راهنمای كامل خرید صندلی اداری

راهنمای كامل خرید صندلی اداری

راهنمای كامل خرید صندلی اداری

به گزارش مدل كودك در این مقاله با چند نكته كلیدی درانتخاب یك صندلی اداری مناسب و راحت آشنا می شوید.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، انتخاب صندلی یا میز اداری از آن كارهایی است كه در نگاه اول ساده به نظر می آید، شاید هم انتخاب آنها به نظرتان كار مهمی نباشد و با خودتان فكر كنید به بازار می روید و ارزان ترین صندلی اداری را می خرید و برمی گردید نه؟ خب راستش ماجرا همیشه با این سادگی ها نیست اگر شما هم به بخشی از جمعیت تعلق دارید كه بیشتر روزشان را روی صندلی در محل كارشان می نشینند، یعنی چیزی حدود ۱۷۰۰ ساعت در سال این مساله به سلامتتان گره خورده است. این نشستن سبب استهلاك دو طرفه ای می شود؛ هم برای فرد نشسته و هم صندلی. حتی در دستورالعمل های مناسب سازی محیط كار شاخه ای وجود دارد به اسم آنتروپومتری كه به اندازه و ابعاد بدن و نسبتش با محیط كار می پردازد و مشخص شده این مناسب سازی نقش مهمی در بهره وری محیط كار دارد. در ادامه مهم ترین چیزهایی كه باید برای موفقیت در انتخاب مد نظر داشته باشید را با هم مرور می نماییم.
داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع
اولین چیزی كه باید به آن دقت كنید، قابلیت تنظیم ارتفاع آن است. وقتی یك صندلی قابلیت تنظیم ابعاد و ارتفاع و غیره را دارد و برای هر كسی با هر ابعادی می تواند یك نشستن آرام را فراهم آورد. مثلا تصور كنید شخصی بسیار قد بلند یا بسیار قد كوتاه باشد. همین چند سطر پیش وقتی از آنتروپومتری حرف زدیم منظورمان همین شرایط بود. این جا است كه پای صندلی های تنظیم پذیر به بازی باز می شود. در بیشتر اوقات صندلی های كارمندی و یا انتظار بر مبنای ابعاد میانگین طراحی می شوند. اما چرا قابلیت تنظیم مهم می باشد، چون در غیر این صورت در تمام ساعاتی كه روی صندلی نشسته اید زانو و كمرتان تحت فشار زیادی خواهد بود. همینطور در مشاغل امروزی كه بیشتر كارها با كامپیوتر انجام می شود، ارتفاع صندلی در محل قرار گیری دستان شما تأثیر دارد. برای كار كردن با كامپیوتر باید طوری پشت صندلی بنشینید كه دستتان به زاویه ۹۰ درجه روی میز بچسبد و پشتتان به شكل طبیعی قرار گرفته باشد. بالا آوردن دست علاوه بر مشكلات كمر سبب بیماری ای به اسم سندرم تونل كارپال خواهد شد كه شما را از كار و زندگی خواهد انداخت.
قابلیت تنظیم پشت و محافظت از كمر
در یك صندلی اداری شما باید بتوانید محل پشتی صندلی را طوری تنظیم كنید كه برای انجام كارهایتان مناسب باشد. در یك صندلی خوب باید بتوانید پشتی را به جلو یا عقب حركت دهید. همینطور سیستم قفل آن در محل مورد نظر باید طوری باشد كه بتوانید آنرا در شرایط مورد نظرتان قفل كنید و از عدم حركت ناگهانی آن مطمئن باشید. نكته مهم دیگر برای انتخاب صندلی مدیریتی یا اداری داشتن پشتی حمایت كننده از كمر است. بیشتر كارمندان وقتی درد كمر یا دیسك می گیرند، با خودشان می گویند من كه كاری نكرده ام. اما باید به آنها گفت دقیقا، شما كاری نكرده اید و همین سبب سستی عضلات كمر و مشكل شده است. برای جلوگیری از این مساله باید علاوه بر ورزش كردن در انتخاب صندلی به شكل پشتی اش دقت كنید. شكل پشتی باید شبیه فرم و قوس طبیعی ستون فقرات شما باشد تا به خوبی با قرار گرفتن در پشت كمرتان از ستون فقرات شما محافظت كند. این قوس باید طوری باشد كه قسمت پایین كمر شما در طول كار قوس كمی به داخل داشته باشد تا در طول روز گرفتار قوز نشوید و از پشتی صندلی تان به سبب ناراحتی فاصله نگیرید.
