در گزارش مدل كودك اعلام شد بسته بندی زعفران در ایران بمراتب از اروپا بهتر است

در گزارش مدل كودك اعلام شد بسته بندی زعفران در ایران بمراتب از اروپا بهتر است

در گزارش مدل كودك اعلام شد بسته بندی زعفران در ایران بمراتب از اروپا بهتر است

به گزارش مدل كودك نایب رییس شورای ملی زعفران با اشاره به اینكه در زمینه بسته بندی طلای سرخ هیچ مشكلی نداریم، اظهار داشت: قیمت این محصول در كشور برای یك هفته هم نمی تواند ثابت بماند واین از چالش های اساسی صادرات است.

غلامرضا میری، نایب رییس شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار مهر با تاكید بر ظرفیت گسترده كشور برای بسته بندی زعفران و وجود صنایع تبدیلی برای ایجاد ارزش افزوده در این بخش، اظهار داشت: هم اكنون بیشتر از یك هزار تن ظرفیت بسته بندی زعفران با برند و استاندارد در كشور وجود دارد در صورتیكه تولید زعفران كل كشور در نهایت ۵۰۰ تن است.
وی با اشاره به اینكه در حال حركت به سمت تولید ارگانیك زعفران هستیم و در آینده میزان آن بیشتر می شود؛ اظهار نمود: البته محصولی هم كه هم اكنون در كشور تولید می شود كیفیت كمتری از محصولات ارگانیك ندارد، چونكه معمولاً در روستا و به دور از صنایع و كارخانه ها تولید می شود.
نایب رئیس شورای ملی زعفران افزود: با این وجود نهاده های غیرشیمیایی در تولید ارگانیك این محصول نقش به سزایی دارد، كما اینكه هم اكنون نیز بعضی از تولیدكنندگان از این شیوه استفاده می نمایند.
رئیس اتحادیه صادركنندگان زعفران خراسان رضوی با اشاره به تنوع بسته بندی كشور در حوزه زعفران و ارتقا دانش كشور در این حوزه اضافه كرد: برای مثال در كشور ما یك شركت بسته بندی زعفران ۱۰۰ نوع بسته بندی دارد و بسته بندی ها بمراتب از آنچه در اروپا وجود دارد، بهتر است. در اروپا كل بسته بندی به ۱۰ نوع هم نمی رسد. در صورتیكه افراد ناآگاه مدام از ضعف بسته ‎ بندی زعفران ایران حرف می زنند.
میری مشكلات و موانع موجود بر سر راه صادرات زعفران را به مدیریت این محصول مرتبط دانست و اظهار داشت: مشكل از بسته بندی نیست، بلكه به سیاست هایی بر می گردد كه بازار زعفران ما در دنیا را تحت تأثیر قرار داده است. مثلاً كشوری مثل اسپانیا با خریداران زعفران قرارداد می بندد تا این محصول را به قیمت ثابت برای یك سال به آنها عرضه كند؛ در صورتیكه در كشور ما قیمت این محصول برای یك هفته هم ثابت نیست.
نایب رئیس شورای ملی زعفران، اشاره كرد: محصول زعفران تابحال نیازی به واردات نهاده های كشاورزی همچون كود و سم از خارج نداشته است و عمده كود آن نیز داخلی است كه با قیمت مناسب در اختیار كشاورزان قرار می گیرد، با این وجود نیازمند افزایش كیفیت نهاده ها برای افزایش تولید هستیم.
میری با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی نهاده های كشاورزی تهران اظهار نمود: نمایشگاه به صورتی حلقه ارتباطی بین كشاورزان و تامین كنندگان نهاده ها و مسئولان حوزه كشاورزی است.
وی اشاره كرد: هر گونه دانش و نوآوری در حوزه نهاده ها كه به افزایش كمیت و كیفیت زعفران كشور كمك نماید، برای زعفران كاران مفیدست كه امیدواریم در این نمایشگاه نیز شاهد دستاوردهای نوین و سودمند برای زعفران كاران باشیم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~