اشرف بروجردی در تجلیل از خالقان آثار عاشورایی: آنها با آثارشان حسین(ع) را از غربت درآوردند

اشرف بروجردی در تجلیل از خالقان آثار عاشورایی: آنها با آثارشان حسین(ع) را از غربت درآوردند

اشرف بروجردی در تجلیل از خالقان آثار عاشورایی: آنها با آثارشان حسین(ع) را از غربت درآوردند

به گزارش مدل كودك رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران در آیین «چله عشق» درباره ۴۰ چهره ای كه در این مراسم از آنها تجلیل شد اظهار داشت: آنها با خلق آثارشان حسین(ع) را از غربت و تنهایی درآوردند.
به گزارش مدل كودك به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران، اشرف بروجردی در آیین «چله عشق» كه امروز (دوشنبه، ۲۹ مهرماه) در سالن همایش های كتابخانه ملی ایران انجام شد ضمن خیر مقدم اظهار داشت: آمده اید تا به یكدیگر یادآور شویم كه عاشورا نه یك حادثه كه یك فرهنگ مبتنی بر معرفت است و حسین بن علی (ع) ارائه دهنده این معرفت به بشریت است. تا انسان ها دریابند كه رسالت و ماموریت بشری آنها كسب حقیقت برای رسیدن به آرامش و رضایتمندی از انسانیت و انسان بودن خود و دوست داشتن دیگر انسان ها است.
رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران اشاره كرد: اینك در جمع كسانی هستیم كه گام های نخست درك حقیقت را با خَلق آثاری از دانسته ها و داشته های خود برای ما به ارمغان آورده اند. آنها با خلق آثارشان حسین(ع) را از غربت و تنهایی درآوردند و حمیت، اخلاص، غیرت، صداقت، شجاعت، ایثار و وفاداری به عهد حسینی را در سایه «عشق» به نمایش گذاشتند.
او تصریح كرد: آنها تلاش كردند تا ما بدانیم كه حسین (ع) رسالتش را در عشق به انسان ها برای رهایی از جهل و بی خردی، برای نجات از گمراهی، برای رسیدن به كمال و دانایی تا بدان جا رسانده است.
بروجردی اضافه كرد: خط یا رنگ، واژه یا صدا، نقش یا نفس معجزه شان شد در نشان دادن غمی سترگ تا همه با هم بسرایند كه سلام بر حسین (ع)، كه داغ عزیز و نجیبش بغض به بغض و نفس به نفس ماندگار شد تا انسان ها جان بگیرند از حسین(ع) كه زنده است و ما اینك برای امام زنده ای دور هم جمع شده ایم كه فریادش را به گوش جان بشنویم كه می گوید «من برای اصلاح در امت جدم قیام كرده ام».
رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران اشاره كرد: به نیابت قدم تان چشم مان را برای زیارت اثرتان باردیگر روشن كرده ایم كه این ماندگاری شما نظركردگی مردی است كه فرزندش را، برادرش را، عزیز برادرش را، پسرش را، طفل شیرخواره اش را و سرش را در تاریخ گذاشت و آهش را فرستاد برای شما كه چه كسی است مرا یاری كند؟

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~