مدیركل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری: روز جهانی جهانگردی محرمی برگزار گردد

مدیركل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری: روز جهانی جهانگردی محرمی برگزار گردد

مدیركل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری: روز جهانی جهانگردی محرمی برگزار گردد

به گزارش مدل كودك برنامه های روز جهانی جهانگردی در ایران مشخص شد. مقرر است این رویداد یك هفته در ایران جریان داشته باشد و محتوای آن با تاكید بر «محرم» باشد.
محمدابراهیم لاریجانی ـ مدیركل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ از ابلاغ دستورالعمل برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در بازه زمانی ۵ تا ۱۲ مهرماه به استان ها اطلاع داد و به ایسنا اظهار داشت: استفاده از مراسم آیینی، تعزیه و شبیه خوانی و رعایت شئونات ماه محرم و پرداختن به ظرفیت های گردشگری مذهبی و آداب و سنت های مخصوص ماه محرم و فرهنگ عاشورایی استان همچون برنامه های این هفته خواهد بود.
او با اشاره به شعاری كه سازمان جهانی جهانگردی برای سال ۲۰۱۹ با عنوان «گردشگری و اشتغال: آینده ای بهتر برای همه» برگزیده است، اظهار نمود: برگزاری كارگاه های تخصصی با موضوعات «اشتغال، آموزش و مهارت» و گردهمایی های بخش خصوصی در همه استان ها به مناسبت روز جهانی جهانگردی در حال برنامه ریزی است.
وی اضافه كرد: با مشورت بعضی از صاحب نظران در حال بررسی هستیم تا مراسم رسمی و ملی روز جهانی گردشگری را كه به صورت سنتی هر سال در تهران برگزار می شود، در سایر استان ها برگزار نماییم و فرصت میزبانی رویدادهای ملی را به صورت چرخشی هر سال به یك استان بدهیم.
مدیركل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری خاطرنشان كرد: سازمان جهانی جهانگردی هر سال در یك كشور مراسم رسمی و بین المللی خویش را برگزار می نماید كه امسال هند میزبان این رویداد است.
وی اظهار نمود: انجمن ها، صنوف و تشكل های ملی حوزه گردشگری، مجمع و گردهمایی سالیانه خویش را در این روزها برگزار خواهند كرد كه پیشنهاد می نماییم به جای تهران سایر استانها را انتخاب كنند.
لاریجانی اظهار داشت: به استان ها اعلام نموده ایم كه هفته گردشگری متعلق به مردم است، ضمن پرهیز از برنامه های دولتی و تشریفاتی، بگونه ای اقدام نمایند تا هم مردم با صنعت توریسم آشنا گردند و هم برایشان ویژه برنامه هایی مانند تورهای استانگردی، آشنایی با مشاغل گردشگری برای كودكان، تورهای سالمندان و معلولان و تخفیفات و تسهیلات برای گردشگران فراهم گردد.
او با اشاره به رویكرد و تاكید برنامه های روز جهانی جهانگردی بر محرم و گرامیداشت هفته گردشگری با تمركز بر مراسم سنتی محرم در استان ها، بیان كرد: محرم بزرگترین رویداد گردشگری مذهبی جهان است كه هم كاركرد سفر و گردشگری داخلی دارد و هم مردم برای ادای نذورات خود یا جهت شركت در مراسم سنتی به زادگاه خود سفر می كنند و هم سالانه هزاران نفر از توریستهای خارجی را به خود جذب می كند.
لاریجانی تصریح كرد: در هفته گردشگری باید از ظرفیت عظیم محرم، بخصوص با پرداختن به تعزیه خوانی، شبیه خوانی و سایر آواها و نواهای مخصوص این مناسبت و همینطور با استفاده از ظرفیت امامزادگان و سایت های مذهبی و زیارتی «گردشگری تعالی بخش» را ترویج داد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~