رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس اعلام كرد: تسویه صد در صد ریالی نفت در بورس انرژی

رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس اعلام كرد: تسویه صد در صد ریالی نفت در بورس انرژی

رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس اعلام كرد: تسویه صد در صد ریالی نفت در بورس انرژی

مدل كودك: رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: خریداران نفت در بورس انرژی می توانند تا سقف صد در صد وجه را به صورت ریالی تسویه كنند.
به گزارش مدل كودك به نقل از صدا و سیما، محمدرضا پورابراهیمی اظهار داشت: برای تسهیل در تسویه فروش نفت خام وزارت نفت پیشنهادی را به شورای عالی هماهنگی اقتصادی آورد و پس از بررسی های لازم موافقت شد كه امكان تسویه خرید نفت خام در بورس انرژی تا صد در صد ریالی فراهم گردد و این ظرفیت جدید برای خریداران به وجود بیاید.
وی افزود: در فاز بعدی عرضه ۳ میلیون بشكه نفت عرضه خواهد شد و در فازهای بعدی باز بررسی میگردد تا بر طبق روال مستمر فروش نفت صورت بگیرد.
رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس درباب خریداران نفت در بورس انرژی اظهار داشت: برخی از سفرای كشورهای خارجی كه در مبادلات اقتصادی با ایران هستند ظرف یك ماه گذشته چندین جلسه در بورس انرژی با مدیرعامل و اعضای هیئت عامل این شركت داشتند و توافقاتی در زمینه خرید نفت از راه بورس صورت گرفت.
پورابراهیمی اضافه كرد: این خریداران در ارتباط با نحوه تسویه با مشكلات روبرو بودند و تقاضا داشتند كه بتوانند با عنایت به اینكه نقل و انتقال پول با محدودیت هایی روبرو است به روش های دیگری تسویه را انجام دهند كه خوشبختانه تسویه تا سقف صد در صد ریالی در یك بلوك تعریف شده به تأیید شورای عالی هماهنگی اقتصادی رسید.
وی اظهار داشت: عرضه نفت خام در بورس انرژی یك تجربه جدید است و ما باید اجازه دهیم تا با گذر زمان این نحوه فروش روی غلطك بیافتد و امیدواریم عرضه های بعدی بزودی صورت گیرد.
پورابراهیمی درباب عرضه بعدی نفت خام در بورس انرژی گفت: اگر شركت ملی نفت و وزارت نفت آمادگی داشته باشد، با عنایت به آمادگی بورس این هفته هم عرضه صورت خواهد گرفت در غیر این صورت عرضه نفت با آمادگی وزارت نفت طی هفته های آینده صورت خواهد گرفت.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~