دسته صندلی
در مورد خرید یك صندلی اداری خوب، سفارش می شود مدلی را انتخاب كنید كه دسته قابل تنظیم یا حتی جداسازی داشته باشد. این دسته ها باید برای راحتی بیشتر دارای بالشتك نرم ابری باشند. قابلیت تنظیم ارتفاع و یا جداسازی آنها بسیار مهم می باشد، به خاطر داشته باشید برای همه مسئولیت های روزانه نیازی به دسته صندلی ندارید اما اگر نیاز پیدا كنید و نباشد باعث ناراحتی شما خواهد شد. همینطور در بخش ارتفاع صندلی به نقش آن در مورد سلامت گردن و دست ها اشاره كردیم، تنظیم ارتفاع دسته صندلی نقش مكمل برای جلوگیری از بروز چنین مشكلاتی خواهد داشت. قابلیت تنظیم ارتفاع دسته بین ۱۷ تا ۲۷ سانتیمتر از كفی صندلی برای راحتی و پشتیبانی از دست های شما بسیار مهم می باشد. همینطور دقت كنید كه دسته های صندلی مدیریتی یا كارمندی شما عرض مناسبی داشته باشند تا برای نگاه داشتن دستتان روی آن مجبور به مصرف انرژی ذهنی و فیزیكی اضافه نشوید.
قابلیت تغییر موقعیت صندلی و پایداری
شما به صندلی ای احتیاج دارید كه به شما قابلیت وول خوردن و تغییر جهت و موقعیت در حین انجام كار را بدهد. این خصوصیت علاوه بر این كه خستگی شما را بیرون و از كوفتگی عضلاتتان جلوگیری می كند، به شما امكان دسترسی به نواحی مختلف میز كارتان را هم می دهد. یك صندلی كارمندی خوب علاوه بر قابلیت حركت روی زمین باید قابلیت چرخش پایدار را هم داشته باشد، صندلی ثابت بزودی شما را پشت میز اداری كارتان خسته و كوفته خواهد نمود. این خصوصیت علاوه بر این كه از حوادث ناخواسته جلوگیری می كند، به عمر صندلی شما هم خواهد افزود. معمولا صندلی هایی با ۵ پایه لاستیكی نرم بهترین هستند.
مواد روكش صندلی
حتما دقت كنید مواد روكش صندلی شما قابلیت تنفس و هوا دهی داشته باشند و یا طراحی پشتی آن بگونه ای باشد كه امكان جابجایی هوا را بدهد. یادتان باشد صندلی كارمندی یا حتی مدیریتی جایی است كه شما گاهی ساعت های متوالی روی آن خواهید نشست و ابدا نمی خواهید كه پشتتان یا نشیمنگاهتان عرق كند و سبب ناراحتی شما شود. هرچند صندلی هایی با رویه شبه چرم شیك تر هستند، اما عملا و در طول كار شما را بیچاره خواهند كرد. قابلیت تنفس مواد روكش یا طراحی با قابلیت تنفس خصوصیت مهمی در انتخاب یك صندلی است كه نباید فراموش كرد.
امیدواریم مطلب بالا برای تهیه مبلمان اداری مورد نظر برای محل كارتان مفید باشد. برای كسب اطلاعات بیشتر و خواندن مقاله و راهنمایی های بیشتر به وبلاگ سایت هوم پاد رجوع كنید. همینطور می توانید از فروشگاه اینترنتی هوم پاد مبلمان مورد نظر خودتان را انتخاب و خرید كنید.
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~