تفاهم های امضا شده بین میراث فرهنگی و هند را احیا می نماییم

تفاهم های امضا شده بین میراث فرهنگی و هند را احیا می نماییم

تفاهم های امضا شده بین میراث فرهنگی و هند را احیا می نماییم

به گزارش مدل كودك سفیر هند در ایران اظهار داشت: باید همه ی تفاهم نامه های فرهنگی كه در گذشته بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران با كشور هند به امضا رسیده، باردیگر احیاء نماییم كه امیدواریم این ارتباط قوی فرهنگی ادامه داشته باشد.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، «گادام دارمندرا» كه در آئین افتتاح نمایشگاه نقاشی «شگفتی های معماری هندوستان» در كاخ گلستان صحبت می كرد، اظهار داشت: از تمام طرح ها و پیشنهادات كاخ گلستان استقبال می نماییم و آنرا در سفارت هند برای اجرا پیش می بریم.
او با بیان این كه شاید هفتاد سال برقراری روابط دیپلماتیك هندوستان و ایران شاید زمان زیادی برای تمدن های باستانی ایران و هند كه قدمت زیادی دارند نباشد، افزود: با این وجود معتقدیم این مدت توانست روابط دو كشور را محكم تر كند و ما آمادگی كامل را برای همكاری فرهنگی با سازمان میراث فرهنگی و كاخ گلستان را داریم و همه ی هندی های مقیم تهران را از برگزاری این نمایشگاه با خبر می نماییم.
وی با تاكید بر ادامه دادن همكاریهای موزه ای بین هند و ایران، اظهار نمود: حس می كنم در هندوستان هستم و این مكان به نظرم آشناست، این را نشان دهنده ی اشتراكات فرهنگی دو كشور ایران و هند می دانم.

او با بیان این كه پروفسور «آبهای كومار» رئیس خانه فرهنگ هند در تهران انگیزه اصلی برای برگزاری این نمایشگاه در كاخ گلستان بود، افزود: همه ی كارها را برای برگزاری نمایشگاه نقاشی هنرمند جوان هند در این مكان تاریخی انجام داد.
به نقل از سفیر هند در ایران، در این نمایشگاه مبلمان چوبی قدیمی كشور هند و تصاویر كشور هنداز گنجینه آلبوم خانه كاخ گلستان در این نمایشگاه به نمایش درآمدند.
دارامندرا با بیان این كه روابط محكم میان دو كشور از سفر نخست وزیر هند به ایران و سفر رئیس جمهور ایران به كشور ما مشخص است، افزود: آقای روحانی سفرش را از شهر حیدرآباد محل تولد من شروع كرد كه در این شهر بناهای زیادی وجود دارد، معماری آن ایرانی است و نشان دهنده فرهنگ ایرانی است. این شهر بزرگ ترین جمعیت شیعه نشین هند را دارد. تمام این موارد نقطه اتصال دو كشور هستند.

آمادگی همكاری با موزه های هند
مسعود نصرتی – مدیر مجموعه میراث جهانی كاخ گلستان – هم در این آئین اظهار نمود: مشتركات فرهنگی زیادی با كشور هند داریم و تنها كشوری هستیم كه مراودات نمایشگاهی خوب داشتیم امیدواریم برگزاری چنین نمایشگاه هایی ادامه پیدا كند. كاخ گلستان با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی آمادگی همكاری با موزه های هند را دارد، تمام ایرانیان به كشور هندوستان علاقه دارند و می توانند حداقل یك جمله درباره این كشور بنویسند.
وی با اشاره به این كه هفت جلد آلبوم در كاخ گلستان از كشور هندوستان در اختیار داریم، اضافه كرد: امیدواریم بزودی بتوانیم نمایشگاه بزرگتری از آثار كشور هند شامل عكس ها و نسخه های خطی به نمایش بگذاریم و آثار به معرض نمایش گذاشته را در چارچوب كاتالوگ و كتاب چاپ نماییم.
نمایشگاه نقاشی شگفتی های معماری هندوستان از ساعت ۹ تا ۱۷ هر روز در كاخ گلستان برپاست.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~