امضاء یك تفاهم نامه در جهت تسهیلات به كارآفرینان فرهنگ و هنر

امضاء یك تفاهم نامه در جهت تسهیلات به كارآفرینان فرهنگ و هنر

امضاء یك تفاهم نامه در جهت تسهیلات به كارآفرینان فرهنگ و هنر

به گزارش مدل كودك با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی ربیعی دستیار رئیس جمهور و سخنگوی دولت، تفاهم نامه اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به كارآفرینان فرهنگ و هنر، بین مدیران عامل صندوق های اعتباری هنر و كارآفرینی امید به امضا رسید.
به گزارش مدل كودك به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این آیین اظهار داشت: اهالی فرهنگ و هنر با عنایت به جایگاهی كه در جامعه دارند نقش بسزایی در ایجاد امید و نشاط در كشور می توانند داشته باشند؛ ازاین رو برای این امر آنها خود هم باید امید داشته باشند كه بتوانند این نقش را به صورت موثر ایفا كنند.
وی اضافه كرد: حضور آقای ربیعی برای دولت دلگرمی است. ایشان دارای دغدغههایی در حوزه مسئولیت كارآفرینی و حوزههای فرهنگی و هنری است. این حضور چشم انداز جدیدی را شكل میدهد كه برای دولت آقای روحانی در شرایط سخت فرصتهایی برای رفع عقب ماندگی فراهم میكند.
صالحی تصریح كرد: اگر از اهالی فرهنگ و هنر توقع ایجاد نشاط و حال خوب برای مردم را داریم باید نگاه مضاعفی به نقشها و جایگاه آنها داشته باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به توجه بر گسست ارتباط بین ملت و حاكمیت ها، اظهار داشت: به جهت اینكه بتوانیم گسست ارتباطات حاكمیت و ملت را كاهش دهیم احتیاج به ارتباطات فعال اجتماعی بین آنها داریم.
فرهنگ و هنر با هزینه كم گسست حاكمیت و ملت را كاهش میدهد
صالحی خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامی حركتی بود كه این گسست را كاهش داد باآنكه با شرایط مطلوب در این زمینه فاصله داریم. اما حوزه فرهنگ و هنر یك بخش اصلی برای حلقه وصل میان این دو است و هر چقدر این حلقه وصل را محكم تر نماییم این فاصله كاهش مییابد چونكه فرهنگ و هنر از مسیر ظریف و كم هزینه و پایدار این ارتباطات را مستحكم می كند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید افزود: بخش خصوصی و اهالی فرهنگ و هنر نقش بسزایی در استقامت روابط دولت و ملت خواهند داشت.
وی اضافه كرد: حوزه فرهنگ و هنر با مسائل و نكات مختلفی رو به رو است و دارای اهمیت و جایگاه خاصی است كه میتواند در شرایط سخت كشور نقش موثری در ایجاد نشاط و امید در جامعه ایفا كند. ازاین رو اگر توقع امید آفرینی از جانب آنها در میان ملت را داریم باید طوری حركت كرد كه اگر هنرمندان در جامعه امید آفرینی میكنند، خودشان خالی و تهی از امید نباشند.
صالحی با اشاره به متوسط حقوق هنرمندان افزود: طبق برآورد صورت گرفته متوسط حقوق هنرمندان كه داری كار هستند كمتر از استاندارد است و باید متناسب با این شرایط از آنها توقع داشت.
وی در عین حال خاطرنشان كرد: سرانه مصرف فرهنگ و هنر در كشور را باید افزایش داد. وقتی شرایط سخت میشود سرانه مصرف كالاهای فرهنگی و هنری كاسته می شود و مردم بیشتر به سمت كالاهای مصرفی روزمره روی میآورند و در این راه سرمایه محدود فرهنگ و هنر از میدان این عرصه می گریزد و سرمایه مالی آن هم كوچك تر می شود.
سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و هنر پایدار و ماندگار است
وی در عین حال خاطرنشان كرد: نیازمند تزریق این نگاه به دولت و حاكمیت هستیم تا این احساس ایجاد شود كه سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و هنر پایدار و ماندگار است.
