سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق در گزارش مدل كودك: سامانه رجیستری موبایل مسافری برای قاچاقچیان بازگشایی نمی گردد

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق در گزارش مدل كودك: سامانه رجیستری موبایل مسافری برای قاچاقچیان بازگشایی نمی گردد

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق در گزارش مدل كودك: سامانه رجیستری موبایل مسافری برای قاچاقچیان بازگشایی نمی گردد

مدل كودك: سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق اظهار داشت: سامانه رجیستری تلفن همراه فقط برای مسافران واقعی قابلیت ثبت دارد و باید مشخص شود چرا برخی به دنبال برهم زدن بازار هستند.
به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، طی چند روز گذشته با اتصال سامانه رجیستری تلفن همراه مسافری به سامانه گمرك و سامانه نیروی انتظامی، از شروع خردادماه برخلاف قبل، فقط آن دسته از كسانی كه واقعاً سفر خارجی داشته و به همراه خود یك دستگاه گوشی تلفن همراه وارد كشور كرده باشند، می توانند آنرا در سامانه رجیستر و فعال كنند. تا پیش از این، به سبب عدم اتصال سامانه رجیستری به سامانه گمرك و نیروی انتظامی، عده ای گوشیهای قاچاق وارداتی را به اسم گوشی مسافری رجیستر و فعال می كردند. طی روزهای گذشته با برقراری این اتصال، ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی به دفعات در گفتگو با برخی رسانه ها، اعلام نموده اجرای این طرح منجر به افزایش قیمت گوشی تلفن همراه خواهد شد و باید متوقف شود!
اتصال رجیستری به گمرك و نیروی انتظامی با قوت و قدرت برقرار می ماند
حمیدرضا دهقانی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر درباب اینكه گفته می شود سامانه رجیستری تلفن همراه مسافری طی دو روز آینده مجدداً امكان ثبت برای مسافران غیرواقعی را هم می دهد، گفت: روز گذشته از ساعت ۲ تا ۴ بعدازظهر جلسه ای با حضور رئیس دستگاه های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی و شركت های فعال وارد كننده رسمی تلفن همراه و نمایندگان سازمان بازرسی كل كشور و سازمان پشتیبانی از مصرف كنندگان و تولید كنندگان داشتیم كه همه این افراد متفق القول تاكید نمودند كه سامانه رجیستری تلفن همراه تنها باید برای مسافران واقعی امكان ثبت را فراهم آورد.
سخنگوی ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز اضافه كرد: شركت های وارد كننده رسمی تاكید می كنند كه گوشیهای تلفن همراه وارداتی را پایین تر از قیمت بازار خواهند فروخت و به دست اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی می رسانند و عجیب است كه ما شاهد مصاحبه هایی هستیم كه در آنها صحبت از افزایش قیمت موبایل به سبب توقف روند قبلی رجیستری تلفن همراه مسافری می شود.
وی با طرح این سوال كه چرا شخصی در حوزه تلفن همراه چنین حرفی می زند كه در صورت توقف سامانه، قیمت موبایل در بازار ۶۰۰ هزار تومان افزایش می یابد، افزود: برمبنای پیگیری های ما و هماهنگی های صورت گرفته، سامانه رجیستری تلفن همراه مسافری مطابق با مصوبه ۹۸.۲.۲ فقط برای مسافران واقعی فعال خواهد بود.
برخی پالس های منفی به بازار می فرستند؟
سخنگوی ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز اضافه كرد: نمی دانم چرا برخی افراد اصرار دارند كه پالس های منفی به بازار بفرستند. اگر سامانه مذكور به روند قبلی خود بازگردد مغایر با قانون است.
دهقانی نیا افزود: نمایندگان سازمان بازرسی در جلسه روز گذشته هم حضور داشتند و تاكید نمودند كه بطور قطع سوژه را رصد خواهند كرد و سوال برایشان پیش آمد كه چرا عده ای به بهانه تأمین نیاز بازار می گویند كه قیمت افزایش پیدا خواهدنمود.
ارتباط بین گمرك و ناجا برقرار می ماند
وی اشاره كرد: با عنایت به جلسه روز گذشته تمامی اعضا تاكید نمودند كه باید ارتباط بین گمرك و ناجا برقرار بماند. این مسئله صرفاً خواست ستاد نیست بلكه درخواست صنف، اتحادیه و شركت های وارد كننده است.
دهقانی نیا اظهار داشت: شركت های وارد كننده رسمی تلفن همراه تاكید دارند كه روی حرف حاكمیت حساب باز كرده اند و با افزایش سرمایه به سمت افزایش ثبت سفارش برای تأمین نیاز بازار رفته اند و تاكید دارند كه صرفاً باید مسافر واقعی از سامانه رجیستری تلفن همراه مسافری بهره مند شود و نباید گوشی قاچاق با رویه مسافری به دست مصرف كننده برسد. چونكه در این صورت به سبب مسائلی همچون عدم نمایش خدمات بعد از فروش حق مصرف كنندگان پایمال می شود.
سخنگوی ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز تصریح كرد: اینكه بعضی از افراد اصرار دارند فضا را به سمت عدم شفافیت ببرند، مصرف كننده را متضرر می كنند.
وی اضافه كرد: سوالی كه پیش می آید این است كه چرا فردی باید با دادن پالس های منفی به بازار نظم بازار را به هم بزند؟ چرا باید گوشی قاچاق با رویه مسافری وارد كشور شود؟
دهقانی نیا اظهار داشت: به صراحت می گویم كه آقایان طی دو ماهی كه سامانه فعال بود به اندازه كافی گوشی قاچاق ثبت كردند كه حالا با ممانعت از ثبت گوشی قاچاق، مشكلی در تأمین نیاز بازار ایجاد نشود.
وی اشاره كرد: اگر اظهارنظرهای مذكور در خصوص افزایش قیمت تلفن همراه به میان آید بنده از سازمان حمایت و دستگاه های ناظر درخواست می كنم كه هر چه سریع تر به این مساله ورود كنند. اهمیت اتصال سامانه رجیستری تلفن همراه مسافری به سامانه گمرك و نیروی انتظامی زمانی روشن می شود كه بدانیم در سال ۹۷ حدود ۲.۵ میلیون دستگاه گوشی تجاری كه بوسیله گمرك و ۴ میلیون دستگاه نیز به صورت مسافری وارد كشور شده است. بدین سبب یك و نیم برابر واردات تجاری، واردات مسافری گوشی صورت گرفته است. كه به اذعان فعالان رسمی بازار، میزان واردات مسافری گوشی، معقول به نظر نمی رسد و بخش عمده آن، گوشیهای قاچاقی است كه به اسم گوشی همراه مسافر در سامانه به ثبت رسیده است.
به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی روز گذشته هم در مصاحبه ای از بازگشایی سامانه رجیستری گوشی همراه مسافر تا ۲ روز آینده برای ثبت گوشیهای قاچاق آگاهی داده و گفته بود كه با قطع دسترسی قاچاقچیان به سامانه رجیستری تلفن همراه مسافری، قیمت گوشی تلفن همراه در بازار تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~