ثبت برند و لوگو، ستاندن كارت بازرگانی، جواز تاسیس و كسب

ثبت برند و لوگو، ستاندن كارت بازرگانی، جواز تاسیس و كسب

ثبت برند و لوگو، ستاندن كارت بازرگانی، جواز تاسیس و كسب

مدل كودك: شركت ثبتی و حقوقی سرآسا با داشتن كادری مجرب و مطمئن شما را در انتخاب هر چه بهترعلامات و نشانه های تجاری یاری خواهدنمود.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، ثبت برند روشی برای متمایز و متفاوت شدن نام تجاری از دیگران است. زمانی كه به فروشگاهی می رویم تا كالای مورد نیاز خودرا خریداری نمائیم و یا اینكه به دنبال خدماتی هستیم به دنبال اسمی خاص و منحصر به فرد می گردیم و به همین علت نخستین سوالی كه در ذهن ما به وجود می آید و از فروشنده یا مسئول خدمات می پرسیم نام برند و اسم تجاری محصول یا خدمات است. در واقع مشتریان برای خرید یك محصول به برند و لیبل آن اهمیت زیادی می دهند، به همین خاطر هر شخصی كه بخواهد یك فعالیت شغلی یا خدماتی را شروع كند نخستین اقدامی كه باید انجام دهد، این است كه نامی كه با آن فعالیت می كند را بعنوان اسم تجاری در اداره ثبت علایم تجاری به ثبت برساند. بعد از آن آغاز به تبلیغات و برندسازی برای نام تجاری كند.
برند باید دارای تمام خاصیت های یك محصول برای شناساندن آن به مشتری باشد تا او بتواند با شناخت كامل آن محصول، كالا و یا خدمات انتخاب درستی داشته باشد.
تصدیق برند یك سند رسمی شمرده می شود كه دارنده آن مالك آن علامت یا اسم تجاری است و هیچ شخص دیگری حق استفاده، كپی و حتی تحریم آنرا ندارد.
در دنیای تجارت و كسب و كار برند به دو شكل فارسی و لاتین وجود دارد. همین طور برند را می توان به دو صورت حقیقی و حقوقی ستاندن كرد. یعنی اگر شخصی برای خود و به نام خود بخواهد برندی را ثبت كند این می شود به صورت شخص حقیقی ولی اگر شركتی بخواهد برای خود برندی داشته باشد باید به نام شركت و با مدارك مربوط به آن مبادرت به ثبت برند نماید.

