حدود ۷۰۰ ایده در شبكه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

حدود ۷۰۰ ایده در شبكه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

حدود ۷۰۰ ایده در شبكه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

به گزارش مدل كودك دبیر شبكه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از مشاركت ۳۱ استان، ۳۳۹ شهرستان و دو منطقه آزاد با حدود ۷۰۰ طرح و ایده در این رویداد اطلاع داد.
به گزارش مدل كودك به نقل از ستاد اطلاع رسانی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران، ابراهیم حیدری، دبیر این رویداد فرهنگی و هنری از مشاركت گسترده در اولین دوره این رقابت اطلاع داد و اظهار داشت: نظر به این كه طرح شبكه شهرهای خلاق و فرهنگ و هنر ایران اولین دفعه است اجرا می شود، عرضه قریب به ۷۰۰ طرح خلاقانه در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر شامل هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، موسیقی، مد و لباس، صنایع سنتی، ادبیات، رسانه و مطبوعات، بازی های كامپیوتری، سینما و چاپ و بسته بندی بیشتر از انتظار و تصور ما بود و به این اعتبار می توان گفت در صورت فراهم آوردن زمینه های فعالیت فعالان فرهنگی و هنری در سراسر كشور و تسهیل و تسریع فعالیت های شمار زیادی از فعالان عرصه هنر از رونق و گسترش فعالیت های هنری و به تبع آن رونق كسب و كارهای در رابطه با این فعالیت ها استقبال می كنند.
مدیركل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همینطور بیان كرد: در گروه های ده گانه هنری آثار و ایده ها و طرح های گوناگونی برای رونق فعالیت های هنری و گسترش این كسب و كارها عرضه شده است. به تفكیك در بخش هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیك، منبت كاری، نساجی، گرافیك، مسجمه سازی و گرافیك ۱۳۴ شهر طرح خویش را ارئه كرده اند. همینطور در بخش هنرهای نمایشی شامل تعزیه، تئاتر، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آیینی و سنتی، نمایش نامه و نمایش كوتاه ۱۳۲ طرح به دبیرخانه رسیده است. در بخش موسیقی هم ۱۰۹ اثر، در بخش مد و لباس ۳۳ اثر، در بخش صنایع سنتی ۱۱۷ اثر، در بخش ادبیات ۱۲۲ اثر، در بخش رسانه و مطبوعات و بازی های كامپیوتری مجموعا ۷ اثر و هم در بخش سینما ۲۴ اثر و سرانجام در زمینه صنعت بسته بندی و چاپ هم ۷ اثر به دبیرخانه مركزی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر رسیده است.
او اضافه كرد: بیش ترین استقبال و طرح های عرضه شده به حوزه هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی بر می گردد. همینطور دو استان فارس و اصفهان به ترتیب با عرضه ۲۷ و ۲۲ طرح بیشترین مشاركت را در طرح شبكه شهرهای خلاق و فرهنگ و هنر داشتند. با عنایت به اتمام زمان دریافت آثار برنامه ریزی لازم برای برگزاری كارگاه های آموزشی در حوزه خلاقیت های فرهنگی و هنری شهرها در ۳۰ استان كشور انجام شده و این كارگاه ها طبق جدول زمان بندی از اول آبان ماه ۱۳۹۸ شروع می شوند و در انتها آبان ماه به اتمام می رسند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~