شاهدان شیدایی به روایت نصرالله قادری

شاهدان شیدایی به روایت نصرالله قادری

شاهدان شیدایی به روایت نصرالله قادری

به گزارش مدل كودك شهیدان هنوز زنده اند و بر سفره ایزد تبارك روزی می خورند و ما را می بینند تا چه خواهیم كرد بر عظمتی كه برساختند.
نصرالله قادری – نویسنده، منتقد، كارگردان و پژوهشگر ایرانی – به مناسبت مراسم پاسداشت شهدای هنرمند، یادداشت ویژه ای تحت عنوان «شاهدان شیدایی» نگاشته است.
متن این یادداشت كه در اختیار ایسنا قرار گرفته چنین است:
«وقتی از فلسفه سخن می گوییم؛ منظرها به چیستی پدیده است. در روزگاری كه سودای نان و نام و پست و میز و منفعت و… سكه رایج است، یادكرد خدای مردانی كه همه چیز حتی جان خویش را ایثار كردند تا پاكی و راستی و بوی آدمیت بماند، كمترین كاری است كه ما را یادآور می شود كه سفره حضرت حق برچیده نشده است.
اگر سعادت حسینی شدن را نداشتیم؛ باید شرافت زینبی بودن را داشته باشیم و گرنه بدون شك یزیدی هستیم.

معروف است كه هیچ اندیشه ای ماندگار نخواهد شد، الا اینكه همنشین هنر شود. هر انسان هنرمندی رسالتی دارد و اگر چشم دیدن داشته باشیم و گوش شنیدن هنوز هوشیار باشد؛ صدای «هَل مَن ناصر» هنوز به گوش می رسد.

كائنات منتظر پاسخ هنرمند است كه خداوند استعدادی به او اعطا كرده است كه می تواند حقیقتِ عریانِ غریب مانده را بازنمایی كند و این بسته به ادراك، وابسته به شعور و پیوسته به رنج مقدسی است كه در جان دارد.
شهدا هنوز زنده اند و بر سفره ایزد تبارك روزی می خورند و ما را می بینند تا چه خواهیم كرد بر عظمتی كه برساختند.»
مركز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشاركت سازمان بسیج هنرمندان كشور مراسم پاسداشت شهدای هنرمند كشور را برگزار می كنند. در این برنامه مقرر است از شهدای هنرمند رشته های مختلف هنری همچون سینما، هنرهای نمایشی، موسیقی و سرود، هنرهای تجسمی، عكاسی، ادبیات، خوشنویسی، و شعر تجلیل و تكریم شود.

طبق گزارش روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان كشور، این مراسم روز شنبه ۲۳ آذرماه ازساعت ۱۷: ۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~