در جشن تولد هنرمندان قدیمی چه گذشت؟

در جشن تولد هنرمندان قدیمی چه گذشت؟

در جشن تولد هنرمندان قدیمی چه گذشت؟

به گزارش مدل كودك، جشن تولد برخی از هنرمندان قدیمی سه ماه اخیر با اشاره و تاكید بر ادامه فعالیت فعلی موسسه هنرمندان پیشكسوت انجام شد تا جایی كه ایران درودی هنرمند نقاش هم اشاره كرد: الآن از رختخواب و زیر سُرم آمدم ولی با صدای بلند،  داد خواهم زد كه نخواهم گذاشت این كار (ادغام موسسه ) صورت گیرد.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، در ادامه جشن های ماهانه ای كه برای تولد هنرمندان پیشكسوت برگزار می شود، موسسه هنرمندان پیشكسوت تولد هنرمندان ماه های شهریور، مهر و آبان را با تاخیر به سبب ماه محرم و صفر، ظهر سه شنبه ۲۱ آبان ماه در هتل لاله تهران برگزار كرد.
داود جعفری امید (نوازنده و از مسن ترین اعضای موسسه)، سیدرضا میرهاشمی ( صدابردار قدیمی سینما)، عباس شیرخدا، محمدعلی اسماعیلی متین (موسیقیدان قدیمی)، علی اصغر ریسه (طراح صحنه)، عباس مشهدی زاده (معمار و مجسمه ساز)، مهدی میرزاعلی(تعزیه خوان)، محمدناصری پور(نقاش)، پروانه معصومی (بازیگر)، علی قلم سیاه(عكاس)، علی اصغر زهیری (طراح صحنه)، علی اصغر اسكندری(طراح نور سینما)، محمد احمدی (نویسنده و كارگردان تئاتر)، آرمان استپانیان (هنرمند قدیمی تجسمی)، مرشد محمد احدی(هنرمند هنرهای نمایشی)، عبداله اسكندری (طراح گریم)، عبدالوهاب شهیدی كه فرزندش بجای او حضور داشت، عباس خوشدل(آهنگساز)، هرمز برازنده كار، بهمن رضایی (كاریكاتوریست)، رحمت افشار (نوازنده )، الله وردی هراز (طراح شیشه)، حسین ترابی(فیلم نامه نویس)، بهرام منبتی، بیژن محتشم(چهره پرداز)، لطفعلی فیروزی فر(معمار سنتی)، جمشید شاه محمدی (بازیگر)، رحیم عزت بقایی (دوبلور و بازیگر و فعال قدیمی موسیقی)، نصرالله مدقال چی( دوبلور)، حبیب الله اللهیاری (مدیر تولید سینما)، محمد صیاد (عكاسی)، محمد گلریز (خواننده)، یداله وفاداری ( كارگردان تئاتر)، محمود فرهمند(متخصص ساخت ساز)، محمد حبیبی (خوشنویس)، میترا اعتقادی(مرمتگر)، فضل الله توكل (موسیقیدان)، سعید امیرسلیمانی (بازیگر)، مهدی آذرسینا(نوازنده)، نوروز رسولی(هنرهای سنتی)، منوچهر خلیلی (نوازنده نی)، اكبر هدایت(خاتم كار)، سید محمود صنعتی (نقاش موزاییك)، منصور خلج (نویسنده و كارگردان تئاتر)، طاهر شیخ الحكمایی(مجسمه ساز) از هنرمندان حاضر در این مراسم خودمانی بودند كه به بهانه تولدشان این جشن برگزار شده بود.
عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشكسوت كه شهریور ماه تولد خودش هم بوده، درباره برگزاری این مراسم در هتل لاله اظهار داشت: شاید بعضی ها بعدا بگویند كه چرا در یك هتل پنج ستاره؟ چرا این قدر هزینه؟ و… ولی معتقدم شأن پیشكسوتان می طلبد كه در مكانی خوب و مناسب باشند و تا وقتی من هستم از این كاری كه انجام می دهم، دفاع می كنم. بعدی ها كه آمدند در هتل سه ستاره و دو ستاره مراسم را برگزار كنند.
او كه پیش از این جشن تولد، در مراسم گشایش نمایشگاه تجسمی هنرمندان پیشكسوت در فرهنگسرای نیاوران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشت، اظهار داشت: برای عرضه هنرهای ایرانی نیاز به یك بازار بزرگ هنر داریم و امیدوارم برای بحث اقتصاد هنر دولتمردان، وزارت ارشاد را بیشتر حمایت كنند. به مردم هم سفارش میكنم بجای خرید سكه، هنرهای تجسمی و صنایع دستی را خریداری كنند.
