گمرك اعلام كرد رشد ۶۰ درصدی واردات كالاهای اساسی در ۹ماهه سال جاری

گمرك اعلام كرد رشد ۶۰ درصدی واردات كالاهای اساسی در ۹ماهه سال جاری

گمرك اعلام كرد رشد ۶۰ درصدی واردات كالاهای اساسی در ۹ماهه سال جاری

به گزارش مدل كودك گمرك ایران جزئیات واردات ریز اقلام كالاهای اساسی طی ۹ ماه سالجاری را منتشر نمود كه از رشد ۶۰ درصدی واردات برخی كالاهای اساسی حكایت دارد.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، گمرك ایران جزئیات واردات ریز اقلام كالاهای اساسی از آغاز سال تا تاریخ ۱۶ آذر ماه سال جاری و ایام مشابه سال قبل را منتشر نمود.
بر این اساس، حدود ۶ میلیون تن ذرت در سال ۹۷ و به همین میزان هم در سال ۹۸ وارد كشور شده است كه رشد وزنی واردات این كالا در سال ۹۸ حدود ۴ درصد كاهش یافته اما به لحاظ ارزش بیشتر از ۲ درصد رشد كرده است.
براساس این آمار، در سال ۹۸ حدود ۱.۱ میلیارد دلار تجهیزات و دارو وارد شده كه به لحاظ وزنی ۱۷ درصد رشد كرده است.
همچنین انواع دانه های روغنی یا سویا، در ۹ ماهه سالجاری با ۶۵۰ میلیون دلار نسبت به سال قبل با كاهش ۴۰ درصدی در ارزش واردات همراه شده است. واردات برنج خارجی هم با بیشتر از یك میلیارد دلار با وزن تقریبی یك میلیون تن نسبت به سال ۹۸ حدود ۴ درصد رشد كرده است.
كدام كالاها بالای ۶۰ درصد افزایش واردات داشتند؟
واردات كنجاله سویا در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ از نظر وزنی ۶۲.۸۵ درصد و به لحاظ ارزش ۶۰.۸۳ درصد رشد داشته است. همینطور واردات شكر خام در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته، از لحاظ وزن ۷۸۸.۶۵ درصد و از لحاظ ارزش ۶۸۸.۵۶ درصد افزایش را تجربه كرده است.
واردات كره بسته بندی هم در سال جاری نسبت به سال گذشته، ۶۶.۰۸ درصد در وزن و ۵۷ درصد در ارزش، با رشد مواجه بوده است. میزان واردات كودهای شیمیایی هم ۸۶.۵۴ درصد در وزن و ۸۹.۱۷ درصد در ارزش افزایش داشته است.
واردات لاستیك سنگین هم ۳۲۳.۰۹ درصد در وزن و ۳۱۱.۷۵ درصد در ارزش با افزایش مواجه بوده است. جزئیات واردات كالاهای اساسی به شرح جدول زیر است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~