به منظور پیشگیری از شیوع كرونا؛ مراسم هفته آگاهی از مغز  به سال آینده موكول شد

به منظور پیشگیری از شیوع كرونا؛ مراسم هفته آگاهی از مغز  به سال آینده موكول شد

به منظور پیشگیری از شیوع كرونا؛ مراسم هفته آگاهی از مغز  به سال آینده موكول شد

مدل كودك: برگزاری پنجمین سال هفته آگاهی از مغز در سطح كشور كه قرار بود از نیمه دوم اسفند ماه امسال آغاز شود، به سبب پیش گیری از شیوع بیماری كرونا و ضرورت توجه به تامین سلامت آحاد افراد جامعه به سال آینده موكول شد.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، “هفته آگاهی از مغز” رویدادی جهانی برای ارتقاء و علاقه مندی به تحقیقات علوم اعصاب است كه هرساله با حمایت های ستاد توسعه علوم شناختی و همكاری مراكز و نهادها درنقاط مختلف كشورمان برگزار می گردد.
دكتر محمد تقی جغتایی، مشاور ارشد ستاد توسعه علوم شناختی درامر آموزش با تاكید بر اینكه جلوگیری از شیوع ویروس بیماری كرونا و تامین سلامت علاقه مندان و شركت كنندگان در مراسم های متنوع هفته آگاهی از مغز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: بنا بر این برگزاری مراسم پنجمین سال هفته آگاهی از مغز در سطح كشور به اواخر فروردین ماه سال آینده موكول شد.
وی با بیان این كه هفته آگاهی از مغز همزمان با هشتمین همایش بین ‏المللی علوم شناختی اواخر فروردین ماه سال آینده در كشور اجرا می شود، تصریح كرد: هشتمین همایش بین ‏المللی علوم شناختی با هدف برقراری تعاملات علمی برای توسعه و گسترش كارهای پژوهشی و همكاریهای بین رشته ای با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در دانشگاه شهید بهشتی گشایش می یابد.
مشاور عالی ستاد توسعه علوم شناختی اشاره كرد: هفته آگاهی از مغز با هدف ارتقای دانش و افزایش سطح آگاهی عموم مردم از ساختار و عملكردهای مغز برگزار و تلاش می شود با استفاده از تمامی ظرفیت ها و امكانات، سطح دانش و اطلاعات از توانایی های مغز و نیز راه های جلوگیری از كاهش توانایی های مغز در میان اقشار مختلف مردم در جامعه افزایش یابد.
وی اشاره كرد: در هفته آگاهی از مغز با حمایت و برنامه ریزی های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، كارهای متنوعی در حوزه مغز و آگاهی از عملكرد و ساختارهای این بخش حیاتی بدن انسان و توانمندسازی آن در سطح جامعه به اجرا درمی آید.
دكتر جغتایی اظهار داشت: در هفته آگاهی از مغز همین طور اهتمام بر آن است تا با ارائه آموزش ها و پرداختن به طرح های تحقیقاتی، زمینه شناسایی بیماری ها و اختلالات در حوزه های مغز به ویژه در دو حیطه كودك و بزرگسال بمنظور پیشگیری و درمان این بیماری ها هرچه بیشتر فراهم گردد و با اجرای برنامه های گوناگون آموزشی و علمی نسبت به ارتقای بهداشت و توانمندسازی مغز و نیز راه های جلوگیری از كاهش توانایی مغز اطلاع رسانی صورت گیرد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~