گزارشی از سفر راهیان نور هنرمندان بعلاوه فیلم

گزارشی از سفر راهیان نور هنرمندان بعلاوه فیلم

گزارشی از سفر راهیان نور هنرمندان بعلاوه فیلم

به گزارش مدل كودك هنرمندان سینما، تئاتر، تلویزیون، ادبیات، موسیقی، تجسمی و تنی چند از مدیران فرهنگی كشورمان در سفری ۳روزه به مناطق دریایی جنوب با عنوان «اردوی دریایی راهیان نور» با توان عملیاتی ارتش و سپاه در مقابل دشمنان آشنا شدند.
به گزارش مدل كودك به نقل از روابط عمومی مركز مقاومت بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اردوی سه روزه راهیان نور دریایی هنرمندان با همكاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج این وزارتخانه، همینطور سازمان بسیج هنرمندان در منطقه دریایی بندرعباس و جزایر ابوموسی و تنب كوچك برگزار گردید.
در این اردو ابتدا هنرمندان با دو پرواز اختصاصی راهی جزیره ابوموسی شدند و به بازدید از توان نظامی و عملیاتی سپاه پاسداران در این جزیره استراتژیك پرداختند.

وقتی ناو آمریكایی از قایق های ایرانی می ترسد
هنرمندان حاضر در اردوی راهیان نور دریایی در گام نخست عزیمت به جزیره ابوموسی با حضور در شناور «طاووس» به تماشای فیلمی نشستند كه قدرت مقابله قایق های تندروی جمهوری اسلامی با ناوهای هواپیمابر آمریكا را آشكار می كرد.
توضیح درباره تركیب جمعیتی ابوموسی، موقعیت جغرافیایی این جزیره مهم و فاصله آن از ایران و امارات متحده عربی از دیگر بخش های این سفر دریایی بود.
سپس روی عرشه این شناور دریایی، اسفندیار قره باغی، خواننده سرود «آمریكا، آمریكا، ننگ به نیرنگ تو» با خواندن این سرود تاریخی، هنرمندان را تحت تاثیر قرارداد و هنرمندان با او همراهی كردند.
در ادامه، مرشد محسن میرزاعلی با اجرای نقالی روی عرشه طاووس به مدح مولا علی (ع) پرداخت.
بازگشت به ابوموسی، بازدید كامل تر از این جزیره و دیدار با تنی چند از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های روز اول اردوی راهیان نور هنرمندان كشور بود.

