استقبال از معارفه اولین فروشگاه زنجیره ای در بورس تهران؛ افق كوروش برای عرضه اولیه در بورس ارائه شد

استقبال از معارفه اولین فروشگاه زنجیره ای در بورس تهران؛ افق كوروش برای عرضه اولیه در بورس ارائه شد

استقبال از معارفه اولین فروشگاه زنجیره ای در بورس تهران؛ افق كوروش برای عرضه اولیه در بورس ارائه شد

به گزارش مدل كودك مراسم معارفه افق كوروش قبل از عرضه اولیه سهام در بورس، با تشریح آخرین وضعیت مالی و عملكردی درباره چشم انداز، اهداف كلان، پیش بینی سود هر سهم سال ۹۷، ریسك ها و تمهیدات برگزار گردید.

به گزارش مدل كودك به نقل از روابط عمومی شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش، به دنبال درج نامِ این شركت بعنوان اولین فروشگاه زنجیره ای در سامانه معاملات بورس، جلسه معارفه افق كوروش روز دوشنبه ۱۰ دی ماه در سالن دریای نور هتل پارسیان استقلال و با حضور آقایان علی ابراهیمی نماینده سهامدار عمده و رییس هیات مدیره، امیرخسرو فخریان مدیرعامل، حسین صبوری قائم مقام مدیرعامل، مسعود گودرزی نائب رئیس هیأت مدیره، هادی قانعی عضو هیأت مدیره، معاونین و مدیران افق كوروش در جمع فعالان بازار سرمایه برگزار گردید.
در این مراسم علی ابراهیمی رئیس هیأت مدیره و امیرخسرو فخریان مدیرعامل شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش به تشریح گزارشات مالی، سهم فروش محصولات و اهداف كلان، پیش بینی هر سهم سال جاری، ریسك ها و تمهیدات برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار سرمایه پرداختند.
در ابتدای این مراسم، علی ابراهیمی رئیس هیأت مدیره شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش و نماینده سهامدار عمده با بیان آنكه افق كوروش از شركت های زیر مجموعه گروه صنعتی گلرنگ است، اظهار داشت: گروه صنعتی گلرنگ با بیشتر از ۱۸ هزار پرسنل در حوزه های مختلف از بزرگترین شركت ها در بخش خصوصی به حساب می آید كه با عنایت به دیدگاه برد-برد، سیاست رشد صنایع و شركت های زیرمجموعه را در دستوركار خود قرار داده است و امیدواریم بتوانیم این دیدگاه را به “همه بُرد” تبدیل نماییم.
وی به سهم ۳۵۰ هزار میلیارد تومانی بازار خرده فروشی ایران امسال اشاره نمود و این سهم بزرگ از بازار را نشانگر وجود فرصت های رشد در آینده عنوان نمود و اضافه كرد: الان فروشگاه زنجیره ای افق كوروش بعنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای كشور در جایگاه برتر بازار خرده فروشی قرار دارد.
رییس هیات مدیره شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش اعلام نمود: بررسی ۲۵۰ شركت اول صنعت فروشگاه های زنجیره ای دنیا نشان داده است كه بیشتر از ۶۵ درصد شركت ها در سطح بین المللی فعالیت دارند و حدود ۲۲ درصد از درآمد خویش را از فعالیت های خارجی كسب می كنند و از میانگین رشدی در حدود ۴.۸ درصد برخوردار می باشند.
وی از رشد عملیاتی ۸۰ درصدی فروشگاه زنجیره ای افق كوروش در دو سال قبل اطلاع داد و ابراز امیدواری كرد كه با همراهی سهامداران و به دنبال رشد فزاینده و پشتیبانی از سهم، كسب سود برای سهامداران داشته باشیم.
نماینده سهامدار عمده شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش همینطور از آمادگی شركت های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ برای ورود به بازار سرمایه اطلاع داد.
در ادامه این مراسم، امیرخسرو فخریان مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش به عرضه گزارشی از فعالیت های جاری و اطلاعات مالی شركت پرداخت و اظهار داشت: این شركت در تاریخ ۱۷ شهریور سال ۸۸ با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون تومان به ثبت رسید و الان سرمایه شركت، بعد از آن در چهار مرحله افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: نخستین فروشگاه همواره تخفیف افق كوروش در آذر ماه سال ۹۲ به بهره برداری رسید و هم اكنون تعداد شعب فروشگاه، به ۱۱۴۲ فروشگاه، ۱۵ انبار خشك و ۱۰ انبار سرد در ۳۱ استان كشور رسیده است كه هم اینك با احتساب شعب فرانچایز، حدود ۸ هزار نیروی انسانی در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.
