گزارش مدل كودك جاماندگان از یارانه نقدی از تمام حمایت های دولتی جاماندند

گزارش مدل كودك جاماندگان از یارانه نقدی از تمام حمایت های دولتی جاماندند

گزارش مدل كودك جاماندگان از یارانه نقدی از تمام حمایت های دولتی جاماندند

به گزارش مدل كودك برخی افراد كم درآمد كه به اشتباه، از شمول دریافت یارانه نقدی جامانده اند، در شمول دریافت كمك معیشتی هم قرار نگرفتند و اینك امكان بهره مندی از وام یك یا دو میلیون تومانی كرونا را هم ندارند.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، دولت در حالی جمعیت یارانه نقدی بگیران را مبنای تشخیص افراد برای بهره مندی از حمایت های جدید مالی خود قرار می دهد كه جمعیت یارانه بگیران عیار درست و دقیقی برای تشخیص اینكه فردی به كمك جدید دولت نیاز دارد یا ندارد، نیست.
دولت آبان ماه سال گذشته، پرداخت كمك معیشتی و به تازگی، بهره مندی از وام یك و دومیلیون تومانی كرونایی را محدود به كسانی كرده كه در شمول دریافت یارانه نقدی قرار دارند. یعنی دولت دامنه انتخاب و بررسی خود برای پرداخت كمك معیشتی را به جمعیت یارانه بگیران محدود كرد و افراد كم درامدی را كه به اشتباه در شمول دریافت یارانه نقدی قرار نگرفتند را اصلاً مورد توجه قرار نداد. این افراد كم درامد باوجود اینكه بدلیل اشتباه سازمان هدفمندی یارانه ها یا اشتباه سهوی خود، از شمول دریافت یارانه نقدی محروم هستند، در شمول دریافت كمك معیشتی هم قرار نگرفتند و اینك امكان بهره مندی از وام یك یا دو میلیون تومانی كرونایی دولت را هم ندارند.
این در حالی است كه دولت طی سالهای گذشته بارها وعده داد با غربالگری جمعیت یارانه بگیران، ضمن حذف افراد پردرآمد، افراد كم درآمدی كه به علل مختلف از دریافت یارانه نقدی جامانده اند را به فهرست یارانه بگیران اضافه خواهد نمود. وعده ای كه هنوز محقق نشده است.
طی ۹ سالی كه از اجرای سیاست واریز یارانه نقدی می گذرد، هر بار كه مقرر شد دولت ها مبادرت به غربالگری یارانه بگیران كنند اما این وعده هنوز محقق نشده است. البته سال قبل تعداد كمی از افراد پردرآمد از شمول یارانه نقدی حذف شدند اما تعدادشان بسیار محدود بود و اقدامی هم برای جاماندگان انجام نشد.
آبان ماه سال قبل دولت همزمان با اصلاح قیمت بنزین، پرداخت كمك معیشتی را كلید زد؛ ابتدا فقط افراد كم درآمدی را كه یارانه نقدی دریافت می كردند را شامل می شد و بعد اعلام گردید كه افرادی كه یارانه نقدی دریافت نمی كنند هم می توانند از این كمك دولت بهره مند شوند اما بررسی ها نشان داد كه افرادی كه یارانه نمی گرفتند نتوانستند چندان در دریافت این كمك دولت، موفق باشند.
اینك به سبب انتشار ویروس كرونا، دولت سیاست واریز وام یك و دو میلیون تومانی به «خانوارهای یارانه بگیر» را در دستور كار قرار داده است.
فقط یارانه بگیران مشمول دریافت وام كرونایی هستند
در این رابطه حسین میرزایی سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی كرونا به خبرنگار مهر می گوید: كمك مالی دولت برای رفع نسبی تبعات كرونا، فقط مختص افرادی است كه یارانه بگیرند.
وی در پاسخ به این سؤال كه كسی كه یارانه نمی گیرد چگونه می تواند مجدد در لیست یارانه بگیران قرار بگیرد، می گوید كه فعلاً برنامه ای برای این مورد در دستور كار نیست و سازمان هدفمندسازی یارانه ها باید در این مورد اظهارنظر كند.
یكی از مخاطبان خبرگزاری مهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همان سال اولی كه برای یارانه نقدی ثبت نام انجام می شد به سبب مشكلات پیش آمده، نتوانستم برای دریافت یارانه اقدامی كنم و بعد از آن هم طی ۹ سال قبل باآنكه پیگیری های زیادی كردم اما نتوانستم یارانه را دریافت كنم. بعد از آن هم به سبب اینكه یارانه نمی گرفتم، كمك معیشتی بنزین هم به بنده تعلق نگرفت و بعد از ثبت نام در سایتی كه اعلام نموده بودند، هنوز نتیجه ای حاصل نشده و حال هم كه كمك یك میلیون تومانی دولت مقرر است پرداخت گردد باز هم شامل من نمی گردد.
یكی دیگر از جاماندگان حمایت های دولتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بعد از ازدواج، با همسرم تصمیم گرفتیم یارانه نقدی مان را جدا نماییم. اقدام كردیم. یارانه همسرم از خانواده اش جدا و به صورت انفرادی برقرار شد اما یارانه نقدی من از خانواده ام جدا شد اما قطع شد برای من واریز نشد؛ هرچه پیگیری كردم به نتیجه نرسیدم. سال گذشته هم بدلیل اینكه مشمول یارانه نقدی نیستم، كمك معیشتی به من تعلق نگرفت. حالا هم نمی توانم وام یك میلیون تومانی كرونا را دریافت كنم.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~