هفته آگاهی از مغز به دور پنجم رسید

هفته آگاهی از مغز به دور پنجم رسید

هفته آگاهی از مغز به دور پنجم رسید

مدل كودك هفته آگاهی از مغز به دور پنجم رسید
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، این هفته را باید رویدادی جهانی برای ارتقاء و علاقه مندی به تحقیقات علوم اعصاب دانست كه هرساله اسفندماه با حمایت های ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی و همكاری مراكز و نهادها درنقاط مختلف كشورمان انجام می شود.
برمبنای اعلام روابط عمومی معاونت علمی، امسال نیز مانند سال های گذشته این پنجمین دور در استان های مختلف برگزار می گردد تا شاهد افزایش دانش مردم درباره مغزشان با برگزاری برنامه های مختلف باشیم.
در این راستا برای برگزاری هرچه بهتر این دوره نشست هم اندیشی شورای راهبردی «هفته آگاهی از مغز» با حضور سید كمال خرازی مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور توسعه علوم شناختی انجام شد.
در این جلسه كه سیاستگذاران امور سلامت و آموزش و پرورش، مدیران شهرداری، انجمن های علمی و سازمان های مردم نهاد شركت داشتند، زمینه های همكاری، هماهنگی و تشریك مساعی برای برگزاری پنجمین سال هفته آگاهی از مغز در سطح كشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
محمدتقی جغتایی، مشاور ارشد ستاد توسعه علوم شناختی در امر آموزش در این جلسه هم اندیشی با تاكید بر ارتقاء سرمایه شناختی جامعه، اظهار داشت: با حمایت ها و برنامه ریزی های این ستاد، كارهای متنوعی در حوزه مغز و آگاهی از عملكرد و ساختارهای این بخش حیاتی بدن انسان و توانمندسازی آن در سطح جامعه تدوین شده و درحال اجرا است.

او همینطور بیان كرد: هفته آگاهی از مغز امسال برای پنجمین سال متوالی در كشور برگزار می گردد تا ضمن ارائه آموزش ها و پرداختن به طرح های تحقیقاتی، زمینه شناسایی بیماری ها و اختلالات در حوزه های مغز به ویژه در دو حیطه كودك و بزرگسال بمنظور پیشگیری و درمان هرچه بیشتر فراهم گردد.

بگفته جغتایی، در این هفته تلاش می شود تا با استفاده از تمامی راه ها و بهره گیری از ظرفیت ها و امكانات، سطح دانش و اطلاعات از توانایی های مغز و نیز راه های جلوگیری از كاهش توانایی های مغز در میان اقشار مختلف مردم درجامعه افزایش یابد.
بر طبق این گزارش، هفته آگاهی از مغز كمپینی جهانی برای ارتقای علاقمندی عمومی به تحقیقات علوم اعصاب است كه توسط اتحادیه پژوهش های مغز دانا و اتحادیه اروپایی دانا و به صورت سالیانه از ۱۹۹۶ تابحال انجام می شود. سازمان پژوهشی دانا یك سازمان خصوصی متشكل از عصب شناسان برجسته دنیا است كه با شعار دروازه ورود به اطلاعات معتبر درباره مغز، تحقیقات در رابطه با مغز را بوسیله كمك های مالی، انتشار مطالب و برنامه های آموزشی پشتیبانی می كند. اهداف كلی موسسه پژوهشی دانا بر سه اصل ارتقای بهتر مغز و عملكردهای آن، سرعت بخشیدن به كشف درمان اختلالات مغزی و مبارزه با برچسب زدن اختلالات مغزی بوسیله آموزش های ارائه شده استوار است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~