاب آن هم كار دست خود حاج عبدالله است». بخشی از دیالوگ سریال «بانوی عمارت» است كه هر شب از شبكه سه سیما پخش می گردد.
به قول مجید مولایی ـ تهیه كننده ـ این سریال تاریخ را روایت نمی كند و ملودرامی عاشقانه است و مناسبات و روابطش كاملا معقول و جدی پیش می رود و جدی بودن این سریال وجه سرگرم كننده آن است. اما بعضی از شخصیت های تاریخی آن ما به ازای بیرونی داشته و ترور ناصرالدین شاه را در آن خواهیم دید.
در قسمت سوم این سریال یكی از سكانس ها، خواهر یكی از خواستگارهای شخصیت زن قاجاری به نام «فخر زمان» را نشان داده است كه تحفه های پیشكشی را از كیسه های ترمه و جعبه هایی از مرغوب ترین چوب ها و ظرف های نقره با سنگ های فیروزه درمی آورد و نشان داده است. زیورآلات و جعبه هایی در سطح پایین كه به هیچ وجه حس فاخر و اصیل بودن هنرهای دستی زمان خویش را به مخاطب القا نمی كنند.
استفاده از زیورآلات سنتی و صنایع دستی در فیلم ها و سریال های تاریخی دنیا بسیار رایج است. سرویس جواهرات خرم سلطان در سریال تركی «حریم سلطان» با مخاطبان گسترده ای در ایران مواجه گردید و تا مدتی مدل زیورآلات سبك وی در فروشگاه ها عرضه می شد. همینطور گردنبند مرغ آمین در سریال «شهرزاد» هم با مخاطبان بسیاری مواجه گردید.
یك كارشناس صنایع دستی درباره استفاده از زیورآلات در فیلم ها و سریال های تاریخی ایرانی به ایسنا، اظهار داشت: متاسفانه در سریال های تاریخی ایران زیورآلات و صنایع دستی تقلبی به مخاطبان معرفی می گردد و دلیل آن سوء استفاده از دید مخاطبان است و معتقدند چون مخاطب متوجه نیست پس كافی است یك رنگ آبی مشابه فیروزه را به همراه یك تكه فلز نشان دهیم تا ببیننده آنرا بعنوان زیورآلات بپذیرد.
محمدرضا گرامی بیان كرد: تهیه كننده های سریال های ایرانی حاضر نیستند برای طراحی و خرید زیورآلات هزینه كنند. در فیلم هایی كه در هالیوود یا كشورهایی مثل ایتالیا و فرانسه می سازند به تمامی مسائل توجه می گردد و هر چیزی كارشناس خودش را دارد. اما در فیلم های ما بدلیجات ارزان را تهیه و در فیلم ها استفاده می نمایند.
گردنبند مرغ آمین

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~