سرچشمه پاتوق دائمی اسباب بازی های ایرانی شد

سرچشمه پاتوق دائمی اسباب بازی های ایرانی شد

سرچشمه پاتوق دائمی اسباب بازی های ایرانی شد

به گزارش مدل كودك نشست بررسی و تحلیل نقش اسباب بازی بعنوان یك كالای فرهنگی هویت ساز و افتتاحیه نخستین نمایشگاه دائمی اسباب بازی های ایرانی عصر امروز (۲۰ خرداد ماه) در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار گردید.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی (رئیس سازمان تبلیغات اسلامی)، فاضل نظری (مدیرعامل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان)، محمدحسین سجادی نیری (دبیر ستاد فناوری نرم و هویت ساز ریاست جمهوری)، غلامرضا دیزجی (رئیس انجمن تولیدكنندگان اسباب بازی ایران) سخنرانی كردند.
در ابتدای این برنامه دیزجی اظهار داشت: انبیا سفارش كرده اند كه تا هفت سالگی دوره سیادت كودك است و باید از آموزش رسمی خودداری كرد. مهم ترین ابزار برای شخصیت بخشی به كودك، بازی با اسباب بازی است. بچه با بازی خویش را شناخته و خلاق خواهد شد. امیدوارم تولیدات داخلی زیاد شود و از واردات بی نیاز شویم.
مهدی علی اكبرزاده، مشاور وزیر آموزش و پرورش هم بیان كرد: آموزش و پرورش تلاش تمامی تولیدكنندگان اسباب بازی را قدر می نهد. در مدارس اتاق بازی قرار داده شده كه مجموعه هایی مانند اینجا می توانند به تجهیز این مراكز كمك كنند. در كنار تولیدكنندگان اسباب بازی هستیم، چونكه رونق تولید را هم فراهم خواهند كرد. این تولیدات به راحتی از تولیدات خارجی جلو خواهند زد و بسیار باكیفیت هستند. امیدوارم تولیدكنندگان با نشاط بیشتری به كار خود ادامه دهند.
همینطور نظری عنوان كرد: اتفاق بسیار خجسته و میمونی است. این مجموعه به صورت خصوصی در تولید و توزیع اقدام نموده است. از مجموعه تولیدكنندگان اسباب بازی كه در سال های اخیر فعال تر شده اند، تشكر می كنم.
او درباره اهمیت تولید اسباب بازی ملی در تشكیل هویت كودكان اظهار داشت: یك كشور مهاجم با عرضه محصولات فرهنگی درصدد تغییر هویت جامعه هدف است. حال گاهی این جامعه هدف برای به دست آوردن این محصولات فرهنگی بیگانه پول هم می پردازد. امیدوارم در این راستا به خودكفایی برسیم.
قمی بیان كرد: یك روز بعضی ها پیش امام (ره) رفتند تا درباره مبارزه مسلحانه و لزوم آن برای مقابله با رژیم قبلی صحبت كنند ولی امام گفتند این جزو خط فكری ما نیست. بعد گفتند كه پس كسانی كه این گونه مبارزه می كنند را حمایت نماییم ولی باز هم مخالفت كردند. امام (ره) فرمودند مدل مبارزه ما فرق دارد و باید مدل مبارزه خویش را پیدا نماییم. مدل مبارزه ما مردم را به روی صحنه آوردن است.

او افزود: ما یك خانواده بزرگ هستیم. یك زیست بوم متفاوت كه خصوصیت های خاص خویش را دارد و چیزهایی دارد كه هیچ جای دیگر نیست. ما الگوی بومی خویش را برای پیشرفت می خواهیم ما در طول تاریخ حرفی برای گفتن داشتیم حالا هم داریم. ما می خواهیم پیشرفت نماییم و از آرمان های خود كنار نمی كشیم. بازی در عقبه تاریخی ما پدیده غنی بوده است و در گذشته سبب صمیمیت بیشتر جامعه و جمع ها می شده و تنها برای كودكان نبوده است. در این جامعه خلاقیت موج می زند و می توانیم اسباب بازی های بهتر و خلاق تر حتی برای بزرگسالان بسازیم. باید بحث اقتصادی اسباب بازی ها را در نظر بگیریم. باید متناسب با فرهنگ خودمان برای فرزندانمان كتاب و اسباب بازی فراهم نماییم. اسباب بازی روی بعد شناختی و شخصیتی بچه ها و حتی بزرگسالان اثر می گذارد. به جهت اینكه استعداد بچه ها شكوفا شود باید به تولید اسباب بازی دقت كنیم.
نیری بیان كرد كه می خواهد گزارش مختصری از فعالیت هایی كه در نظر دارند در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای كمك به خلاقیت در حوزه اسباب بازی، انجام دهند، عرضه نماید و در این ارتباط اظهار داشت: چند سالی تلاش داشتیم تا شركت های فعال در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق، حائز عنوان دانش بنیان شوند و نگاهی كه دولتمردان به این حوزه دارند یك نگاه همه گیر شود. یكی از شاخه های اصلی حوزه خلاق حوزه اسباب بازی است و در تلاشیم تا زیست بوم آنرا توسعه دهیم بگونه ای در تمامی بخش ها موفق باشد.
نیری اضافه كرد: باید نگاهی همه جانبه و فرهنگی از سوی دولت به این جریان وجود داشته باشد و شركت های اكوسیستم برنامه خلاق در زیر شاخه اسباب بازی را توسعه دهیم و باید كار را به فعالان این حوزه بسپاریم. امیدوارم بخش خصوصی بتواند در سرمایه گذاری برای ایده ها وارد شود، از كپی خارج شویم و وارد ایده های خود شویم. همین جا از تمام ضعف هایی كه سازمان ما داشته و بی توجهی هایی كه كرده عذرخواهی می كنم.
همینطور هاشمی، مدیرعامل سازمان شهدای هفت تیر اظهار داشت: مجموعه سرچشمه یك كار محوری برای خود تعریف كرده كه آن كار منجر به برگزاری این نمایشگاه دائمی شده است. برنامه داشتیم اینجا پاتوق فكری انقلاب اسلامی شود. مسئله اسباب بازی با تربیت در ارتباط می باشد. از اینكه این كار اینجا صورت خواهد گرفت خوشحالیم. امیدوارم بتوانیم به هدف خود دست پیدا نماییم. اینجا برای هر نوع برنامه فرنگی فكری انقلاب باز است.
در انتها از دو تن از فعالان عرصه اسباب بازی به نامهای عزیز مقصود پور پیشكسوت تولید اسباب بازی در دهه ۵۰ و محمد علی رئیس دانا پیشكسوت تولید اسباب بازی در دهه ۶۰ تقدیر گردید.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~