معاون وزیر ارشاد مطرح كرد‏ ثبت سفارش كاغذ مورد نیاز مطبوعات

معاون وزیر ارشاد مطرح كرد‏ ثبت سفارش كاغذ مورد نیاز مطبوعات

معاون وزیر ارشاد مطرح كرد‏ ثبت سفارش كاغذ مورد نیاز مطبوعات

به گزارش مدل كودك ایسنا/همدان معاون حقوقی، امور مجلس و استانها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود ‏مشكلات و معضلات پیش آمده در زمینه تأمین كاغذ مورد نیاز كشور، اظهار داشت: بطور میانگین ‏سالیانه حدود ۱۰۰ هزار تن كاغذ در زمینه نشر كتاب و چاپ مطبوعات مصرف داریم.‏
علی اصغر كاراندیش ظهر یك شنبه ۸ دی ماه در هشتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر، با اشاره به اینكه با پیگیری های انجام شده كاغذ مورد نیاز حوزه های نشر كتاب و مطبوعات ثبت سفارش شده است، اضافه كرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای این مساله مصوب شده است.
وی با اشاره به شفاف سازی های صورت گرفته در سطح كلان وزارتخانه، اظهاركرد: در سالجاری مجوزها را از ۱۱۵ مورد به ۳۶ مورد كاهش دادیم.
كاراندیش به تحقق اهداف دولت الكترونیك در این وزارتخانه اشاره و اشاره كرد: در زمینه بیمه هنرمندان نیز اقدامات خوبی رقم خورده است.
معاون حقوقی، امور مجلس و استانها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه كرد: در بهمن ماه سال ۹۵، ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر از هنرمندان در سطح كشور بیمه بودند اما حالا این رقم به ۳۳ هزار نفر رسیده و روند شناسایی هنرمندان همچنان ادامه دارد.
وی به فعالیت ۸۰۰ مجتمع فرهنگی در سطح كشور و در حال ساخت بودن ۳۲۰ مجتمع فرهنگی دیگر اشاره و اظهاركرد: ۲۳۰۰ مؤسسه قرآنی دارای مجوز هم اكنون مشغول به فعالیت هستند.
در تولید محتوا ضعف داریم
كاراندیش با اشاره به اینكه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه كاری گسترده ای دارد و دارای شش معاونت با مسئولیت های گوناگون و سنگینی است، افزود: نكته مهمی كه در حوزه فعاتی های هنری و فرهنگی باید بدان توجه گردد، تولید محتواست.
وی با اشاره به اینكه ما فرهنگ را از راه هنر به مخاطبان انتقال می دهیم، اضافه كرد: متأسفانه در تولید محتوای مناسب ضعف داریم و هنوز محتوا به اندازه كافی تولید نكرده ایم.
معاون حقوقی، امور مجلس و استانها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر اینكه اعضای شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ملایر باید از ظرفیت و پتانسیل موجود در حوزه فرهنگ و هنر برای تولید محتوا بهره ببرند، اظهار داشت: این شورا در زمینه فرهنگسازی در سطح جامعه نقش مهمی برعهده دارد و باید در زمینه های اقتصاد مقاومتی، مسائل اجتماعی و حقوق شهروندی فرهنگ سازی كند.
در مقام اجرا از مصوبات غافل شدیم
كاراندیش در بخش دیگری فرهنگ را زیربنای توسعه هر جامعه ای دانست و اظهاركرد: ما در مقام مجریان امور فرهنگی برای توسعه همه جانبه و پایدار، از آنجه باید انجام می دادم و از مصوبات غافل شدیم و به صورت مسئله پی نبردیم.
معاون حقوقی، امور مجلس و استانها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر اینكه كار در حوزه فرهنگ، كار تنها یك دستگاه خواص نیست و در سطح كشور ۲۶ دستگاه دولتی، نهاد و ارگان باید دراین زمینه همكاری داشته باشند، اضافه كرد: اعتبارات فرهنگی نز بین این دستگاه ها توزیع می شود.
