فقر اطلاعاتی مشكلی برای خدمات رسانی صندوق اعتباری هنر

فقر اطلاعاتی مشكلی برای خدمات رسانی صندوق اعتباری هنر

فقر اطلاعاتی مشكلی برای خدمات رسانی صندوق اعتباری هنر

به گزارش مدل كودك معاون اعضا صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: هنرمندان و فعالان فرهنگی در حوزه كسب و كار فرهنگی و كارآفرینی می توانند وام قرض الحسنه دریافت نمایند.
به گزارش مدل كودك به نقل از سایت اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، منصور وحیدی فر در نشست با هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآنی استان مركزی در اراك اظهار داشت: ۵۲ هزار نفراز اعضای این صندوق به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده اند. این صندوق با ۳۳ نمایندگی مستقر در ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های سراسر كشور در حال خدمات رسانی به جامعه بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه است و هنرمندان سراسر كشور بعد از دریافت معرفی نامه از طرف معاونت های تخصصی و ادارات فرهنگ و ارشاد استانها می توانند از تمام خدمات صندوق اعتباری هنر بهره مند شوند.
او ارائه خدمات بیمه ای به اهالی فرهنگ و هنر را یكی از مهمترین اقدامات صندوق دانست و اظهار داشت: صندوق اعتباری هنر با دید تسهیل گری مبادرت به بیمه هنرمندان می كند اما احراز هویت هنری افراد در استانها توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد و تاكید ما بر ارزیابی تخصصی در این امر است تا افراد واجد شرایط از خدمات برخوردار شوند.
وحیدی فر در بخش دیگرسخنان خود به تسهیلات كارآفرینی در بخش فرهنگ و هنر اشاره نمود و اضافه كرد: با هدف حمایت و رونق بخشی به اقتصاد فرهنگ و هنر صندوق اعتباری هنر با ارائه تسهیلات قرض الحسنه از هنرمندان كارآفرین حمایت می كند.
وی با اشاره به طرح كمك مستمری اظهار داشت: بیشتر از ۳ هزار هنرمند در كشور در چارچوب كمك مستمری و طرح تكریم مقرری ماهانه دریافت می كنند. طی سفرهای حمایتی به مناطق محروم و كم برخوردار هنرمندان حائز شرایط بسیاری شناسایی و با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فهرست كمك مستمری صندوق قرار گرفتند.
زهرا حق شعار، مشاور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر هم در این دیدار هدف از سفرهای حمایتی را شناسایی هنرمندان مستعد و ناشناس عنوان نمود و اظهار داشت: طی ۱۸ سفر فارغ از نگاه های مذهبی و قومی با هنرمندان بسیاری در منازل، بیمارستان ها، آسایشگاه سالمندان و در مكان های دورافتاده و صعب العبور دیدار كردیم.
ایشان سپس اضافه كرد: متأسفانه طی این سفرها دریافتیم فقر اطلاعاتی سبب عدم برخورداری اهالی فرهنگ و هنر از خدمات صندوق است. ما از خود هنرمندان می خواهیم كه صدای یكدیگر شوند. صندوق اعتباری هنر با تمام توان در امتداد ارائه خدمات به جامعه فرهنگ و هنر با وجود مشكلات اقتصادی و محدودیت های بودجه ای تلاش می كند.
تیم اعزامی صندوق اعتباری هنر از روز دوشنبه ۱۱ آذر به مدت یك هفته میهمان اهالی فرهنگ، هنر، و فعالان قرآنی استان هستند و در چهارمین روز از این سفر با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه اراك دیدار كردند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~