وقتی جوان ها درس پس می دهند جك J4 بخریم یا تندر

وقتی جوان ها درس پس می دهند جك J4 بخریم یا تندر

وقتی جوان ها درس پس می دهند جك J4 بخریم یا تندر

مدل كودك: اشتباه رایجی در بین ما ایرانیان وجود دارد. این اشتباه این است كه در مقایسه‎های خود تا اسم یك جنس چینی به میان می آید ناخودآگاه به قیمتی ارزان و كیفیتی پایین می اندیشیم.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، البته در این مورد بسیار خاص این ادعا صحت دارد و جنس موردبررسی ما خیلی ارزان است اما بی كیفیت نیست. بنا بر این وقتی می گوئیم جك J4 یكی از منحصربه فردترین خودرو های چینی موجود در بازار است، اغراق نكرده ایم.
از همین رو فكرمان باز است و به راحتی هر چه تمام می توانیم آنرا با هر خودروی دیگری مقایسه نماییم. خودرویی هم كه برای این قیاس در نظر گرفته ای تندر است. خودرویی كه شباهت های بسیاری به جك دارد و به صورت غیرارادی خریدوفروش جك J4 را تحت تأثیر قرار داده است. به هر حال این شما و این هم بررسی جك J4 و تندر!
قبل از هر چیزی باید تاریخچه كوچكی از هر دو این خودرو ها بدانید. این نكته كه یكی از آنها بیشتر از ۱۰ سال سن دارد می تواند نكته مناسبی برای شروع بررسی ما باشد. تندر در سال ۲۰۰۵ برای نخستین بار وارد بازار داخلی امان شد و با بازخورد مناسبی هم رو به رو شد. از همین رو وقتی در سال ۲۰۱۴ خودرویی چون جك J4 وارد بازار می شود همه نگاه ها به این دو مدلم معطوف می شود.
قبل ازهر چیزی باید بدانید كه طراحی یكی از این خودرو ها كاملاً اسپرت و دیگر كاملاً كلاسیك است. تا حدی كه گاهی اوقات امكان دارد فكر كنید تندر را فقط و فقط برای تشریفات ساخته اند. ظاهر حجیم و لبه های تیزی كه در طراحی آن به كار رفته اند، استفاده از مدلهای سفید و مشكی رنگ این خودرو را به سمت مقاصد سیاسی و تشریفاتی می برد. از طرفی جك این طور نیست و به صورت مستقیم برای نسل جوان تر طراحی شده است.

همان طور كه گفتیم دلیل این تفاوت نسل اختلاف سنی بالای این دو خودروست از همین رو از بعد داخلی هم این دو خودرو تفاوت های بسیاری با یكدیگر دارند. مثلاً با خرید جك اتاقكی تمام چرم با طراحی دو رنگ به دست می آورید كه اصل با ندر قابل قیاس نیست. به غیر از این هیچ گونه شلوغی اضافه ای در طراحی پنل و رابط كاربری این خودرو هم وجود ندارد و همه چیز در ساده ترین شكل ممكن طراحی شده است. این در شرایطی است كه فضای داخلی تندر با پلاستیك فشرده و تلفیقی از پیچیده ترین رابط كاربری ممكن طراحی شده است. این سبك از طراحی كه به صورت مستقیم به ۱۰ سال قبل از صنعت خودروسازی بازمی گردد دلیل دیگری بر این ادعاست كه تندر خودرویی كلاسیك است.
به غیر از این موارد وقتی كه از تكنولوژی ای قدیمی صحبت می نماییم قاعدتاً انتظار قدرت زیادی نداریم اما تندر سورپرایزتان خواهدنمود. تندر در پایه ای ترین مدلش ۶۰۰ سی سی حجم دارد و تعداد دور موتور كمتری هم می زند. این میزان حجم به صورت مستقیم به ۰۵ اسب بخار نیرو تبدیل می شود كه در كمال تعجب تنها با ۵۷۵۰ دور در هر دقیقه محقق می شود. از طرفی جك J4 با بهره گیری از تكنولوژی موتور جدیدتر با حجمی كمتر به همین میزان نیرو مجهز شده است.
به همین دلیل ۱۵۰۰ سی سی می تواند ۱۰۳ اسب بخار نیرومحركه تولید نماید و عملاً با خودرویی كه یك دهه از تولید آن می گذرد رقابت كنید. نتیجه این رقابت خلاصه می شود در بیشینه سرعت ۱۸۰ كیلومتر بر ساعتی كه هر دو آنها می توانند به آن دست بیابند. البته تندر با ۱۱ ثانیه شتاب بیشتری نسبت به جك دارد اما این یك ثانیه تفاوت زیادی ایجاد نمی كند.

به نقل از ویرلن، به اضافه این موارد باید به دو نكته بسیار مهم ایمنی و استهلاك هم اشاره نمود كه از اهمیت خاصی برخوردار می باشند. از باب استهلاك كه خیالتان از هردوی این خودرو ها راحت باشد. جك در هر صد كیلومترش ۵.۹ لیتر و تندر ۶.۹ لیتر می سوزاند. این مصرف منصفانه سوخت با كیت های امنیتی مناسبی در جك همراه شده است كه در تندر حضور ندارند. جك به اضافه ترمزهای عادی به ترم های ABS و EBD هم مجهز شده است اما تندر در مدلهای اولیه اش تنها ترمزهای دیسكی دارد. البته اگر یك نسل بالاتر بیایید تندر را با ترمزهای ABS هم می یابید.
از همین رو نتیجه این مقایسه بسیار واضح و روشن خواهد بود. تندر خودرویی مسن اما قدرتمند است كه الان بیشتر از ۸۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان بسته به سال تولیدش قیمت دارد. از طرفی قیمت جك J4 بعنوان خودرویی جدیدتر تقریباً با تندر برابری می كند و به راحتی می توان تصمیم گیری شما را نهایی كند. اگر به دنبال خودرویی كلاسیك و قدرتمند هستی تندر انتخاب مناسبی برای شماست. اما اگر خودرویی مدرن تر، شیك تر و صدالبته اسپرت تر می خواهید دنبال هیچ خودروی غیر از جك نگردید.
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~