ایده هنرمندانه برای محصلای نمونه

ایده هنرمندانه برای محصلای نمونه

ایده هنرمندانه برای محصلای نمونه

به گزارش مدل كودك كودكان و نوجوانان هنرمند با هشتگ #بازگشت-دزد-عروسك ها معرفی می گردند.
حمیدرضا بیدقی – تصویرگر كتاب كودك، طراح گرافیست و مبدع «دستوطرح» – در گفتگو با ایسنا، از طریق اندازی كمپینی كه با دوستان هنرمندش به دنبال انتشار یك آهنگ خاص اجرایی كرده اند، اطلاع داد و اظهار داشت: كودكان و نوجوانان هنرمند و بااستعداد كه فعالیت شان به تایید كارشناسی برسد، از این طریق معرفی خواهند شد.
به گفته او، «دستوطرح» عنوان فعالیتی هنری است كه در آن با تك كلمه ها یا عبارت های كوتاه و با همراهی قطعه ای موسیقی، دست به خلق تصاویری می زند كه از آن طریق می توان مفاهیم و پیام های مطول و درخوری عرضه داد. «دستوطرح» تابحال توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جلب نماید.
بیدقی اظهار نمود: نكته حائز اهمیت درباره این ایده هنری آن است كه بین كلمات منتخب و تصویری كه از این طریق خلق می شود، ارتباط معنایی وجود دارد و كلمه و تصویر نوعی دادوستند و مفهومی با هم برقرار می كنند. دستوطرح به فراخور سوژه های روز، گاه دست به انتقاد از سیاست ها و برنامه های جاری در كشور هم می زند.
انتخاب كلماتی مثل كرونا، خاطرات شمال، آیلان و… همچون انتخاب هایی است كه طراح می گوید، تلاش دارد از این طریق پیامی را به جامعه انتقال دهد، برتری یك عنصر فرهنگی را تایید كند یا با امری ضدفرهنگی مبارزه كند.
خبر جدید درباره «دستوطرح» آن است كه بخشی را برای معرفی آثار هنری كودكان و نوجوانان مختص كرده است. حمیدرضا بیدقی، طراح و گرافیست و امین قدمی، كاگردان و سینماگر، آغازگر این بخش هستند.
بیدقی اظهار داشت: كاری كه در «دستوطرح» شروع كردیم، معرفی كودكان و نوجوانانی است كه هر كدام دارای هنر و استعداد خاصی هستند و پس از بررسی كارشناسی فعالیتهای شان، از این طریق معرفی خواهند شد.
او اضافه كرد: هر روز دو كودك و نوجوان از راه صفحه اینستاگرامی «دستوطرح» معرفی می گردند. از راه راه اندازی بخش كودكان روی فرهنگ سازی مناسب برای كودكان و نوجوانان فعالیت خواهیم كرد. همینطور تولید محتوای سالم با تكنیك دستوطرح در دستور كار قرار خواهد گرفت. امیدواریم در كنار سایر زحمت كشان حوزه كودك و نوجوان بتوانیم گامی در جهت سالم سازی فضای مجازی برداریم.
او از تمام كسانی كه مایل به همكای با این گروه هنری هستند، دعوت كرد كه در این كار یاریگرشان باشند.
بیدقی با اشاره به انتشار تك آهنگی كه با گفتن «آهای گلای تو خونه، محصلای نمونه»، محصلان از مطالعه و كتاب خوانی منع می شوند، توضیح داد كه بعد از هجوم اخیر محصولات ضدفرهنگی كه به سلامت و تربیت كودكان خدشه وارد می كند، به همراه برخی از دوستان و همكاران به این فكر افتادیم كه حركتی را در فضای مجازی در مقابل این هجمه شروع نماییم.
او اضافه كرد: برای همین از همه درخواست كردیم هشتگی را به ما پیشنهاد بدهند تا به صورت متمركز كار خویش را شروع نماییم. دوستمان آقای احسان جاودان هشتگ «بازگشت دزد عروسك ها» را پیشنهاد كرد. این هشتگ از فیلم «دزد عروسك ها» ساخته محمدرضا هنرمند اقتباس شده است. دلیل این انتخاب آن است كه سابقه نوستالژیكِ این فیلم و حركت و تلاش بچه ها و دزدی كه آمده بود تا رویاهای آنها را ببرد و… مناسب با حال و هوای این حركت است. از جانب دیگر، این هشتگ می توانست رابطی باشد بین درك متقابل خانواده ها و كودكان.
این طراح و تصویرپرداز تاكید كرد: ما روی مبارزه با آن آهنگ خاص جلو نرفتیم، بلكه هدف ما بزرگ تر بوده است. برای همین آغاز به رایزنی با نقاط مشخص و در رابطه با كودكان كردیم. مدیرانی در مجموعه آموزش و پرورش به ما قول همكاری داده اند. همینطور سازمان هلال احمر و برخی ناشران و مجموعه های خبری هم قول داده اند كه كه با ما همكاری داشته باشند.
با هشتگ «بازگشت دزد عروسك ها»، كودكان و نوجوانان خلاق كه در حوزه های مختلف هنری از نقالی و حافظ خوانی گرفته تا نوازنده و نقاش معرفی می گردند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~