بیانیه اتاق اصناف؛ بازار ایران سیاه پوش شد

بیانیه اتاق اصناف؛ بازار ایران سیاه پوش شد

بیانیه اتاق اصناف؛ بازار ایران سیاه پوش شد

به گزارش مدل كودك اصناف و بازاریان سراسر كشور ضمن محكوم كردن ترور سردار حاج قاسم سلیمانی، از تعطیلی بازار در بعضی شهرستان ها در روز دوشنبه خبر دادند.

به گزارش مدل كودك به نقل از اتاق اصناف ایران، به دنبال شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی سراسر بازار كشور سیاه پوش و در بعضی از شهرستان ها بازار تعطیل شد.
برنامه اتاق های اصناف مراكز استان ها درباره آخرین شرایط بازار و چگونگی آئین عزاداری است:
سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف مركز استان خوزستان: تشییع پیكر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فردا از ساعت ۸: ۳۰ در اهواز صورت خواهد گرفت. به این مناسبت استانداری ادارات و مدارس را تعطیل اعلام نموده است و بازار اهواز هم تعطیل می باشد. مردم و بازاریان اهواز آمادگی كامل برای برگزاری هرچه با شكوه تر این آئین را دارند.
جلال الدین محمد شكریه رئیس اتاق اصناف مركز استان گیلان: ظهر روز جمعه، پس از نماز جمعه، راهپیمایی بزرگی برگزار گردید و بازاریان و اصناف حضور گسترده ای در این راهپیمایی داشتند و امروز بازاریان گیلان همچون سایر استان ها به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بازار را سیاه پوش كرده اند. در این استان بنر و پوسترهای زیادی چاپ و انتشار یافته است. اصناف گیلان همچون سایر اصناف شهرستان ها همچون همیشه در كنار انقلاب بوده و خواهند بود.
محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مركز استان خراسان رضوی: به منظور برگزاری مراسم خاكسپاری پیكر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی فردا ۱۵ دی ماه همه واحدهای صنفی بازار این كلانشهر در نوبت بامداد تعطیل هستند. بر این اساس همه واحدهای صنفی در سطح مشهد بخصوص واحدهای مستقر در اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) فعالیت نخواهند داشت.
رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف مركز استان اصفهان: مراسمی جهت عزاداری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز عصر در اصفهان برگزار گردید و به این واسطه آن دسته از واحدهای صنفی كه در حاشیه محل برگزاری این مراسم بوده اند، تعطیل كردند. علاوه بر این بازار سیاه پوش است.
مهدی امیدوار رئیس اتاق اصناف مركز استان خراسان شمالی: روز جمعه جلسه فوق العاده ای در اتاق اصناف بجنورد گذاشته شد و بر مبنای آن، امروز ساعت ۹ در مصلی مراسم عزاداری برگزار گردید و تعداد زیادی از بازاریان در این مراسم حضور بهم رساندند. علاوه بر این ۵ هزار پوستر با تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا امشب به چاپ خواهد رسید و در ادامه بین مغازه داران و در مسیرهای اصلی شهر توزیع می شود. همینطور تمامی ۴۳ اتحادیه مشغول تهیه پرچم سیاه برای نصب بر سردر مغازه ها و سیاه پوش كردن شهر هستند.
سید محمود موسوی رئیس اتاق اصناف مركز استان زنجان: بعدازظهر امروز مجلس ترحیمی به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مسجد ثارالله و حسینه رزمندگان زنجان برگزار می شود. بر این اساس اطلاع رسانی انجام شده است و از جانب دیگر اتحادیه ها و كسبه بنر و پرچم سیاه نصب كرده اند. این ها به رسم وظیفه انجام شده است و كسی به دنبال این كه، این اقدامات جایی به ثبت برسد نیست.
