شما هم دعوتید چالش لبخند برای مقابله با كرونا

شما هم دعوتید چالش لبخند برای مقابله با كرونا

شما هم دعوتید چالش لبخند برای مقابله با كرونا

مدل كودك: ای پسته ی تو خنده زده بر حدیث قند / مشتاقم از برای خدا یك شكر بخند (حافظ)در فضای مجازی چالش خنده و لبخند راه افتاده است. چالشی برای عبور از روزهای آلوده به ویروس كرونا. چالشی كه اهتمام دارد غم و ناامیدی این روزها را حتی برای لحظه ای، از جان ها بزداید.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، دو سه روزی است كه #چالش_لبخند در فضای مجازی راه افتاده است. این چالش پس از شیوع ویروس كرونا در برخی از شهرهای ایران، در اینستاگرام با هدف امیدبخشی به جامعه شروع شد.
در این چالش به لبخند دعوت می شوید و دیگران را هم به لبخند دعوت می كنید. بدین ترتیب كه دوستی با به اشتراك گذاشتن عكسی كه در آن لبخند به لب دارد، تعدادی را به انتشار عكسی لبخندآلود دعوت می كند و این طور می شود كه چرخه لبخندها ادامه می یابد.

چالش لبخند سبب شده است كه خیلی هایمان گالری گوشی، تصاویر جدید و قدیمی را ورق بزنیم به دنبال زیباترین لبخندمان. شاید لابه لای این عكس ها به این فكر می نماییم كه چقدر كم خندیده ایم و چرا فرصت ها را برای لبخند از دست داده ایم.
عده ای هم تصاویر دسته جمعی تولد و دورهمی های خانوادگی و فامیلی را به اشتراك می گذارند. با این عكس ها برخی خاطره های خوش گذشته را مرور و همه حاضران در عكس را دعوت می كنند كه باردیگر بخندند و عكسی از لبخند خود به نمایش بگذارند و این طور می شود كه چالش لبخند ادامه می یابد.

تعدادی هم عكسهایی از خنده یا قهقه ی فرزندان نوزاد و خردسال خودرا به اشتراك گذاشته اند. برخی زوج های جوان هم تصاویر دوتایی خندانشان را منتشر نموده اند. مادری كه فرزندان خودرا در آغوش گرمش كشیده یا پدری كه این روزها فرصت بیشتری دارد تا همبازی فرزندانش شود؛ همهگی عكسهایی از لبخندهایشان به اشتراك می گذارند.
این چالش كه با سرعت بسیار بالایی دست به دست شده، خنده تعداد زیادی از هموطنان را درگیر خود كرده است. با این وجود عده ای سخت منتقد چالش لبخند هستند و معتقدند كه شرایط كشور به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به حدی بد است كه جایی برای خنده باقی نگذاشته است. ویروس كرونا هم كه دیگر هر امیدی را از ما گرفته است. برای همین این تصور را دارند كه انتشار تصاویر خنده، نشان دهنده ی بی خیالی، بی دردی و بی توجهی به معضلات موجود در جامعه و مشكلات دیگران است.

به هر حال جهت شركت در چالش لبخند هیچ الزامی وجود ندارد، چون چالشی است كه از دل خود مردم جوشیده است. با اینكه چالش لبخند نمی تواند كشنده ویروس خطرناك كرونا باشد؛ اما می تواند در دادوستد امید و انرژی مثبت نقش داشته باشد؛ حتی كوتاه مدت و گذرا. چالش خنده نمی تواند پادزهر ویروس كرونا باشد؛ اما می تواند تا حدی پادزهر یأس و ناامیدی فراگیر باشد.
قابل انكار نیست كه آدمِ با امید، نه در مقابل ویروس كرونا، بلكه در مقابل هر بیماری جسمی یا معضل اجتماعی اقتصادی دیگری، بیشتر توان ایستادگی دارد. چالش لبخند تمرینی است برای تقویت همبستگی اجتماعی. به جهت اینكه بدانیم در مقابله با ویروس كرونا تنها نیستیم. برای فكر كردن به دیگری. مراقبت از سلامتی خود بخاطر دیگران. چالش لبخند امیدی است برای آمدن روزهای بهتر.

با هشتگ های چالش لبخند یا چالش خنده، این گونه عكس ها را در اینستاگرام می توانیم ببینیم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~