لازم به ذكر مدت اعتبار یك علامت تجاری (ثبت لوگو) دو سال است كه این زمان مجدد برای ده سال دیگر هم قابل تمدید است. نكته جالب توجه این است كه شما می توانید برند یا لوگویی را كه به نام خود ثبت كرده اید را به مبلغی بیشتر به دیگران واگذار نمائید و این مقدار بستگی به كاركرد آن برند و مدت زمان استفاده از آن دارد. پس اهتمام كنید علایم یا نشانه هایی انتخاب كنید كه در آن از نظر دیگران برای آن كسب و كار جذاب باشند.
شركت ثبتی و حقوقی سرآسا با داشتن كادری مجرب و مطمئن شما را در انتخاب هر چه بهترعلامات و نشانه های تجاری یاری خواهدنمود.
اخذ كارت بازرگانی
اخد كارت بازرگانی یكی دیگر از موارد مهم و ضروری در هر كسب و كار و حرفه ای داشتن كارت بازرگانی است. كارت بازرگانی به دو نوع حقیقی (شخصی) و حقوقی (شركتی) منقسم می شود. هر شخصیت حقیقی و حقوقی می تواند در آن واحد دو كارت حقیقی و حقوقی داشته باشد اما گرفتن دو كارت حقیقی یا دو كارت حقوقی برای یك نفر امكان پذیر نیست.
امكان گرفتن كارت بازرگانی برای اتباع غیر ایرانی مقدور نیست. تنها راهی كه می توانند كارت بازرگانی داشته باشند این است كه بعنوان مدیر عامل شركت اقدام نمایند. چنانچه دارنده ی كارت بازرگانی فوت نماید یا مدیریت عاملی شركت به شخص دیگری واگذار شود، كارت بازرگانی باید غیرفعال شود.
با توجه به فرآیند سخت ستاندن كارت بازرگانی و گذر از ادارات مختلف شما می توانید این امر را به راحتی به ما بسپارید تا در كوتاه ترین زمان ممكن و صرف هزینه كم كارت خودرا دریافت كنید.
اخذ جواز
با توجه به نوع كسب و كار تجارت هر فردی جوازهای متفاوتی وجود دارد. در اینجا ما شما را با اوناع این جوازها آشنا می نماییم.
جواز تأسیس
جواز تأسیس گواهی و مجوزی است جهت سرمایه گذاری و تولید در شهرك های صنعتی. جواز تأسیس باتوجه به نوع محصول از وزارت صنعت، معدن، تجارت، جهاد كشاورزی یا وزارت بهداشت و… دریافت می شود و مدت زمان اعتبار این جواز تأسیس یك سال است و قابلیت تمدید آن برای دارندگان وجود دارد البته مدت تمدید جواز تأسیس مطابق با نظر كارشناسان و همین طور باتوجه به پیشرفت كار متفاوت می باشد. توجه به این نكته الزامی است كه در صورت عدم تمدید جواز توسط متقاضیان، جواز تأسیس به خودی خود باطل و از درجه اعتبار ساقط است.
اشخاص حقیقی یا حقوقی بمنظور انجام سرمایه گذاری یا اقدامات تولیدی و اقتصادی نیاز به ستاندن مجوزی تحت عنوان جواز تأسیس دارند. ستاندن جواز تأسیس باتوجه به نوع محصولات باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت یا جهاد كشاورزی یا سایر ارگان های مرتبط صورت گیرد. در ضمن بمنظور تولید كالاهای متفاوت همانند ابزار آلات پزشكی و دارویی یا راه اندازی كارخانه های داروسازی و كارخانه های مواد غذایی قبل از هر اقدامی، ستاندن مجوز از وزارت بهداشت الزامی است.
پس از دریافت جواز تأسیس متقاضیان می توانند پروانه بهره برداری را نیز ستاندن نمایند و در شهرك های صنعتی، زمینی باتوجه به متراژهای درج شده در جواز خریداری نمایند. در واقع ستاندن جواز تأسیس پیش زمینه ای جهت خرید زمین و دریافت پروانه بهره برداری است.
نكته قابل ذكر این است كه بمنظور ستاندن یك جواز باید كالاهایی كه با یگدیگر هم خوانی دارند در آن جواز ذكر شوند بعنوان مثال مواد آرایش و بهداشتی با جوازهای مرتبط قالیشویی، مواد غذایی و …نمی توانند در یك جواز آورده شوند.
جواز كسب
جواز كسب برای هر كسب و كاری است كه با حقوق مصرف كنندگان مرتبط می باشد یا نیاز به مهارت دارد و مطابق قانون نیازمند دریافت مجوزهای مخصوص از مراجع خاص است. مشاغلی همچون آرایشگری، نانوایی، فست فودها و رستوران ها، اتوبارها، خیاطی ها و… از مشاغلی هستند كه نیاز به جواز كسب دارند.
برخی مشاغل مستلزم داشتن مهارت خاص است كه افراد می توانند بعد از كسب این مهارت ها گواهی مربوطه را از مراكز آموزشی مجاز دریافت و به اتحادیه عرضه كنند. اما برخی مشاغل ضرورتی برای آموزش مهارت خاص ندارند بلكه باید توانایی انجام و ارائه خدماتی از قبیل تامین مكان مناسب و امكانات مالی مكفی را داشته باشند كه هم در این گونه موارد و هم در مورد دارندگان مهارت شغلی، تكلیف به تامین مكان مناسب و مطابق استاندارهای تعریف شده برای اشتغال به شغل مربوطه وجود دارد.
این استانداردها باتوجه به احتمال خطرات شغلی، ایمنی اشخاص، كاركنان و مراجعان و همین طور اموال، تجهیزات و گاه حریم، مساحت و امكانات جانبی تعیین و تعریف شده و اتحادیه ها و اداره اماكن بعد از احراز وجود این شرایط، مقدمات صدور جواز كسب را فراهم می كنند. البته در پرونده شغلی شخص، مدارك و دلیلهای وجود این صلاحیت ها و امكانات باید بطور اطمینان بخش و با مدرك لازم وجود داشته باشد. مدارك هویتی و حق استفاده از محل شامل اجاره نامه معتبر یا سند مالكیت از ضروریات و الزامات است.
جواز مشاغل خانگی
با توجه به اینكه زنان دوشادوش مردان و در كنار آنها به كارهای شغلی و اجتماعی می پردازند به همین علت كسب و كارهای خانگی بعنوان راهكاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می گردند. در واقع با این روش زنان نیز به طریقی می توانند در كنار خانواده خویش درآمد زایی نمایند. این نوع كسب و كار دارای مزایایی همچون ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، استفاده از نیروی كار تمامی اعضای خانواده، كاهش و حتی حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره مكان برای كارگاه و ایاب و ذهاب و ایجاد زمینه های كار خانوادگی، امكان انتقال تجربیات به وسیله آموزش غیررسمی به روش استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده و… است.