سهندِ سربلند؛ ناوشكن رادارگریز و تماماً ایرانی
روز دوم این اردو به بازدید از كارخانه كشتی سازی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سواحل بندرعباس گذشت. حضور روی عرشه ناوشكن بزرگ سهند و تماشای بخش های مهم آن، با تقدیر از چند تن از هنرمندان از جانب امرای ارتش همراه بود.
سهند، سومین ناوچه كلاس موج است كه توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شده است.
از سازه این كشتی در شهریور سال ۱۳۹۱ رونمایی گردید و در آذرماه امسال (حدود یك ماه قبل) به آب انداخته شد. این كشتی، سومین نمونه از كلاس خود است و بعد از جماران و دماوند (ولایت) ساخته شده است. جنس به كار گرفته شده برای سازه این شناور، یك جنس مخصوص و ویژه با قابلیت رادارگریزی است و این كشتی جنگی به سامانه های الكترونیكی و دفاعی مدرن و به روز تجهیز شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش، قبل از این درباره ناوشكن سهند اظهار داشته بود: این ناوشكن، جزء موج پنج است كه در واقع پنجمین ناوشكن از نسل جماران است كه ایجاد می شود و از این نوع ناوشكن ها تعداد قابل توجهی در وزارت دفاع و نیروی دریایی ارتش در دست ساخت است.
نكته مهم در ساخت ناوشكن سهند این است كه دشمن از خصوصیت هایی كه در مشخصات و مختصات این شناور هست هیچ گونه اطلاعی ندارد و تسلیحات و تجهیزات این ناوشكن برای دشمن قابل تحلیل نیست و گفته می گردد ناوشكن سهند به صورت كامل به دست فرزندان ایرانی ساخته شده است.
شامگاه پنجشنبه كه با ایام فرخنده میلاد حضرت زینب سلام الله علیها هم همراه بود، به جشنی در منطقه ساحلی بندرعباس موسوم به میدان پرچم گذشت. در این جشن، هم قطعات موسیقی اجرا شد، هم خبرهای از تولیدات تلویزیونی به مردم بندرعباس داده شد و هم با اجرای نقالی دفاع مقدس از جانب مرشد میرزاعلی ادامه پیدا كرد.
هاشم زاده، مجری این مراسم، هنرمندان را نوبت به نوبت به جایگاه دعوت كرد تا به اجرای برنامه بپردازند. تقدیر از چند تن از اعضای خانواده شهدای مدافع حرم، اجرای موسیقی با صدای ستار سهرابی، اجرای نقالی دفاع مقدس و همخوانی سرود «مرز پرگهر» با صدای سه خواننده از دیگر بخش های این شب بود.
در همین مراسم بود كه جمال شورجه، خبرهای از پروژه بزرگ «موسی» ضد السلام داد و اظهار داشت كه این سریال تلویزیونی در ۷۲ قسمت به تهیه كنندگی سیداحمد میرعلایی از نیمه دوم سال بعد فیلمبرداری می گردد و فعلا در مرحله مقدماتی پیش تولید است.
اسفندیار قره باغی، هنرمند پیشكسوت موسیقی كه قبل از این هم سرود «آمریكا، آمریكا، ننگ به نیرنگ تو» را خوانده بود، علاوه بر بازخوانی این سرود تاریخی، قطعه «تو بمان» با صدای زنده یاد محمد نوری را هم بازخوانی كرد.
جمشید عزیزخانی، خواننده پیشكسوت موسیقی مقامی هم با خواندن قطعاتی به زبان های كردی و فارسی برنامه را ادامه داد.
در این جشن، همینطور مصطفی محدثی خراسانی و رضا اسماعیلی، دو پیشكسوت شعر انقلاب، غزل هایی از خود درباره ایستادگی و مقاومت در مقابل استكبار جهانی خواندند.
جشن میدان پرچم با حضور هنرمندان كشور و با استقبال حدود ۳ هزار نفر از مردم بندرعباس مواجه گردید.
روز سوم اردوی دریایی راهیان نور ویژه هنرمندان كشورمان با گشت و گذار در بندرعباس و آشنایی با مردم این شهر به آخر رسید.
جعفر دهقان، محمد فِیلی، مهران رجبی، انسیه شاه حسینی، رامین راستاد، فریبا كوثری، زهره حمیدی، مینا وحید، مهدی فقیه، مالك سراج، محمد مختاری، رضا فیاضی، جمال شورجه، كاوه خداشناس و… از هنرمندان سینما و تلویزیون، كوروش زارعی (هنرمند تئاتر و تلویزیون و مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری)، نصرالله قادری (پیشكسوت تئاتر)، ندا ثابتی (هنرمند حوزه تئاتر)، رضا اسماعیلی و مصطفی محدثی خراسانی (شاعر)، بهناز ضرابی زاده (نویسنده)، محمدتقی فهیم (منتقد سینما) اسفندیار قره باغی، جمشید عزیزخانی و ستار سهرابی (سه نسل از هنرمندان عرصه موسیقی)، محسن میرزاعلی (هنرمند تعزیه و مدیر دفتر تعزیه حوزه هنری)، داوود عابدی و المیرا شریفی مقدم، زوج اجرا در بخش های خبری و سیدكمال هاشم زاده، مجری برنامه های مذهبی سیما، حسین قنادیان، سیداحمد میرعلایی از مدیران فرهنگی كشور در این سفر حاضر بودند.
همچنین اعظم بروجردی، نمایشنامه نویس و كارگردان، ندا ثابتی نمایشنامه نویس، طیبه پرتویی راد، مدرس دانشگاه و نمایشنامه نویس، وفا طرفه، بازیگر، عظیم فلاح، خوشنویس، مجید فدایی منش استاد خوشنویسی، محسن سلیمانی فارسانی، بازیگر و مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، امیرمسعود نقاش زاده، مدرس دانشگاه و فیلمنامه نویس، كاظم نظری، رییس دانشگاه هنر صداوسیما، مهدی عظیمی میرآبادی، تهیه كننده و پرویز فارسیجانی، فیلمساز و مدرس دانشگاه در این سفر حضور داشتند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی كند.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~