از انفصال در كار فرهنگی بپرهیزید
كاراندیش بر ضرورت توجه بیشتر و داشتن اهتمام به وظایف شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها تاكید كرد و اظهار داشت: برنامه ریزی برای هماهنگی و همسوكردن دستگاه ها، مراكز و مؤسسات دولتی و غیردولتی عضو این شورا برای انجام كارهای فرهنگی باید در دستور كار مسئولان ملایر قرار بگیرد.
وی اشاره كرد: باید از انفصال و جدایی در كار فرهنگی بپرهیزید همین طور این شورا باید معضلات و لطمه های اجتماعی را شناسایی و احصا كرده و بعد با برنامه ریزی راهبردی و همكری سایر دستگاه های عضو، تقسیم كار صورت گیرد.
معاون حقوقی، امور مجلس و استانها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه اگر این مهم در كار شورای فرهنگ عمومی محقق شود ما در زمینه فرهنگ بطور قطع رشد خواهیم داشت، افزود: بررسی پیوست فرهنگی و آثار و تبعات فرهنگی اقدامات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در شهرستان ها و سطح كلان جامعه باید توسط شورای فرهنگ عمومی صورت گیرد.
كاراندیش در بخش دیگری بر پرهیز از بخشی عمل كردن متولیان فرهنگی جامعه تاكید كرد و از كانون های فرهنگی و هنری مساجد خواست تا جدی تر و فعال تر كرده و برای رفع معضلات و مشكلات اجتماعی وار میدان شوند.
وی اظهار داشت: اگر ساختمان مورد نیاز برای پلاتوی هنرمندان ملایر تأمین شود، ما آمادگی داریم تا تجهیزات و امكانات لازم برای تجیهز كامل آنرا در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد ملایر قرار دهیم.
فرهنگ نباید «رژیمی» باشد
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، امام جمعه ملایر نیز در این نشست با اشاره به بحث ناتوی فرهنگی و تلاش دشمنان برای كاهش نسل در ایران، اظهار داشت: نباید اجازه بدهیم نسل كشی مدرنیته در جامعه حاكم شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر برقراری اضافه كرد: رهبری معظم تاكید فراوانی بر ازدیاد نسل داشتند و نسبت به بالارفتن سن جمعیت ایران آگهی دارند.
وی با استناد به سخنان و ارائه آمار توسط رئیس اداره ثبت احوال ملایر اظهار داشت: میزان زاد و ولد در این شهرستان ۱۰ تا ۱۲ درصد كاهش داشته است.
برقراری با تاكید بر اینكه ملایر و سایر نقاط كشور باید رشد جمعیت و فرزندآوری را در دستور كار خود قرار دهند، اظهار نمود: این بحران باید كارشناسی و لطمه شناسی شود.
امام جمعه ملایر به عوامل كاهش نسل چون مشكلات اقتصادی و اجتماعی و… اشاره نمود و اضافه كرد: متولیان فرهنگی جامعه باید در امتداد جلوگیری از كاهش جمعیت، فرهنگ سازی گسترده ای انجام دهند چونكه نیروی انسانی هر كشوری، سرمایه ای عظیم شمرده می شود.
وی در بخش دیگری با اشاره به اینكه قرآن كریم به مقوله فرهنگ توجه ویژه ای داشته و در خیلی از آیات در این مورد صحبت كرده است، تصریح كرد: فرهنگ، یعنی زینت دادن به سبك زندگی اسلامی. فرهنگ مانند غذای روح است. فرهنگ ما نباید «رژیمی» باشد بلكه باید سالم و قابل استفاده بوده و بتواند خارجی ها را كه تشنه فرهنگ ناب و غنی ایرانی هستند، جذب نماید.
لایحه نظام جامع رسانه در حال پیگیری
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز به در حال پیگیری بودن لایحه نظام جامع رسانه اشاره نمود و اظهار داشت: خبرنگاران قشری مظلوم هستند كه دیده نمی شوند اما در سطوح مختلف جامعه اثر گذارند.
حجت الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به اینكه تصویب لایحه نظام جامع رسانه اقدامی مهم و ماندگار برای ساماندهی این قشر است، اضافه كرد: در سطح شهرستان ملایر نشریات محلی و خبرگزاری ها خوب كار می كنند.
