درمان تضمینی واریس پا؛ بهترین روش برای از بین بردن بیرون زدگی رگ های ساق پا

درمان تضمینی واریس پا؛ بهترین روش برای از بین بردن بیرون زدگی رگ های ساق پا

درمان تضمینی واریس پا؛ بهترین روش برای از بین بردن بیرون زدگی رگ های ساق پا

مدل كودك: علت دقیق پدیدار شدن رگ های واریسی معین نمی باشد. این موارد دركشورهای توسعه یافته و در زنان شیوع بیشتری داشته و ارتباط تنگاتنگی با سابقه خانوادگی، افزایش سن، حاملگی و ترومبوز وریدهای عمقی دارد.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، علاوه بر آن، واریس وریدها ارتباط ضعیفی با چاقی و برخی ناهنجاری های ژنتیكی نادر نیز دارد.
با اینكه برخی مطالعات سابقه ای طبیعی از رگهای واریسی را به ثبت رسانده اند اما تصور بر این است كه نارسایی وریدهای سطحی با گذشت زمان بدتر می شود. در این مقاله علاوه بر معرفی انواع رگ های واریسی پا به روش های درمان واریس پا می پردازیم.
انواع واریس پا
در ادامه به انواع وریدهای واریسی پا اشاره خواهیم كرد:
رگهای عنكبوتی (رتیكولار)
این نارسایی ابتدا به صورت رگ های عنكبوتی شروع شده، به وریدهایی جداگانه در سطح عضله ساق پا گسترش یافته و در نهایت به تورم و پیچ خوردگی ورید صافن بزرگ (واریس طنابی) منجر می شوند. رگهای عنكبوتی اغلب كوچك (۱ تا ۳ میلی متر) و كاملاً آشكار هستند. برخی افراد مبتلا به این وریدها آنها را از نظر زیبایی یك مشكل به شمار می آورند. وریدهای واریسی سطحی و متورم می باشند. با اینكه این وریدها اغلب در عضله ساق پا یافت می شوند اما می توانند در ران نیز پدیدار شوند.
ورید صافن یا واریس طنابی
از جمله وریدهای واریسی كه در ران دیده می شود می توان به ورید صافن بزرگ اشاره نمود. نارسایی وریدهای سوراخ كننده (پرفوراتور) و صافن كوچك به پدیدار شدن وریدهای واریسی در ناحیه پشت ساق پا منجر می شود.
بهترین درمان واریس پا چیست؟
امروزه روش های بسیاری برای درمان واریس پا وجود دارد. متخصص واریس ابتدا با معاینات دقیق و سونوگرافی داپلر نوع واریس را تشخیص داده و برمبنای آن روش درمان مناسب را معرفی می كند.
درمان واریس پا با لیزر
لیزر پرتویی بسیار متمركز شده از نور است. پزشك می تواند جهت درمان واریس پا با لیزر استفاده نماید. حرارت ناشی از لیزر به ورید لطمه رسانده كه در اثر آن بافت جوشگاه (اسكار) به وجود آمده و ورید بسته می شود. ورید بعد از بسته شدن منبع خونی خودرا از دست داده و می میرد. این ورید بعد از گذشت ۱ یا ۲ سال از بین رفته و اثری از آن باقی نمی ماند.
موارد مورد انتظار
فرد بعد از درمان، توانایی راه رفتن داشته و مدت دوره بهبودی او كوتاه است. اغلب بعد از درمان واریس پا با لیزر فرد می تواند به زندگی روزمره خود بازگردد. بعد از انجام درمان لیزری درون وریدی فرد باید به مدت یك هفته یا بیشتر از جوراب های فشاری استفاده نماید. پزشك در ملاقات بعدی جهت اطمینان از بسته شدن ورید از سونوگرافی داپلكس استفاده می نماید.

لیزر سطحی واریس پا
در كلینیك واریس دكتر مهرداد اقدسی درمان لیزری ساده را برای وریدهایی كه بر روی سطح بیرونی پوست قرار دارند، انجام می دهند. این درمان می تواند وریدهای عنكبوتی و واریسی كوچك زیر سطح پوست را از بین برد. معمولاً برای انجام این پروسه به بیشتر از یك جلسه درمانی نیاز است. این جلسات بسته به نظر پزشك، با فاصله ۶ تا ۱۲ هفته از یكدیگر برنامه ریزی می شوند.
چرا این درمان انجام می شود؟
درمان لیزری برای وریدهای عنكبوتی و واریسی كوچك انجام می شود. این پروسه گاهی اوقات بعنوان مرحله دوم درمان و بعد از درمان رگهای واریسی بزرگ تر انجام می شود. وریدهای واریسی بزرگ تر اغلب با جراحی، اسكلروتراپی و درمان درون وریدی به وسیله لیزر یا امواج رادیویی درمان می شوند.
جراحی واریس پا
یكی از روش های درمان واریس پا جراحی واریس است كه در این روش رگ های واریسی از ساق پا برداشته می شوند. این عمل به صورت سرپایی انجام شده و حدود یك ساعت طول می كشد. در این روش دو بردیگی در كشاله ران به وجود آمده كه اولی در نقطه ابتدایی كشاله ران و دومی در نقطه انتهایی كشاله ران می باشد.
درمان واریس پا با اسكلروتراپی
اسكلروتراپی برای حذف رگهای عنكبوتی روی سطح پوست و رگهای واریسی ریز در پاها استفاده می شود. در این روش پزشك، ماده اسكلروزان را به درون رگهای عنكبوتی تزریق می كند، پرشدن رگهای تارعنكبوتی از ماده اسكلروزان در زمان انجام تزریق به خوبی مشهود است.
كلینیك تخصصی درمان واریس دكتر مهرداد اقدسی با بهترین تیم متخصص در درمان واریس خدماتی از قبیل لیزر واریس، درمان رگهای عنكبوتی، اسكلروتراپی، درمان واریس واژن، درمان واریس دست و صورت را انجام می دهند. برای مشاوره بلاعوض جهت درمان واریس می توانید با شماره زیر تماس بگیرید. ۰۲۱۲۲۸۱۹۲۷۶ این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~