در گزارش مدل كودك عنوان شد سهامداران تازه وارد، مراقب درگاههای غیرمجاز در بازار سرمایه باشند

در گزارش مدل كودك عنوان شد سهامداران تازه وارد، مراقب درگاههای غیرمجاز در بازار سرمایه باشند

در گزارش مدل كودك عنوان شد سهامداران تازه وارد، مراقب درگاههای غیرمجاز در بازار سرمایه باشند

مدل كودك: نایب رییس شركت بورس با تاكید بر لزوم هدایت جریان اطلاعاتی از جانب شبكه های موجود در فضای مجازی به سهامداران، اظهار داشت: باید به دنبال ورود سهامداران تازه از مسیر درست به بورس باشیم.

محمودرضا خواجه نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استقبال سرمایه گذاران جدید از ورود به بازار سرمایه اظهار داشت: در شرایط كنونی اگر به دنبال ورود سرمایه گذاران تازه وارد، از مسیر درست باشیم تا این افراد مقصر اصلی شكل گیری حركات هیجانی بازار نباشند، باید متولیان امر و سیاستگذاران بازار سرمایه دست به كار شده و تدبیر مناسبی برای ورود آنها داشته باشند.
وی با اشاره به اینكه امروز شبكه های اجتماعی نقش مهمی در تصمیم سازی و تصمیم گیری دارند، اضافه كرد: اگر امروز به هدایت جریان اطلاعاتی از جانب شبكه های اجتماعی، ابزارهای بدون مجوز و غیرعلمی و همینطور غیركارشناسی معترض هستیم، باید این نكته را مدنظر داشته باشیم كه چاره این بحران، مسدود كردن شبكه های مجازی فعال در حوزه بورس نیست و با این نوع محدودیت ها نمی توان جلوی این تاثیرگذاری را گرفت.
نایب رییس شركت بورس خاطرنشان كرد: در چنین شرایطی باید در دو جهت هدفگذاری صورت داد؛ نخست توان اطلاع رسانی درست و سالم را افزایش داد و بعد از آن، ابزارهای هوشمند برای سرمایه گذاری را ارائه داد تا بتوان نسبت به تقویت سرمایه گذاری و فرهنگ سازی در این زمینه اقدام نمود.
به گفته خواجه نصیری، درصورت بهره گیری از چنین رویه ای می توان شرایط را بگونه ای مهیا كرد تا خود مردم در انتخاب میان شبكه های مجازی غیرمجاز، غیررسمی و بعضاً غیركارشناسی، نسبت به انتخاب شبكه های دریافت اطلاعات به صورت كارشناسی و رسمی اقدام نمایند.
وی خاطرنشان كرد: اگر استفاده از اطلاعات و دانش بورسی كه از راه شبكه های مجازی هدایت می شود، مورد نقد و انتقاد متولیان و كارشناسان قرار دارد، چاره رفع آن، ممنوعیت و محدودیت استفاده از این شبكه های مجازی نیست؛ بلكه باید تلاش شود تا در كنار این شبكه های مجازی، در گاهی برای جذب مردم به سمت فضای سرمایه گذاری هوشمند مهیا شود.
خواجه نصیری با تاكید بر نقش سازمان بورس و همینطور سایر بورس های فعال در كشور، در هدایت سرمایه گذاری ها تصریح كرد: برای اجرایی شدن این مسئله، سازمان بورس، بورس ها و تمامی نهادهای مالی كشور باید به شكل هماهنگ و جمعی، توان ویژه ای را برای افزایش چنین درگاه هایی با امكان دسترسی ساده تر مردم به صندوق های سرمایه گذاری و مشاوره های در رابطه با مبحث سرمایه گذاری، فراهم نموده و در عین حال، سیستم های سرمایه گذاری هوشمند را هم گسترش دهند.
این مقام مسئول در شركت بورس تصریح كرد: در صورتیكه مردم آگاهی كافی برای عدم استفاده از ابزارهای غیرمجاز و غیركارشناسی را داشته و مخاطراتی كه این شبكه ها برای آنها و سرمایه هایشان دارند را كسب كنند، آنگاه در انتخاب میان این درگاههای تخصصی و رسمی و شبكه های مجازی غیرمجاز، به صورت بطور قطع درگاههای تخصصی را انتخاب خواهند كرد.
خواجه نصیری خاطرنشان كرد: در صورت مهیاشدن دسترسی ساده عموم مردم به درگاههای شناخته شده بازار سرمایه، مردم از این درگاههای رسمی، مورد اعتماد و شناخته شده بهره برده و بدین ترتیب تمام خدمات مالی و سرمایه گذاری خویش را از این مسیر درست دنبال خواهند كرد.
نایب رئیس شركت بورس اضافه كرد: برای تحقق این امر، تنها راه این است كه متولیان بازار سرمایه با صرف هزینه و سرمایه گذاری، نسبت به فرهنگ سازی در این زمینه اقدام نمایند تا مردم آسان تر و راحت تر از شبكه های مجازی به سمت درگاههای تخصصی و كارآمد سوق پیدا كنند.
خواجه نصیری خاطرنشان كرد: این اقدام دیر یا زود باید توسط متولیان بازار سرمایه صورت گیرد و سازمان بورس باید شخصاً در این فضا وارد شده و شرایط را بگونه ای مهیا كند تا دسترسی لازم برای مردم میسر شود؛ در این صورت است كه مردم متوجه خواهند شد كه اگر از این درگاههای رسمی برای سرمایه گذاری اقدام نمایند، تحت حمایت بوده و اطلاعات صحیح و انتخاب درست خواهند داشت.
وی افزود: در چنین شرایطی، طبیعتا پیرو آن، ریسك سرمایه گذاری های مردم كاهش یافته و احتمال موفقیت آنها افزایش می یابد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~