سید محمود هاشمی رئیس اتاق اصناف مركز استان فارس: به دنبال شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، شیراز به صورت بی سابقه ای سیاه پوش شده است و عزاداری ها امروز در حال برگزاری است. این عزاداری ها عاشقانه است و مردم شهر سوگوار هستند. رؤسای اتحادیه ها هم به همین مناسبت امروز جلسه ای در اتاق اصناف شیراز برگزار خواهند كرد.
محمد فرج زاده ها رئیس اتاق اصناف مركز استان قزوین: بازار قزوین امروز تا ۱۰ بامداد تعطیل بود و عزاداری ها ادامه دارد.
علی ارشدی رئیس اتاق اصناف مركز استان كهكیلویه و بویراحمد: از روز گذشته در یاسوج با بارندگی شدید مواجه هستیم. با این وجود از همان روز گذشته پلاكاردهایی در سطح شهر نصب كرده ایم. اتاق اصناف با همكاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در اینباره با هم همكاری می كنند. از امروز بامداد هم رؤسای اتحادیه ها و برخی از بازاریان در بازار هستند. تا به این لحظه بازار تعطیل نشده است اما به جهت برنامه ریزی برای تجمع عظیم بازاریان امكان دارد بخشی از بازار تعطیل شود. ضمن این كه بر مبنای مشاهدات ما سوگی شهر را فراگرفته است كه نمونه آنرا كمتر دیده ایم. این در شرایطی است كه آنچنان كه گفته شد شدت بارندگی بسیار زیاد است.
حسین خلیلی رئیس اتاق اصناف مركز استان گلستان: فردا مراسمی در مصلی برگزار می گردد و اطلاعیه داده شده و بنرهایی هم در سطح استان گلستان نصب شده است.
منوچهر اسبكوه رئیس اتاق اصناف مركز استان لرستان: مراسم عزاداری در استان لرستان برگزار می گردد. اجلاسی به همین مناسبت در اتاق اصناف مركز استان لرستان برگزار گردید. در سطح شهر بنرهایی زده شده است و فردا بامداد هم بعد از برگزاری نشستی به همراه نمایندگان اصناف به مصلی می رویم. روز دوشنبه كه روز خاكسپاری است هم برنامه ویژه ای داریم. روز چهارشنبه هم برنامه ویژه ای برای اصناف و بازاریان داریم كه بنابر این مناسب بازار تعطیل خواهد شد. فرد بسیار مهم و شهید والا مقامی را تقدیم اسلام كرده ایم و طبق سنوات گذشته بازاریان خویش را ملزم به همراهی می كنند.
مجتبی پیرزاده رئیس اتاق اصناف مركز استان مازندران: بازاریان با نصب بنر و پوستر در این سوگواری سهیم هستند. مراسم ختم به این مناسبت برگزار می گردد.
حاج میرحبیب هاشمی رئیس اتاق اصناف مركز استان آذربایجان شرقی: بازار تبریز به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی امروز تعطیل می باشد. بازاریان تبریزی در سوگ از دست دادن سردار جبهه مقاومت، مغازه های خویش را تعطیل كرده اند.
جمشید زند رئیس اتاق اصناف مركز استان مركزی: به دنبال ضایعه شهادت سپهبد سلیمانی، بامداد امروز بازار اراك تعطیل بود و اصناف استان با سیاه پوش كردن واحدهای صنفی خود ارادت خویش را به این سردار شهید نشان دادند. اصناف استان همراه با مسؤلان استانی، برای برنامه های دیگری برای بزرگداشت این شخصیت بزرگ برنامه ریزی می كنند و حضور خواهند داشت.
عبدالمجید جلالی رئیس اتاق اصناف مركز استان هرمزگان: مراسم عزاداری به این مناسبت در مصلی در استان هرمزگان برگزار گردید. فردا ظهر هم در مسجد امام مراسمی برگزاری و بیانه ای قرائت خواهد شد.
حسین محرابی رئیس اتاق اصناف مركز استان همدان: بازار همدان امروز سیاه پوش است و مراسمی برای امشب همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع بازار برگزار می شود. در اینباره به تمامی هیأت مدیره اتحادیه ها، انجمن بسیج اصناف، انجمن اسلامی بازار، استاندار، شهردارهای منطقه و … اطلاع رسانی شده است تا در این مراسم شركت نمایند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~