وزیر اقتصاد: شتاب تورم امسال كاهش پیدا می كند

وزیر اقتصاد: شتاب تورم امسال كاهش پیدا می كند

وزیر اقتصاد: شتاب تورم امسال كاهش پیدا می كند

به گزارش مدل كودك وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: اطلاعات مربوط به متغیرهای كلان اقتصادی نشان می دهند وضعیت كشور رو به بهبود است؛ ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

به گزارش مدل كودك به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرهاد دژپسند در گفتگو با برنامه “رهیافت” رادیو اقتصاد با موضوع “فرصت های اقتصادی تحریم” درباب تعریف شرایط مطلوب اظهار داشت: نقطه مطلوب نقاطی است كه در سیاست های كلی و برنامه ششم به تصویر كشیده شده است.
وزیر اقتصاد اشاره كرد: برمبنای برنامه ششم توسعه، ما باید سالانه از ۶۰ میلیارد دلار منابع مالی خارجی استفاده می كردیم و نیز بالغ بر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در كشور انجام می دادیم كه به سبب اعمال انواع و اقسام محدودیت ها در ورود منابع، نمی توان این ارقام را در ظرف زمانی معین شده محقق نمود، بنا بر این با نقطه مطلوب فاصله داریم.
دژپسند اشاره كرد: در این شرایط و با وجود تحمیل این همه مضایق، صادرات غیرنفتی روند خوبی را داشت كه در خور تقدیر است.
وی همین طور با تقدیر از صادركنندگان اظهار داشت: صادركنندگان كشور محدودیت های زیادی را در نوردند تا به نقطه هدف تعیین شده دست یابند.
وزیر اقتصاد با اعلان اینكه در سال قبل شرایط متلاطمی در حوزه بازار ارز و طلا داشتیم اشاره كرد: با سیاست هایی كه اتخاذ شد، از آن تلاطم ها عبور كردیم و امروز یك روند پایداری را در بازار ارز، سكه و طلا می بینیم.
دژپسند در بخش دیگری از این گفتگو گفت: زمانی كه بالغ بر ۸۵ درصد واردات ما را كالای سرمایه ای، واسطه ای و مواد اولیه تشكیل می دهد، وقتی نرخ ارز بطور مثال ۳ برابر می شود هزینه تامین این كالاها و مواد اولیه نیز برای بخش تولید به همان اندازه بالا می رود و در نتیجه با افزایش هزینه تولید، قیمت تمام شده هم بالاتر می رود.
وی اضافه كرد: از تیرماه سال گذشته، با تغییر روند تورم خرده فروشی، این روند فزاینده تبدیل به روند كاهنده شد و پیش بینی های ما این است كه تا آخر سال این روند ادامه پیدا كند و شتاب تورم گرفته شود.
وزیر اقتصاد درانتها این گفتگو، ادامه روند كاهش تورم، مثبت بودن رشد اقتصاد غیر نفتی و برداشتن گامی بزرگ در واگذاری شركت های دولتی با تغییر روش واگذاری را بعنوان اخبار امیدبخش قابل تحقق امسال عنوان نمود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~