رییس كل بیمه مركزی: ۲میلیون بیمه شخص ثالث تمدید خودكار شد

رییس كل بیمه مركزی: ۲میلیون بیمه شخص ثالث تمدید خودكار شد

رییس كل بیمه مركزی: ۲میلیون بیمه شخص ثالث تمدید خودكار شد

به گزارش مدل كودك رئیس كل بیمه مركزی اظهار داشت: صاحبان خودروهایی كه بیمه نامه شخص ثالث آنها در بازه زمانی ۲۱ اسفند تا ۱۵ اردیبهشت منقضی می شود می توانند الكترونیكی پرداخت كنند.

به گزارش مدل كودك به نقل از بیمه مركزی، غلامرضا سلیمانی در پاسخ به سوال مجری برنامه تهران ۲۰ در خصوص اعمال جریمه دیركرد صدور بیمه نامه شخص ثالث علیرغم بخشنامه بیمه مركزی اظهار داشت: بیمه مركزی در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۹۸ با هماهنگی شركت های بیمه ای بخشنامه ای صادر كرد با این مضمون كه صاحبان خودروهایی كه بیمه نامه شخص ثالث آنها در بازه زمانی ۲۱ اسفند تا ۱۵ اردیبهشت منقضی می شود می توانند از راه سیستم الكترونیكی بیمه نامه دریافت و وجه حق بیمه را هم از همان طریق پرداخت كنند.
اما برای آن دسته از كسانی كه به سیستم الكترونیكی دسترسی نداشتند هم مقرر شد بدون رفتن به شعب و نمایندگی شركت های بیمه، بیمه نامه برای آنها حتی بدون دریافت حق بیمه تا ۱۵ اردیبهشت ماه صادر شود.
وی اظهار داشت: تمام شركت های بیمه موظف شدند بیمه نامه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرویی كه در این بازه زمانی منقضی می شوند را صادر كنند. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست و حتی برای افرادی كه حق بیمه پرداخت نكرده اند بیمه نامه تا ۱۵ اردیبهشت صادر گردیده است و در صورت بروز خسارت هم طبق بخشنامه بیمه مركزی بعنوان یك فرد دارای بیمه شخص ثالث به حساب می آید و خسارت آنها باید پرداخت گردد. اما این مورد فقط برای افرادی است كه در بازه زمانی ۲۱ اسفند ۹۸ تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ نسبت به تمدید بیمه نامه شخص ثالث خود اقدام نكرده اند و تاریخ های بعد و قبل این بازه را مشمول نمی گردد.
سلیمانی در مورد بعضی از نمایندگانی كه از این بخشنامه تخلف كرده اند، اظهار داشت: بخش شكایات و بازرسی بیمه مركزی به صورت آنلاین در حال دریافت شكایات است و در كمترین زمان ممكن آنها را بررسی می كند كه بعضاً به تعلیق كد نمایندگی متخلف منجر گردیده است.
رئیس كل بیمه مركزی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بیمه ای با سامانه پاسخگویی بیمه مركزی به شماره ۲۳۴۲ تماس بگیرند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به بهره برداری صنعت بیمه از ویروس كرونا اشاره نمود و اظهار داشت: خوشبختانه در شرایط پیش آمده توانستیم سیستم های صدور الكترونیكی بیمه شخص ثالث را گسترش دهیم و همه شركت های بیمه در این فرصت زیرساخت های الكترونیكی خویش را فعال كرده و آمادگی برای صدور آنلاین اعلام نمودند.
سلیمانی اضافه كرد: استارت آپ ها به پیشرفت سیستم های الكترونیكی شركت های بیمه شتاب بخشیدند و اگر شركتی خویش را با تكنولوژی های روز همگام نكند از عرصه رقابت جا خواهد ماند.
رئیس كل بیمه مركزی در پاسخ به این سؤال كه امكان صدور بیمه نامه یكسان با قیمت های متفاوت از جانب شبكه فروش وجود دارد اظهار داشت: خیر بیمه شخص ثالث تعرفه ای واحد دارد و كسی نمی تواند خارج از تعرفه حق بیمه دریافت كند و در صورت مشاهده تخلف با آن واحد صدور برخورد می شود.
وی از اعلام رتبه بندی شركت های بیمه برای اعتماد سازی بیشتر مردم به صنعت بیمه اطلاع داد و اظهار داشت: كار اصلی بیمه مركزی نظارت بر عملكرد شركت های بیمه است و ما در كنار این نظارت عملكرد شركت های بیمه را رتبه بندی كرده ایم كه تا شهریور ماه سال جاری نتایج آن را به مردم اعلام می نماییم. ضمن اینكه بیمه مركزی هر ساله رتبه توانگری مالی شركت های بیمه را هم اعلام می كند كه خود از ملاك های انتخاب بیمه گذاران برای دریافت خدمات از شركت های بیمه است.
سلیمانی در پاسخ به این سؤال كه بار مالی صدور آنلاین بیمه شخص ثالث بر دوش نمایندگان است و در صورت عدم پرداخت حق بیمه از جانب بیمه گذار، نمایندگان با مشكل مواجه می شوند و آنها باید چه كنند، اظهار داشت:
نمایندگی ها بیمه نامه را صادر می كنند و وظیفه دارند از ۱۵ اردیبهشت ماه به وصول حق بیمه ها اقدام نمایند. تا كنون ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار بیمه نامه صادر گردیده است و این مبین تعامل خوب نمایندگان با بیمه گذاران بوده است و مطمئناً آن دسته از هموطنانی كه تا كنون موفق به دریافت اصل بیمه نامه خود نشده و حق بیمه را پرداخت نكرده اند هم با نمایندگان برای پرداخت حق بیمه خود همكاری كرده و نمی گذارند آنها گرفتار نگرانی شوند و در نهایت در صورتیكه بیمه گذار حق بیمه را در تاریخ مذكور پرداخت نكرد بیمه نامه آن تعلیق می شود.
رئیس كل بیمه مركزی با اشاره به سهم حدود ۵۰ درصدی بیمه ایران از بیمه شخص ثالث بازار اظهار داشت: خوشبختانه این شركت خیلی سریع مقدمات تمدید آنلاین را فراهم نمود و در اقدامی مثبت به نمایندگان هم اعتباری پرداخت كرده تا در این دوران با مشكل مالی مواجه نشوند.
وی در مورد میزان حق بیمه شخص ثالث اظهار داشت: تعیین نرخ حق بیمه شخص ثالث كاملاً رابطه مستقیم با نرخ دیه دارد و زمانی كه دیه هر فرد در انتها هر سال از جانب رئیس محترم قوه قضائیه اعلام و به سازمان های ذیربط ابلاغ می شود و بر مبنای آن نرخ حق بیمه شخص ثالث هم تعیین می شود. در سال ۹۹ دیه فوت ۲۲، ۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است و دیه ماه عادی ۳۶۰ و ماه های حرام ۴۴۰ میلیون تومان شده است كه بار مالی زیادی برای شركت های بیمه دارد.
وی با اشاره به اقدامات بیمه مركزی در شرایط بحرانی شیوع كرونا اظهار داشت: صنعت بیمه علاوه بر تمهیداتی كه برای بیمه شخص ثالث در نظر گرفته است در بخش درمان هم مانند پرداخت هزینه های درمانی بیماران كرونا كه بیمه درمان تكمیلی دارند و خرید بیمه عمر با پوشش بیماری كرونا بعنوان امراض خاص با سرمایه انتخابی بیمه گذار اقدامات خوبی انجام داده است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~