او سپس لوح یادبود و عكسی یادگاری از هنرمند فقید انوشیروان ارجمند را به همسر و دختر این بازیگر، بهار ارجمند اهدا كرد.
در ادامه مراسم عظیمی اظهار داشت: بعضی دوستان تلفنی یا حضوری می پرسند كه تكلیف ادغام موسسه چه می شود؟ می خواهم بگویم به نظرم نیاز نیست به آن بپردازیم. ما كه هستیم و كار می نماییم و امیدواریم همانطور كه این هفت سال كار را پیش بردیم، همانطور ادامه دهیم چون خودم هم خبر ندارم چه اتفاقی می افتد.
آخرین هنرمندی كه در این مراسم برای تولدش دعوت شد ایران درودی (هنرمند نقاش) بود كه با ویلچر و در صورتیكه شرایط جسمی مساعدی نداشت آمد و به انتقاد از ادغام موسسه هنرمندان پیشكسوت با بنیاد رودكی پرداخت و اظهار داشت: موسسه تالار رودكی یعنی چه؟
او كه در لحظاتی احساساتی و با عصبانیت از این مساله صحبت می كرد، اظهار داشت: به آقای عظیمی هم گفته ام كه هر كاری لازم است بگوید تا انجام دهیم و حتی شده بروم جلوی وزارت ارشاد رختخوابم را پهن كنم برای جلوگیری از این همراهی و حمایت می كنم.
این هنرمند اضافه كرد: این موسسه حداقل احترام ما را دارد و ما باید هم صدا شویم و از همه استدعا می كنم كه هم صدای من شوید. من هیچ وقت نتوانستم در این مراسم و سفرها باشم و الآن هم از رختخواب و زیر سُرم آمدم ولی با صدای بلند، داد خواهم زد كه نخواهم گذاشت این كار صورت گیرد.
این هنرمند نقاش همین طور خطاب به دیگر همكاران هنرمندش اظهار داشت: یك استدعای دیگری هم دارم. اگر مرا دوست دارید دعا كنید خدا به من عمر دهد تا این موزه ای را كه می خواهم، بتوانم راه بیندازم و ۱۹۵ تابلویی را كه نفروخته ام بر روی دیوارهای موزه بگذارم و خودم آنرا افتتاح كنم.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، فضای جشن تولد هنرمندان با عنایت به حضور هنرمندان قدیمی صمیمی بود و بسیاری از حاضران كه سالهاست فعالیت چندانی ندارند، خاطراتی مشترك را از گذشته با هم تقسیم می كردند.
یكی از جالب توجه ترین خاطرات آنها كه سر هر میزی می شد نكته ای از آن شنید تفاوت مدیریت دوران گذشته عرصه هنر با زمان فعلی بود و اینكه مدیران و حتی وزیر فرهنگ و هنر را در قدیم خیلی راحت تر می شد ملاقات كرد و آنها برخوردی راحت تر با حتی كارمندان وزارتخانه داشتند اما الان اصلا چنین شرایطی نیست.
یكی از هنرمندان موسیقی حاضر در این جشن با همكارانش از وضعیت موسیقی درد دل می كرد و می اظهار داشت كه تاریخ ۵۰ ساله موسیقی ایران را خوب میداند و می داند كه برخی از خواننده هایی كه الان ۱۵۰ هزارتومان پول بلیت كنسرتشان است قبلاً مداح بودند ولی نسل فعلی این چیزها را نمی داند و خیلی اتفاقات این چنینی سطح فرهنگ و سلیقه مردم را پایین آورده است.
با این حال حدودا تمام این هنرمندان از این دورهمی های هر از گاهی یا همكاران خود ابراز رضایت می كنند تا جایی كه بعضی ها برای همین جشن سه ساعته خودرا از شهرهای دیگری به تهران می رسانند.
پیش از این اعلام شده بود نوبخت معاون رئیس جمهور مقرر است در این مراسم شركت نماید كه این اتفاق نیفتاد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~