گزارش مدل كودك سایت های فروش لوازم خانگی قاچاق مسدود شدند

گزارش مدل كودك سایت های فروش لوازم خانگی قاچاق مسدود شدند

گزارش مدل كودك سایت های فروش لوازم خانگی قاچاق مسدود شدند

به گزارش مدل كودك باوجود توقف واردات رسمی لوازم خانگی كره ای، عرضه قاچاق این اقلام در بعضی وبسایت های داخلی همچنان ادامه دارد، در همین راستا طی هفته جاری بعضی از این وبسایت ها مسدود شدند.
به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، با آخر مهلت عرضه لوازم خانگی فاقد اصالت در مرداد ماه ۱۳۹۸ و اتمام مهلت های تمدید شده برای دریافت و نصب شناسه كالای لوازم خانگی در ۱۵ بهمن ماه سالجاری، عملیات برخورد و جمع آوری لوازم خانگی قاچاق از سطح عرضه شروع شد. در همین راستا، برخورد با وب سایت های عرضه این اقلام هم در دستور كار قرار گرفته است و در همین ارتباط مرتضی میری، رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برخورد ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز با سایت هایی كه مبادرت به عرضه كالای قاچاق می كنند، اظهار داشت: از اوایل هفته جاری، با برخی از سایت متخلفی كه پیش تر شناسایی شده بودند، برخورد شد و هم اكنون این سایت ها از دسترس خارج شدند.
وی اضافه كرد: در ادامه این حركت، تصمیم بر آن شد كه اگر این مجموعه های مجازی، قصد ادامه فعالیت داشته باشند، می بایست مانند سایر سایت های قانونی، مبادرت به دریافت مجوز و شناسه كالا كنند، در غیر این صورت فیلتر خواهند شد.
لوازم خانگی در سایت های دارای مجوز عرضه می شود
رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به این سؤال كه با عنایت به انتشار ویروس كرونا آیا سایت های دارای مجوز، مبادرت به فروش كالا می كنند یا خیر، تصریح كرد: هم اكنون سایت های زیادی مبادرت به عرضه لوازم خانگی با شناسه كالا می نمایند.
وی همینطور با تاكید بر اینكه مصرف كنندگان نهایی از تهیه كالاهای فاقد شناسه امتناع كنند، افزود: در ارتباط با تهیه لوازم خانگی از سایت ها باید اظهار داشت كه مصرف كنندگان دقت داشته باشند تا كالای شناسه دار خریداری كنند.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی اضافه كرد: در صورتی كه هر كدام از این سایت ها كالای فاقد شناسه به مصرف كننده نهایی عرضه كرد، مصرف كنندگان می توانند با سامانه ۱۲۴ ارتباط برقرار كرده یا اینكه به نهادهایی همچون سازمان صمت استان یا اتحادیه لوازم خانگی رجوع كنند.
۸۰ درصد تابلوهای یك برند كره ای هنوز جمع آوری نشده است
میری با اشاره به آخرین وضعیت جمع آوری تابلوهای دو برند معروف كره ای اظهار داشت: هم اكنون برند ال جی به شكل كامل تابلوهای خویش را جمع آوری كرده، این در شرایطی است كه یك برند كره ای تنها ۲۰ درصد از تابلوهای خویش را برداشته و عملاً هنوز ۸۰ درصد تابلوهای آن در بازار موجود است كه این شركت متعهد شده آنها را هم از سطح شهر جمع كند.
وی در انتها اضافه كرد: هم اكنون این شركت كره ای صرفاً تعدادی لامپ تصویر دارد كه قرار شد تا آخر سال به تولید تلویزیون ادامه دهد اما در سال جدید، محصولات این شركت با نام دو برند ایرانی تولید خواهد شد.
به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، طبق بررسی های انجام شده پنج سایت مشهور كه پیش از این مبادرت به فروش كالای لوازم خانگی قاچاق و فاقد شناسه می كردند، با پیگیری ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز از دسترس خارج شده اند.
به همین منظور با عنایت به لزوم خرید كالاهای با اصالت، مصرف كنندگان نهایی می توانند بعد از نصب اپلیكیشن سامانه جامع تجارت، كد شناسه كالای درج شده بر روی محصول و یا قید شده در سایت های فروش معتبر را در این برنامه وارد كرده و از اصالت كالای مد نظر خود اطمینان حاصل نمایند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~