صالحی در انتها با اشاره به امضای تفاهم نامه اختصاص ۵۰۰ میلیارد تسهیلات به كارآفرینان فرهنگ و هنر، بین صندوق های اعتباری هنر و كارآفرینی امید، اظهار داشت: این تفاهم نامه اتفاق مباركی است كه نقطه عطفی برای پشتیبانی از كارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر به شمار می آید.
اهالی فرهنگ و هنر همیشه همبستگی اجتماعی و انسجام ملی را بر دوش كشیده است
در ابتدای این آیین سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: امضای تفاهم نامه اختصاص ۵۰۰ میلیارد تسهیلات به كارآفرینان فرهنگ و هنر، بین صندوق های اعتباری هنر و كارآفرینی امید شاید در نگاه اول یك مراسم تشریفاتی به شمار آید ولی وقتی با این نگاه به مبحث نگریسته شود كه كشور و دولت گرفتار بحران های سخت اقتصادی و سیاسی، اجتماعی و… است، متوجه می شویم در بنگاه های كارآفرینی فرصت هایی برای حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد كه باید آنها را قدر بدانیم.
وی تصریح كرد: جامعه نجیب فرهنگ و هنر اگر از نظر تعداد و سرانه، برخورداری بالایی نسبت به سایر صنوف ندارد ولی همیشه همبستگی اجتماعی و انسجام ملی را بر دوش كشیده و رضایت و نارضایتی آنها در جامعه هم همیشه نسبت به سایر صنوف بازخوردهای بیشتری داشته است.
سیدزاده در عین حال خاطرنشان كرد: این امر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و در دل مردم امید بوجود می آورد. تعطیلی یك بنگاه فرهنگی و هنری در كشور بازخوردهای زیادی می تواند داشته باشد.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین صندوق های اعتباری هنر و كارآفرینی امید اظهار داشت: با دستور آقای واعظی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توانستیم در نخستین گام تسهیلات را به كارآفرینان فرهنگ و هنر اختصاص دهیم تا فعالان این حوزه از آن بهره ببرند.
در ادامه نورالله زاده مدیرعامل صندوق كارآفرینی امید هم اظهار داشت: با صندوق اعتباری هنر تفاهم نامه ای برای پشتیبانی از كسب و كارهای فرهنگ و هنر داشته ایم و نزدیك به یك هزار فرد و طرح را حمایت كرده ایم.
وی اضافه كرد: امیدواریم با امضای تفاهم نامه امروز تعداد بیشتری از افراد و طرح ها را بخصوص در استانها و شهرستانها مورد حمایت قرا ردهیم.
باید گره های كوچك را باز كنیم
در آخر این آیین علی ربیعی دستیار رئیس جمهور و سخنگوی دولت اظهار داشت: باید گره های كوچك را باز نماییم چونكه در بعضی گفتوگو های اولیه و كوچك اتفاقات خوبی در كشور ایجاد میشود. امضای تفاهم نامه امروز هم الگوی خوبی در این زمینه است كه با منابع موجود و هم افزایی میتوان اتفاقات خوبی را برای كشور رقم زد.
ربیعی افزود: باید كاری نماییم كه حوزه فرهنگ و هنر و كسب و كار آن رونق بگیرد.
وی اضافه كرد: اینكه فرهنگ و هنر كشور خویش را به حوزه تمدنی خود گره می زنیم كار خوبی است و ارزشهای جامعه را در طولانی مدت استقامت میبخشد اما باید بدانیم كه امروز مردم حالشان خوب نیست و حوزه فرهنگ و هنر میتواند در خوب شدن حال مردم موثر باشد.
سخنگوی دولت افزود: در كنار رنج مردم قرار گرفتن ضروری می باشد و حال مردم باید خوب بشود و حوزههای خصوصی هم در این امر میتوانند نقش بسزایی داشته باشند و دولت هم با وجود تمام مشكلات اقتصادی و روانی همه تلاش خویش را در این زمینه میكند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~