مدیر عامل شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش از برنامه ریزی های لازم برای دستیابی به یك هزار و ۹۰۰ شعبه تا آخر سال ۹۹ اطلاع داد و اظهار داشت: افتتاح ۴ هزار شعبه تا سال ۱۴۰۴ از برنامه های دراز مدت شركت است و پیش بینی می گردد از این تعداد ۲۵۸۰ فروشگاه به صورت فرانچایز راه اندازی شوند.
به گفته وی، تنها شركتی كه فرانچایز (اعطای نمایندگی) را بصورت دقیق و علمی عملیاتی كرده، شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش است.
فخریان بر تاكیدات صورت گرفته از جانب دولت و اصناف بر توسعه شعب فروشگاه های زنجیره ای به صورت فرانچایز اشاره نمود و اضافه كرد: همواره به دنبال آن بودیم كه مجموعه به یك بلوغ قابل قبولی برسد كه كسب و كار را به صورت فرانچایز به طور جدی پیگیری كند و در همین راستا نخستین فروشگاه فرانچایز در تاریخ ۲ اردیبهشت ۹۶ راه اندازی شد و الان ۱۸۵ شعبه افق كوروش به صورت فرانچایز فعال است.
مدیر عامل فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش در ادامه اظهار داشت: سهم بازار FMCG در سال ۹۶ حدود ۲۴۸ هزار میلیارد تومان بوده است كه این سهم در سال ۹۷ به ۳۴۸ هزار میلیارد تومان رسیده و برآوردها نشان داده است كه در سال ۹۸ به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۹ به ۴۴۴ هزار میلیارد تومان می رسد.
وی به میزان فروش افق كوروش در فاصله ی سال های ۹۶ تا ۹۷ و پیش بینی سال های۹۸ و ۹۹ اشاره نمود و اضافه كرد: فروش شركت در سال ۹۶ حدود ۲۹۰۰ میلیارد تومان بوده و در سال ۹۷ به ۵۳۰۰ میلیارد تومان رسیده و برآورد ما نشان داده است كه برای سال ۹۸ حدود ۸۸۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ به حدود ۱۳ هزار میلیادر تومان خواهد رسید كه با این اوصاف سهم شركت از بازار نزدیك به ۳ درصد می گردد.
فخریان در ادامه نحوه تخفیف گذاری كالا در فروشگاه های زنجیره ای را یاد شده قرار داد و اظهار داشت: تمام قدرت فروشگاه های زنجیره ای در بحث زنجیره تامین كالا قرار دارد كه ما در فروشگاه های افق كوروش توانستیم یك سبد كالای بهینه تعریف نماییم و بین ۲۵۰۰ تا ۳هزار قلم كالای تند گردش را به مشتریان خود عرضه نماییم، بر همین مبنا از این طریق كالاهای مورد نیاز را در حجم بالا و قیمت و كیفیت مطلوب بدون واسطه از تامین كنندگان خریداری می نماییم و با استفاده از سیستمی كه در انبار و لجستیك مستقر شده، كالاها را بصورت بهینه و بی واسطه به شعب ارسال می نماییم و از محل مبلغ صرفه جویی شركت، تخفیفات خوبی به مشتریان عرضه می دهیم.
مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش ای نكته را بیان كرد كه حدود ۲۷۰۰ قلم كالا در فروشگاه های زنجیره ای افق كوروشموجود است و سبد كالای فروشگاه از ۴۴ درصد كالاهای خوراكی خشك، ۳۰ درصد محصولات یخچالی، ۱۹ درصد آرایشی، بهداشتی و شوینده و ۴ درصد نوشیدنی ها و ۳ درصد سایر محصولات تشكیل شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی باشگاه مشتریان افق كوروش پرداخت و اظهار داشت: مشتریان با استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان می توانند علاوه بر تخفیفات معمول فروشگاه های زنجیره ای، بوسیله امتیازات ذخیره شده از خدمات واحدهای خدماتی و رفاهی طرف قرار داد با تخفیفات در نظر گرفته شده بهره مند شوند.
