پرسش های جدید مجلس درباره معافیت مالیاتی برخی كالاها و خدمات فرهنگی معافیت مالیاتی فیلم و سریال سازی مجدد بررسی می شود

پرسش های جدید مجلس درباره معافیت مالیاتی برخی كالاها و خدمات فرهنگی معافیت مالیاتی فیلم و سریال سازی مجدد بررسی می شود

پرسش های جدید مجلس درباره معافیت مالیاتی برخی كالاها و خدمات فرهنگی معافیت مالیاتی فیلم و سریال سازی مجدد بررسی می شود

مدل كودك: برمبنای تصمیم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی كاغذ چاپ، تحریر و روزنامه، فرش دستباف و صنایع دستی تولید داخل از مالیات معاف هستند و معافیت مالیاتی حوزه هایی چون تبلیغات در روزنامه ها و نشریات، خدمات نویسندگی، كارگردانی و تهیه­ كنندگی فیلم (اعم از سینما و تلویزیون) و تئاتر، خدمات فیلم­برداری، تدوین و ویراستاری فیلم و سریال و خدمات اقامتی هتل­ های سه ستاره و پائین­ تر و سایر مراكز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یا اتحادیه های ذی ربط، برای بررسی مجدد، به كمیسیون اقتصادی ارجاع داده می شود.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، در شرایطی كه آذر ماه امسال اعلام شده بود، طبق دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه، تمامی كارهای انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری در لایحه بودجه سال آینده مشمول معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی می شوند، با انتقاد از این تصمیم همه گیر، بعضی از كارهای فرهنگی و هنری، برای بررسی دوباره درباب معافیت مالیاتی، به كمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده می شوند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه (۲۴ دی ماه)، طی مصوبه ای موارد معافیت از پرداخت مالیات و عوارض را برای برخی كالاها و خدمات تعیین كردند كه البته قسمتی از این معافیت ها مربوط به كالاها و خدمات فرهنگی است.
در ماده ۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده كه به تصویب مجلس رسید، اشاره شده است كه خمیر كاغذ و كاغذ باطله، دفتر تحریر، كاغذ چاپ، تحریر و روزنامه از پرداخت مالیات معاف هستند. همین طور نسخه های كاغذی و الكترونیكی برای محصولاتی شامل كتاب، روزنامه و مجله و نشریه در لیست كالاهای معاف از مالیات قرار می گیرند.
افزون بر این در این مصوبه آمده است كه فرش دستباف و مواد اولیه اصلی از پرداخت مالیات معاف هستند. از طرف دیگر صنایع دستی تولید داخل بعنوان موضوع ماده (۱) قانون پشتیبانی از هنرمندان، استادكاران و فعالان صنایع دستی مصوب دی ماه ۱۳۹۶ مطابق فهرستی كه تا اختتام دی ماه هر سال توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهاد می ­شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می­ رسد، معاف از مالیات هستند.
برمبنای مصوبه مجلس شورای اسلامی، در حوزه خدمات؛ خدمات چاپ و انتشار روزنامه شامل كاغذی یا الكترونیكی، چاپ كتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها نیز از پرداخت مالیات معاف می گردند.
درانتها این مصوبه تاكید شده است كه موضوع معافیت مالیاتی بعضی از كالاها و خدمات فرهنگی جهت بررسی به كمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده می شود.
تبلیغات در روزنامه ها و نشریات، خدمات نویسندگی، كارگردانی و تهیه كنندگی فیلم (اعم از سینما و تلویزیون) و تئاتر، خدمات فیلم­برداری، تدوین و ویراستاری فیلم و سریال و همین طور خدمات اقامتی هتل­ های سه ستاره و پایین ­ تر و سایر مراكز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یا اتحادیه­ های ذی ربط همچون این موارد است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~