هفته فرهنگی تركمنستان در ایران فرصتی برای توسعه مسائل فرهنگی و سایر روابط است

هفته فرهنگی تركمنستان در ایران فرصتی برای توسعه مسائل فرهنگی و سایر روابط است

هفته فرهنگی تركمنستان در ایران فرصتی برای توسعه مسائل فرهنگی و سایر روابط است

به گزارش مدل كودك رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاكید بر این مورد كه ما مشتركات فرهنگی بسیار زیادی را با ملت تركمنستان داریم، اظهار داشت: امیدواریم كه در روزها و سال های آینده روابط فرهنگی بین ایران و تركمنستان گسترش بیشتری پیدا كند، چون كه گسترش روابط فرهنگی دو كشور سبب می شود كه در روابط اقتصادی و سایر مسائل هم استقامت و تداوم بیشتری پیدا كند.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، ابوذر ابراهیمی تركمان بامداد امروز (یكشنبه) ۲۶ خرداد ماه در آغاز مراسم هفته “فرهنگی تركمنستان در ایران” با خیر مقدم و تقدیر و تشكر از وزیر فرهنگ تركمنستان و رؤسای جمهور ایران و تركمنستان، اظهار نمود: كشور تركمنستان از لحظه استقلال تابحال رابطه خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته است و جمهوری اسلامی ایران هم جزو دو كشور اولی بود كه استقلال تركمنستان را به رسمیت شناخت و از بدو این استقلال روابط این دو كشور همواره بر مبنای دوستی و علاقمندی بوده است.
وی افزود: به علت وجود مرز طولانی و مشتركی كه با این كشور داریم، روابط فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد چون كه مشتركات فرهنگی ما بسیار است. ما دو ملت هستیم در یك بدن و امیدواریم كه در سال ها و روزهای آینده روابط فرهنگی بین ایران و تركمنستان رو به گسترش هر چه بیشتری پیدا كند. جمهوری اسلامی ایران و تركمنستان در جهان اسلام جزو كشورهای بسیار تأثیرگذار هستند و ۶ كتابی كه در جهان اسلام وجود دارد و بسیار پرارزش است پنج نفر از نویسندگان این كتاب ها در خاك ایران و تركمنستان است و روابط فرهنگی می تواند فرصتی باشد برای توسعه همكاری ها در سایر مسائل.
در ادامه، آتاگل شاه مرادف- وزیر فرهنگ جمهوری تركمنستان با بیان این كه خوشبختانه از قدیم تاكنون رابطه دوستی بسیار خوبی بین ایران و تركمنستان وجود داشته است و روابط دوستی ما هر سال رو به افزایش است، در اینباره توضیح داد: فرهنگ ملی، رسوم و سنت های ملی ایران و تركمنستان در هزار ساله گذشته همواره مورد تحكیم بوده است. صنایع دستی و هنرهای ایران و تركمنستان همواره جایگاه خویش را در میان مردم این دو كشور حفظ نموده است.
وی تصریح كرد: افزایش هر چه بیشتر دولت تركمنستان و جمهوری اسلامی ایران می تواند حسن همجواری را افزایش داده و حضور هنرمندان در عرصه فرهنگ در پرتو توسعه روابط بین این دو كشور همواره مثمرثمر است. در سال ۲۰۱۸ مراسم روزهای جمهوری اسلامی در تركمنستان به خوبی برگزار گردید و همینطور در ماه آپریل امسال هم مراسم كنسرت و جشن در مرز مشترك ایران و تركمنستان به خوبی برگزار گردید و هدف از برگزاری این مراسم توسعه تكامل و آشنایی با سنت های قدیمی و مشترك این دو كشور و عرضه آن به جهان بوده است.
وزیر فرهنگ جمهوری تركمنستان در بخش دیگری از صحبت های خود، افزود: امروز با مدرن شدن كشورها روابط دوستی ایران و تركمنستان هم به صورت مدرن به كار خود ادامه می دهد و همین روابط فرهنگی می تواند زمینه های مشترك در سایر عرصه ها را فراهم آورد. تحكیم روابط ایران و تركمنستان نشان دهنده این است كه این دو كشور با یكدیگر مشتركات فرهنگی بسیار زیادی دارند. در خلال این سه روز نمایشگاهی در محل خانه هنرمندان ایران، مراسم رونمایی كتاب های رئیس جمهور تركمنستان در كتابخانه ملی و دیدار وزیر با مشاور رئیس جمهور، كارگاه های هنری، نشست با هنرمندان ایرانی، اجرای موسیقی در خانه هنرمندان، میزگردی با مبحث “جاده ابریشم” با هنرمندان و تاریخ دانان ایرانی، نمایش فیلم های تركمنی و بازدید از برج میلاد جزو برنامه های است كه در ایام فرهنگی تركمنستان در جمهوری اسلامی ایران داریم.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~