بازار از مرز ۴۰ میلیون نصب فعال گذشت

بازار از مرز ۴۰ میلیون نصب فعال گذشت

بازار از مرز ۴۰ میلیون نصب فعال گذشت

مدل كودك: بازار، بستر انتشار برنامه ها و بازی های موبایلی و ویدئو، در آستانه ی هشت سالگی فعالیت خود، از مرز چهل میلیون نصب فعال گذشت.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، این عدد نشان داده است كم وبیش نیمی از مردم ایران از این برنامه و محصولات و خدمات عرضه شده در آن بهره می برند.
بازار در فروردین سال ۹۰ به صورت رسمی كار خویش را بعنوان میزبان برنامه ها و بازی های موبایلی شروع كرد و طی ۳ ماه اول فعالیت، به ۱۰۰ هزار كاربر دست یافت. بازار حالا روزانه – به صورت میانگین- ۶ میلیون بار بازدید می شود و میزبان بیشتر از ۱۶۴ هزار برنامه و بازی است. طی فعالیت هشت ساله بازار، بیشتر از ۵ میلیارد و دویست میلیون بار، برنامه از بازار دانلود یا به روزرسانی شده است.
چهل میلیونی شدن نصب بازار نوید رشد روزافزون فرصت ها برای توسعه دهندگان و در نگاهی كلان تر، صنعت برنامه سازی و بازی سازی موبایل در ایران را می دهد.
بازار چگونه رشد كرد؟
امین امیرشریفی، مدیرعامل كافه بازار، درباره علل رشد بازار و استقبال كاربران از این محصول ایرانی می گوید: «در اوایل سال ۹۰ بیشتر برنامه ها و بازی های عرضه شده در بازار مجانی بودند اما به تدریج و با فراهم شدن امكان فروش و استقبال كاربران، توسعه دهندگان استقبال بیشتری به این صنعت نوپا نشان دادند و در گسترش آن نقش جدی تری ایفا كردند. گام بعدی فراهم شدن امكان فروش درون برنامه ای بود كه شرایط رشد شتابان تری را برای صنعت برنامه ها و بازی های موبایلی فراهم نمود.
كافه بازار در هشت سال گذشته، هفت نسخه بازار و در مجموع ۱۱۹ به روزسانی را منتشر نموده است.
علی وحدانی، مدیر تیم محصول بازار، می گوید: «با رشد سریع تعداد برنامه ها و بازی های منتشرشده در هر سال، تیم فنی پیوسته گام های تازه ای برای تسهیل استفاده كاربران از این محصول را برداشته است- همچون بهبود سرویس جست وجو و عرضه ی پیشنهادهای شخصی سازی شده. الان تیمی بالغ بر ۵۰ نفر روی نگهداریَ بهبود و توسعه محصول بازار كار می كنند كه از زیرساخت فنی گروه توسعه فناوری اطلاعات هزاردستان بهره می برند.»
اما رشد و توسعه بازار و استقبال كاربران ایرانی از این محصول نتیجه فعالیت ركن اصلی صنعت برنامه ها و بازی های موبایلی یعنی «توسعه دهندگان» بوده است.
محمدرضا تشكری، مدیر تیم برنامه های بازار، در مورد نقش بازار در برقراری رابطه میان توسعه دهندگان و كاربران می گوید: «سعی ما در بازار این بوده كه یك بازار پركاربر برای توسعه دهندگان به وجود بیاوریم تا مشكل زنجیره عرضه برنامه ها را تا حد بسیار خوبی برطرف نماییم و پلی میان توسعه دهندگان و كاربران بسازیم. وضعیت فعلی بازار حاصل همكاری مشترك بیشتر از ۲۰ هزار توسعه دهنده برای تولید محتوای با كیفیت از یك سو و بازار برای سامان دهی و در معرض دید قرار دادن محتواهای با كیفیت تر به كاربر به منظور جلب اعتماد وی و ایجاد یك تجربه كاربری قابل قبول از جانب دیگر است.»
سال ۹۷ هم ابزارهای تازه ای همچون امكان تبلیغات در جستجوی بازار و همینطور سرویس ویدئو به بازار اضافه گردید. تا آخر سال گذشته بیشتر از ۴، ۵ میلیون نفر در بازار محتوای ویدئویی را تماشا كردند و به صورت میانگین روزانه ۱، ۷۳ میلیون دقیقه محتوای ویدئویی در كافه بازار برای كاربران نمایش داده شد.
چهل میلیونی شدن نصب فعال بازار بیشتر از اینكه موفقیتی برای هشت سال فعالیت مستمر مجموعه كافه بازار باشد، خبری مسرت بخش برای صنعت برنامه ها و بازی های موبایلی ایران به حساب می آید.
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~