یك تولیدكننده اسباب بازی: توجیه اقتصادی ندارد اسباب‎بازی وارد نماییم

یك تولیدكننده اسباب بازی: توجیه اقتصادی ندارد اسباب‎بازی وارد نماییم

یك تولیدكننده اسباب بازی: توجیه اقتصادی ندارد اسباب‎بازی وارد نماییم

به گزارش مدل كودك یك تولیدكننده اسباب بازی معتقد است: به قدری تولیدكنندگان داخلی تقویت شده‎اند كه امروز توجیه اقتصادی ندارد كه بخواهیم از چین و یا كشورهای دیگر اسباب‎بازی و یا سرگرمی وارد نماییم.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، حسین رضا سلطانی اظهار داشت: قبلا واردكننده‎ اسباب‏ بازی و وسایل تفریحی بودم و الان برعكس، به صادركننده اسباب بازی تبدیل شده‎ام. این اتفاق به صورت واقعی رقم خورده است و فقط یك شعار نیست.
این تولیدكننده توضیح داد كه واقعا در صنعت تفریحات و اسباب‎بازی، تولیدكنندگان هم تقویت شده‎اند و هم تولیدكنندگان جدید به وجود آمده اند؛ یعنی عده ای كه قبلا در یك حوزه‎ دیگر فعالیت می‎كردند و در كسب و كار و حرفه خود ناموفق بودند، امروز وارد این حوزه شده اند و در زمینه‏ های كودك، اسباب بازی، تولید بازی های فكری، سرگرمی‎های آموزشی و تجهیزات مراكز بازی و شهربازی فعالیت می نمایند و به سرعت در حال توسعه هستند.
این فعالِ تولیدات و طراحی بازی كودكان اظهار داشت: توصیه‏ من این است كه اگر كسی می خواهد وارد یك كسب و كار حرفه‏ ای شود این حوزه ظرفیت دارد تا افراد مختلفی را به خود جذب كند؛ چون جامعه نیاز به تفریحات دارد و عرضه و تقاضا در این بازار با هم برابری نمی‎كند و به همین خاطر كشش این را دارد كه افراد تازه نفس وارد آن شوند و در بازارهای رقابتی در كنار هم فعالیت كنند.
او اضافه كرد: نكته‏ خیلی مهم این است كه ما قبلا واردكننده‏ اسباب‏ بازی بودیم، اما امروز به صادركننده تبدیل شده‎ایم. در واقع اتفاق هایی كه در كشور افتاد برای یك سری از صنعت‎ها ایجاد فرصت كرد كه یكی از آن‏ ها صنعت اسباب‏ بازی بود. من بعنوان كسی كه كار و حرفه‎ام راه اندازی فضاها و وسایل بازی كودك است، می گویم وارد كردن وسایل بازی از خارج كشور كار درستی نیست، چون تمامی محصولات بازی حدودا مشابه با نمونه‎ خارجی آن در ایران تولید می شود.
سلطانی اظهار داشت: كشورهایی كه ما به آنها صادرات داریم مثل عراق، عمان، تركیه، افغانستان و كشورهای همسایه ایران خصوصاً اقلیم كردستان عراق بازارهای خوبی برای فروش محصولات ما هستند. قیمت دلار سبب شده است كه محصولات داخلی تولید ما برای آن‏ ها مناسب باشد و بنا بر این ما بازار خوبی در این كشورها برای فروش داریم.
او توضیح داد: در گذشته این اتفاق چندان فراگیر نبود، اما در سال های اخیر به قدری زیاد شده كه ما در طول هفته در هر كدام از واحد‎ها چندین مشتری خارجی خصوصاً از كشور تركیه داریم كه نیازمند خرید از تولیدات داخلی ما هستند، درحالی كه قبلا ما خودمان واردكننده‎ وسایل بازی از این كشور بودیم و امروز جای ما عوض شده است.
او اضافه كرد: جالب است بدانیم كه ما محصولاتی را از روی كالاهای اروپا یا تركیه كپی و در ایران تولید كردیم و الان همان را به خود این كشورها به فروش می‏ رسانیم. این بسیار نكته‏ خوبی است كه ما در تولید به توانایی هایی رسیده ایم كه حتی نمونه‏ های كپی بردای شده از خود این كشورها را به نحوی تولید می‎كنیم كه خود آن‏ ها خریدار این محصولات می شوند و این اتفاق خوبی برای صنعت تولید اسباب بازی ایران است.
این تولیدكننده در آستانه پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی ضمن تشریح وضع موجود، اظهار داشت: در كشور ما تولیدات در زمینه‏ وسایل بازی و تفریحات بسیار رونق گرفته و در مقایسه با سال قبل كه متاسفانه در این عرصه ضعف های زیادی داشتیم، امروز روز به روز به كارگاه‎ها و تولیدی‏ های ساخت اسباب‏ بازی اضافه می شود و كارگاه‎ها را بزرگ تر می‎كنند و دراین زمینه صاحب قدرت می‎شوند. قسمتی از این گسترش به سبب بازارهای خارجی آن‎ها و بخشی دیگر به سبب عدم وارد شدن محصولات خارجی به ایران است.
این فعال صنعت اسباب بازی به خانواده بعنوان مشوق تولیدكننده اشاره نمود و توضیح داد: ‎‎‎به دلیل اهمیت نقش كودك در خانواده و رفع نیاز آن‎ها به بازی و سرگرمی، این صنعت می‎تواند ظرفیت این را داشته باشد كه افراد به آن وارد شوند و در زمینه‎های مختلف كاری مشغول به فعالیت شوند. با عنایت به این كه تفریحات و مكان‎های تفریحی در كشور ما محدود است، این وسایل بازی كه به راحتی می‎توانند در هر كجا استفاده شوند، از این ظرفیت برخوردار می باشند كه با عنایت به حفظ كیفیت و بهداشت مواد اولیه آنرا توسعه بدهیم و نیازهای مختلف خانواده و كودكان را بتوانیم تحت پوشش قرار دهیم.
طبق گزارش روابط عمومی و امور بین الملل كانون پرورش فكری كودك و نوجوان، سلطانی درانتها تصریح كرد: از آن جایی كه امروزه شكل خانه ها بیشتر آپارتمانی شده است، رفت وآمدها و بازی‏ های كودكان محدود است و نیاز كودكان در مقایسه با نسل های قبلی به اسباب بازی بیشتر حس می شود. بنظر می رسد خانواده‎ها باید به این نیاز كودكان اهمیت بیشتری بدهند و هر چقدر این اهمیت بیشتر باشد تولیدكننده برای تولید محصول مناسب با كیفیت بالا ترغیب می‎شود.
پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی از طرف كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان با همكاری انجمن تولیدكنندگان اسباب بازی، ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی ریاست جمهوری و شورای نظارت بر اسباب بازی از ۷ تا ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مركز آفرینش های فرهنگی هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار می گردد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~