دانشگاه تهران در كنار دانشجویان چینی؛ دولت و ملت چین با اتكا به تاریخ غنی خود از بحران بیرون رود

دانشگاه تهران در كنار دانشجویان چینی؛ دولت و ملت چین با اتكا به تاریخ غنی خود از بحران بیرون رود

دانشگاه تهران در كنار دانشجویان چینی؛ دولت و ملت چین با اتكا به تاریخ غنی خود از بحران بیرون رود

به گزارش مدل كودك یك استاد دانشگاه تهران اشاره كرد: امیدواریم دولت و ملت چین با اتكا به تاریخ و فرهنگ غنی خود بتوانند بر بحران اخیر به وجود آمده درباره ی ویروس كرونا غلبه كنند.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، مسئولان دانشكده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در نشستی صمیمانه با دانشجویان چینی این دانشكده، با حضور هیات رئیسه دانشكده، معاون بین​الملل دانشكده، مدیركل همكاریهای بین​المللی، دبیر اول بخش فرهنگی سفارت چین و برخی از رسانه های چینی به مناسبت سال نو چینی، با ابراز همدردی خود با این دانشجویان، اعلام نمودند كنار آنها هستند.
گودرز رشتیانی – مشاور امور بین​الملل دانشكده ادبیات و علوم انسانی-، بیان كرد: امیدوارم دولت و ملت چین با اتكا به تاریخ و فرهنگ غنی خود بتوانند بر بحران اخیر به وجود آمده، یعنی ویروس كرونا غلبه كنند.
وی به بخش هایی از تاریخ روابط دو كشور خصوصاً روابط دانشگاهی در سال های اخیر بین این دو كشور اشاره نمود و اضافه كرد: خوشبختانه این روابط همچنان رو به توسعه و گسترش است.

غلامحسین كریمی دوستان – رئیس دانشكده ادبیات و علوم انسانی – نیز با خوشامدگویی به دانشجویان و میهمانان چینی به فرهنگ و تمدن والای چین اشاره نمود و با بیان این بخش از شعر سعدی كه «بنی آدم اعضای یك پیكرند/كه در آفرینش زیك گوهرند*چو عضوی به در آورد روزگار/دگر عضوها را نماند قرار»، به روحیه انسان دوستی در ادب فارسی پرداخت و اضافه كرد: امیدوارم ملت چین بتواند بر این مشكل غلبه پیدا كند.
محمدباقر قهرمانی، – معاون امور بین الملل دانشگاه تهران – نیز، دانشگاه تهران را خانه دوم دانشجویان چینی دانست و اضافه كرد: دانشگاه تهران همراه همیشگی و یاور نزدیك این دانشجویان بوده و آمادگی كامل برای توسعه مناسبات با دانشگاه های چین در همه عرصه ها برقرار است.
«جو شیجی» – دبیر اول بخش فرهنگی سفارت چین – نیز در سخنانی به زمینه های موجود برای توسعه مناسبات فرهنگی دو كشور پرداخت.
حسن فاضلی نشلی – استاد باستان​شناسی دانشگاه تهران – نیز با اشاره به روابط نزدیك با دانشگاه​های چین، به حضور یك ساله خود در مراكز علمی آن كشور اشاره كردكه به قول خود نتایج بسیار خوبی در گسترش تعاملات علمی داشته است.

تدبیری برای دفاع دانشجویان چینی كه نمی توانند به ایران بیایند
علی شهیدی – عضو هیئت علمی گروه ایران​شناسی – نیز به پرورش نسل دوم پژوهشگران چینی ایران​شناس اشاره نمود كه هم اكنون به تحصیل در دانشكده ادبیات و علوم انسانی اشتغال دارند و اضافه كرد: امیدوارم دانشگاه تهران بتواند برای دانشجویان چینی كه به سبب مسائل اخیر فعلا امكان حضور در ایران و دانشگاه را ندارند، بتواند راهكاری برای دفاعیه آنها ارائه كند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~