فخریان به سهم ۱۰ درصدی فروشگاه های زنجیره ای از بازار خرده فروشی اشاره نمود و سهم “افق” را در سال ۹۵ كمتر از یك درصد ذكر كرد كه در سال قبل این سهم به ۱.۱۷ درصد و امسال به ۱.۵۲ درصد رسیده است كه بر این اساس برنامه افزایش این سهم به ۳ درصد تا سال ۱۴۰۰ در دستور كار قرار دارد.
مدیرعامل افق كوروش از مزیت این شركت را در سیستمی بودن مراحل خرید، سفارش گزاری و فروش عنوان نمود كه با روش سیستمی، موجودی كالا كنترل شده و مدیریت سفارش گذاری بهتر انجام می گردد و البته از بزرگترین افتخارات ما این است كه افق كوروش توانسته برنامه خرید سال آینده خویش را برای تأمین كنندگان تدوین كند.
وی بر لزوم تقویت زیر ساخت های IT به منظور دستیابی به چشم انداز حضور در میان ۲۵۰ شركت برتر دنیا تصریح كرد و اضافه كرد: حدود یك سال و نیم است كه برای استقرار نرم افزار Microsoft dynamics Ax تلاش می نماییم و امروز با افتخار اعلام می داریم كه افق كوروش بعنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای كشور توانسته است آنرا در ایران پیاده سازی كند و در مرحله توسعه قرار گیرد.
فخریان سایر مزیت های افق كوروش را چنین توصیف كرد: تولید پرتال منابع انسانی و استخدام بصورت یكپارچه، تولید پرتال جهت ارتباط مستمر با تامین كنندگان، تولید پرتال آرشیو اسناد و تولید پرتال بازرسی و استفاده از برخی مشتریان بعنوان مشتریان امین كه در بحث بازرسی به ما كمك می كنند از دیگر مزایای رقابتی این شركت است كه می توان به آن اشاره نمود.
وی اضافه كرد: در تلاش هستیم كه نرم افزارهای موبایلی شركت را ارتقا دهیم تا از این طریق آموزش همكاران و ارتقاء خدمات باشگاه مشتریان را دنبال نماییم.
مدیرعامل شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش در ادامه سودآوری، افزایش سهم بازار، زنجیره تامین، تولید چابك استاندارد و مدرن، حضور در بازارهای بین المللی و توسعه فروش اینترنتی را از دیگر اهداف كلان شركت عنوان نمود.
فخریان اظهار داشت: این فروشگاه در سال ۹۴ مبلغ ۵۵۳ میلیارد تومان، در سال ۹۵ مبلغ ۱.۶ هزار میلیارد تومان، درسال گذشته ۲، ۹ هزار میلیارد تومان و در ۶ ماهه سال جاری ۲.۱۵ هزار میلیارد تومان فروش داشته و پیش بینی می گردد با عنایت به اینكه اغلب خریدها در ۳ ماهه پایانی سال انجام می شود، تا آخر سال جاری به مجموع درآمد فروش ۵.۳ هزار میلیارد تومانی دست پیدا نماییم كه با این حساب برای سال ۹۸ مبلغ ۸.۸ هزار میلیارد تومان و برای سال ۹۹ مبلغ ۱۲.۹ هزار میلیارد تومان درآمد فروش برآورد می گردد.
وی همینطور درمورد سود عملیاتی شركت تصریح كرد: در سال ۹۴ مبلغ ۲، ۴ میلیارد تومان، سال ۹۵ مبلغ ۲۸.۲ میلیارد تومان و سود عملیاتی سال قبل ۸۰، ۴ میلیارد تومان بوده و در ۶ ماهه سال جاری به حدود ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده كه پیش بینی می گردد تا آخر سال با رشد ۳۱۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۳۳۴ میلیارد تومان برسد.
مدیرعامل شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش در انتها از پیش بینی كسب سود خالص ۲۷۴.۸ میلیارد تومانی تا آخر سال جاری اطلاع داد و اظهار داشت: در ۶ماهه نخست سال ۹۱.۷ میلیارد تومان محقق شده است، میزان سود هرسهم سال جاری هم ۲۷۴۸ ریال برآورد شده كه درصورت تحقق نسبت به ۶۸۴ ریال در سال ۹۶ رشد ۳۰۲ درصدی را به ثبت می رساند.
در آخر این مراسم اعضای هیأت مدیره و معاون مالی و اقتصادی شركت برای شفاف سازی هر چه بیشتر اطلاعات، به سوالات فعالان بازار سرمایه پاسخ دادند.این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~