وی هدف از این جلسه را بررسی مزیت ها فرهنگی و هنری ملایر عنون كرد و اضافه كرد: بستر كار تعاملی در ملایر فراهم شده و مسئولان با وحدت پیگر امور هستند.
آزادیخواه به سابقه فرهنگی ملایر اشاره و اظهاركرد: این شهرستان دارای دانشگاه های متعدد، مراكز عمومی و تخصصی و سطوح عالی حوزه علمیه و پنج پایگاه امامت جمعه در شهرهای مختلف دارد كه نشان از بنیه مذهبی این منطقه است.
وی با اشاره به اینكه در زمیه تئاتر و نمایش نیز حرف های زیادی برای گفتن داریم، افزود: مؤسسات و خانه های قرآنی در ملایر با ظرفیت بالا در حال فعالیت هستند.
ملایر؛ فاقد زیربنای فرهنگی مناسب
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس نیز خاصیت بارز ملایری ها را داشتن فرهنگ غنی و پیشینه تاریخی دانست و اظهار نمود: متأسفانه با وجود ظرفیت های بسیار، ما همچمنان فاقد زیربنای فرهنگی مناسب هستیم.
محمد كاظمی تأمین زیربنای فرهنگی مناسب را برای رشد و توسعه فرهنگ دینی و انقلابی این منطقه لازم دانست و اضافه كرد: هنوز یك پلاتو و فرهنگ سرای مناسب برای فعالیت و تمرین هنرمندان ملایری وجود ندارد.
وی به همكاری بانك پاسارگاد در زمینه راه اندازی و ساخت كتابخانه های روستائی در ۶ روستا اشاره نمود و اضافه كرد: یك مركز كتابخوانی نیز در شهر زنگنه راه اندازی شده است.
كاظمی به مشكلات نشریات محلی در زمینه تأمین كاغذ اشاره و بیان كرد: بحران به وجود آمده در بحث گرانی كاغذ سبب كاهش تعدد چاپ نشریات شده كه باید بررسی و تمهیدات لازم اندیشیده شود.
خیزش ملایر برای رواج ازدواج آسان
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، فرماندار ویژه ملایر نیز با اشاره به اینكه درصدد هستیم با همكاری تمام دستگاه های اجرایی بطور جدی به مقوله «ازدواج آسان» بپردازیم، اظهار داشت: دراین زمینه از ظریفت سالن های دستگاه های محتلف برای برگزای رایگان مراسم استفاده می نماییم.
قدرت الله ولدی اظهاركرد: همین طور درصدد هستیم تا به منظور كاهش هزینه خانواده ها غذای مهمانان با ۵۰ درصد تخفیف توسط دانشگاه های ملایر طبخ شود.
وی به ظرفیت عظیم و كم نظیر واقفین ملایری در تمام حوزه ها اشاره نمود و اضافه كرد: طی نامه ای در چند بند درخواست های مسئولین ملایر برای مساعدت مالی و… از طرف معاونت وزارت ارشاد به مجموعه ملایر، تقدیم دكتر كار اندیش می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی ملایر نیز با اشاره به اینكه این شهرستان دارای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است، اظهار داشت: ما فاكتورهای مهم فراوانی چون برند شهر ملی منبت، شهر جهانی انگور و.. را دارا هستیم.
حجت الاسلام طالب تركاشوند، به فعالیت ۷۳ كانون فرهنگی و هنری مساجد، ۲۸ چاخانه، ۱۶ گروه نمایش، ۱۵ آموزشگاه آزاد هنری، پنج مؤسسه قرآنی و شش انجمن ادبی اشاره نمود.
وی با اشاره به اینكه دفتر انجمن سینمای جوانان در ملایر فعال است، اظهار داشت: هم اكنون سه نشریه محلی در زمینه كار مطبوعاتی مشغول به فعالیت هستند.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، شركت در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، رسیدگی به مشكلات و مطالبات جامعه هنری و اتحادیه صنف چاپخانه داران شهرستان همچون برنامه های سفر معاون وزیر ارشاد به ملایر است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~