جواز بسته بندی
همان گونه كه از نام جواز بسته بندی برمی آید این نوع مجوز برای بسته بندی انواع كالاها و اقلام مختلف در زمینه های گوناگون صادر می گردد و این جواز به اشخاص حقیقی و یا اشخاص حقوقی جهت سرمایه گذاری داخلی یا خارجی جهت بسته بندی در زمینه های مختلف بسته بندی داده می شود. و این مجوز دارای انتقال به دیگری نیز هست.
جواز بسته بندی گواهی است كه به دارنده ی آن اجازه می دهد در یكی از شهرك های صنعتی، منطقه یا ناحیه صنعتی و در واقع مناطق مجازی كه در جواز تأسیس عنوان شده است به بسته بندی محصولی كه در جواز تأسیس ذكر شده است اقدام نماید.
جواز بسته بندی باتوجه به نوع محصول بسته بندی ازوزارت صنعت و معدن و تجارت و یا جهاد كشاورزی یا سایر ارگان های مربوطه صادر می شود.
همان گونه كه در مطالب بالا ذكر شد جواز بسته بندی به دو صورت حقیقی و حقوقی صادر می گردد كه هر كدام دارای شرایط خاص خود هستند و باید بوسیله سازمان مربوطه احراز گردد.
با توجه به اینكه ستاندن هر كدام از موارد بالا مستلزم پیمودن راهی سخت و طولانی است مؤسسه ثبتی و حقوقی سرآسا شما را در این راه یاری خواهدنمود تا بتوانید با صرف هزینه ای كم و در كوتاه ترین زمان ممكن به آن جه می خواهید دست یابید. لازم به ذكر است تمامی مشاوره های ما دراین زمینه به صورت رایگان انجام خواهد گرفت. هدف ما رضایت شماست.
به منظور مشاوره رایگان انواع امور ثبتی كسب و كار خود می توانید با شماره ۰۲۱-۲۲۳۹۵۷۱۷ – ۰۹۱۹۷۷۰۵۴۷۰ تماس گرفته یا به دفتر مركزی به آدرس: تهران، بلوار اندرزگو، بلوار صبا، ابتدای مهر ۸، پلاك ۴۰، واحد ۶. بازگشت نمایید.
نشانی وب سایت: https: //sar-asa.com/ نشانی ایمیل شركت سر آسا info@sar-asa.com
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~