سازمان حمایت مصرف كنندگان افزایش قیمت انواع ماسك به بهانه شیوع كرونا ممنوع و برخلاف قانون است

سازمان حمایت مصرف كنندگان افزایش قیمت انواع ماسك به بهانه شیوع كرونا ممنوع و برخلاف قانون است

سازمان حمایت مصرف كنندگان افزایش قیمت انواع ماسك به بهانه شیوع كرونا ممنوع و برخلاف قانون است

به گزارش مدل كودك سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان اعلام نمود: هرگونه افزایش قیمت انواع ماسك به بهانه شیوع كرونا ممنوع و غیرقانونی می باشد.
به گزارش مدل كودك به نقل از سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان، حداكثر نرخ فروش به مصرف كننده نهایی هر عدد ماسك سه لایه ۴۱۰ تومان و ضمن اینكه ماسك N95 نیز به سبب مصارف مورد نظر در مراكز درمانی عرضه می گردد همه داروخانه ها و مراكز عرضه مكلف به رعایت سقف قیمت تعیین شده در فروش انواع ماسك سه لایه هستند.
براساس تصممیات كارگروه تنظیم بازار، هرگونه افزایش قیمت انواع ماسك به بهانه شرایط فعلی كشور ممنوع خواهد بود و بدیهی است این سازمان ضمن رصد و پایش بازار و كسب اطلاعات از كلیه مراكز تولید كننده، توزیع كننده و خرده فروش با هرگونه افزایش قیمت برخورد خواهدنمود.
این گزارش حاكیست؛ باتوجه به پتانسیل امكان تامین اقلام مذكور در داخل كشور از طرف تولیدكنندگان، هم اكنون مشكلی برای تامین اقلام مذكور وجود نداشته و تولیدكنندگان با حداكثر ظرفیت خود در حال فعالیت هستند، پس از هموطنان تقاضا می شود از خریدهای غیرضروری و بیشتر از نیاز اجتناب كنند.
ضمن اینكه بر طبق هماهنگی های صورت گرفته با سازمان تعزیرات حكومتی رسیدگی به این پرونده ها در اولویت برخورد و صدور رأی خواهد شد.
با توجه به اینكه شیوع بیماری كرونا موجب ضرورت استفاده از ماسك و دستكش یك بار مصرف برای پیش گیری از ابتلاء شده، با آن دسته از توزیع كنندگان و عرضه كنندگانی كه با سوء استفاده از این شرایط نسبت به عدم عرضه و احتكار اقدام می كنند بعنوان بی نظمی در نظام توزیع، بدون چشم پوشی و برابر قانون برخورد می شود.
این اطلاعیه به منزله ابلاغیه رسمی تلقی شده و اجرای آن برای تمامی واحدهای اقتصادی ذینفع الزامیست.
ضمناً از عموم هموطنان درخواست می گردد، در صورت مشاهده ی هرگونه تخلف دراین زمینه، مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها در سراسر كشور برای پیگیری گزارش نموده تا سریعاٌ به آن رسیدگی و با متخلفین برابر قانون برخورد شود.
همچنین با هدف جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در عرضه ماسك های تقلبی در بازار، كلیه داروخانه ها و عرضه كنندگان موظفند از شبكه مجاز تعیین شده خرید خودرا انجام دهند..

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~