معاون وزیرجهادكشاورزی مطرح كرد: تأمین ۸۳ درصد كالری مورد نیاز كشور در داخل

معاون وزیرجهادكشاورزی مطرح كرد: تأمین ۸۳ درصد كالری مورد نیاز كشور در داخل

معاون وزیرجهادكشاورزی مطرح كرد: تأمین ۸۳ درصد كالری مورد نیاز كشور در داخل

به گزارش مدل كودك معاون وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به اینكه ۱۲۲ میلیون تن محصول كشاورزی در كشور تولید می شود، اظهار داشت: ۸۳ درصد كالری و انرژی مورد نیاز مردم در داخل تأمین می شود.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، عبدالمهدی بخشنده در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی «چهار دهه دستاوردهای كشاورزی، صنایع تبدیلی، تكمیلی، فعالیت های پیشرفته غذایی، صادرات و فعالیت های تشكل های جهادی» تصریح كرد: آنچه كه در چهار دهه گذشته در بخش كشاورزی اتفاق افتاده است، سبب شده ما امروز به امنیت غذایی بعنوان یكی از مؤلفه های اصلی امنیت ملی دست پیدا نماییم.
وی با اشاره به اینكه ۸۲ تا ۸۳ درصد انرژی و كالری مورد نیاز مردم در داخل كشور تأمین می شود، اظهار داشت: در این زمینه كمتر از ۱۵ درصد نیاز به واردات داریم.
معاون وزیر جهاد كشاورزی خاطرنشان كرد: بر مبنای اعلام فائو، ایران یكی از كشورهایی است كه از امنیت غذایی برخوردار می باشد و این مسئله پشتوانه محكمی برای امنیت ملی است.
بخشنده با اشاره به سخنان مسئولان آمریكایی در خصوص اینكه فشارها را بر ایران آنقدر زیاد می نماییم تا ظرف سه ماه در این كشور قحطی رخ دهد، اظهار داشت: علیرغم این اظهارات، انبارهای ما امروز پُر از موادغذایی است و برنامه ریزی های وسیعی انجام شده تا مردم در این زمینه گرفتار مشكل نشوند و از این پیچ عبور نماییم.
وی افزود: بر مبنای اعلام سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد كشاورزی در زمینه اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی، رتبه اول را در میان دستگاه ها به خود مختص كرده است.
معاون وزیر جهاد كشاورزی میزان تولید محصولات كشاورزی را ۱۲۲ میلیون تن اعلام نمود و با اشاره به افزایش بهره وری در مصرف آب در بخش كشاورزی اظهار داشت: ما از تولید ۸۳۰ گرم محصول به ازای مصرف هر مترمكعب آب، به ۱۳۲۰ گرم رسیده ایم؛ به عبارتی طی سال ۵ سال گذشته، بهره وری در مصرف آب ۲۴ درصد افزایش داشته است.
بخشنده با اشاره به اینكه ظرفیت های بسیار وسیعی در كشور داریم، تصریح كرد: با تلاش همه دست اندركاران بخصوص كشاورزان و بهره برداران، دست به دست هم می دهیم و به اهدافی كه در برنامه ششم پیش بینی شده، دست خواهیم یافت.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~